Fotó: Alpine
Az Alpine kölcsönadja versenyzőjét a Saubernek, így náluk gurul pályára a Forma-1-ben.
Az idei szabályok értelmében minden csapatnak kötelessége négyszer egy újonc pilótát autóba ültetni az első szabadedzésen. Ezenfelül úgy a szólnak a regulák, hogy minden teljes szezonos pilótának minimum kétszer kell átadnia a helyen.
Most ezért tud debütálni Paul Aron, de egy csavarral. Az észt pilóta az Alpine tartalékosa az évre, de a franciák már mind a négy alkalmat elhasználták. Ugyanis, az év elején Jack Doohan volt újonc, aztán Franco Colapinto érkezett, akivel szintén elhasználták a két alkalmat.
A Saubernél is vezet egy újonc, Gabriel Bortoleto, akivel szintén kipipálták a két alkalmat. Viszont maradt még két edzés, amikor Nico Hülkenbegnek kell átadnia az autóját. Így egy kooperálással az Alpine és a Sauber között, Aron lesz az, aki a veterán pilóta helyett ül be, már most Angliában. Az ideiglenes vezetés kiterjed majd a Magyar Nagydíjra is.
A bejelentést követően Aron így nyilatkozott:
„Köszönöm az Alpine-nak, hogy megállapodtunk. Az a vágyam, hogy egy napon teljesen munkaidőben versenyezhessek a Forma-1-ben, így minden lehetőség, hogy versenykörülmények között pályára léphessek, fontos ugródeszka. Közben továbbra is a fejlődésemre koncentrálok az Alpine-nak. és Budapesten.”
A Sauber megerősítette, hogy a huszonegy éves versenyző visszatér az Alpine-hoz a hétvége hátralevő részére, miután teljesítette FP1-es feladatait.
Flavio Briatore hozzátette, hogy ez nagyszerű lehetőség Aron számára:
„Érdekünk áll, hogy minden vezetésben lehetőleg fiatalosan maximalizáljunk tehetségünk számára. Ezért jó, hogy megállapodtunk a Sauberrel, hogy Paul Silverstone-ban és Budapesten is van szabadedzés. a fejlődését, és értékes pályaidőt nyerjen.”
Egyelőre azt nem tudni, mennyire számolnak komolyan Aronnal. Mindenesetre egy feltűnően jó autózás akár előtérbe helyezheti őt.
Carlos Sainz elmondta, mi az egyetlen dolog, ami leginkább frusztrálja a Williams Racing alakulatához való…
A pályaautózásra Adrian Newey által tervezett Red Bull RB17 gyorsabb, mint egy F1-es autó a…
Sokáig Marco Bezzecchi vezette a futamot, ám végül Marc Márquez húzta be a történelmi versenyt…
Max Verstappen a nyári szünet előtt végleg eloszlatta a Mercedeshez való átigazolásról szóló találgatásokat, és…
A Forma-1-es pilótapiac az idei év pletykákkal teli időszakát követően talán lenyugodott. A Williams csapatfőnöke,…
Francesco Bagnaia számára rémálomszerűre sikeredett az Osztrák Nagydíj sprintje: a Ducati kétszeres világbajnoka már a…