Az első, a Forma-1 2026-os új műszaki előírásainak megfelelően épített autók öt napig zártkörű teszten vesznek részt, mielőtt a nyilvánosság elé kerülnének.
Az F1 megerősítette, hogy három különálló előszezonbeli tesztet fog tartani az új betontorpedóknak. Az elsőt a szokásosnál jóval hamarabb, január végén, öt napon keresztül fogják tartani. Hivatalosan is megerősítésre került, hogy ennek a spanyol Circuit de Catalunya ad otthont. Ez a teszt január 26. és 30. között kerül megrendezésre.
A szezon kezdete előtt további két tesztlehetőség következik. Mindkettő a Bahreinben kerül megrendezésre, február 11. és 13. között, valamint február 18. és 20. között. Az idény két héttel később, Ausztráliában kezdődik.
A 11 napos előszezon tesztelési lehetőség jelentős növekedést jelent az idei három naposhoz képest. A száguldó cirkusz jövőre jelentősen átdolgozott szabályokat vezet be, többek között új hajtásegységeket, kisebb méretű gumiabroncsokat és nagyobb mértékben alkalmazható mozgatható aerodinamikai elemeket engednek meg. A jövő évi első tesztelésen várhatóan debütál a Cadillac új F1-es istállója is.
A Forma-1 és az FIA megerősítette a jövő évi naptár egy másik változását is. Az Azerbajdzsán Nagydíj, amely a 2026-os F1 versenynaptár 17. futama, egy nappal előrébb került. Így szeptember 26-án, szombaton kerül megrendezésre, az azt következő vasárnap helyett. A Formula One Management közleményében tudatta, hogy a változást „az azerbajdzsáni promóter és a releváns kormányzati érdekelt felek kérésére hajtották végre… a nemzeti ünnep figyelembevétele érdekében.”
Ez lesz az első alkalom, hogy az azerbajdzsáni világbajnoki futam szombaton kerül megrendezésre a megszokott vasárnap helyett. A Las Vegas-i Nagydíj mindig szombaton kerül megrendezésre, és pár más futam is így tett, hogy figyelembe vegye a vallási ünnepeket, például a bahreini és a szaúd-arábiai nagydíjakon.
A Formula 2 és a Formula 3 is bemutatta a 2026-os versenynaptárát