F1

Az F1 filmben igazi szponzorok is megjelentek, de vajon miért?

A nemrég mozikba került F1 filmben rengeteg márka megjelent, amelyek közül néhány ismerős lehetett a publikum számára.

Már két hete megy a mozikban az F1 film, ami elég jól teljesít. A kritikák megoszlanak az F1-ről – ahogyan a szerkesztőségünkben is -, de összeségében szép értékeléseket kap. A Brad Pitt nevével fémjelzett alkotás arról szól, hogy a veterán Pitt visszatér évtizedek után a Forma-1-be, hogy megmentse egy régi haverja csapatát a csődtől. Csakhogy ez (nem) várt nehézségekkel párosul, főleg, hogy kap csapattársnak egy nagyképű tehetséges újoncot, akit Damson Idris alakít.

Az a bizonyos csapat, a fiktív APX GP, amely a valóságban természetesen nem létezik. Így értelemszerűen szponzorai sem voltak az alakulatnak. Azonban az volt a film célja, hogy a lehető legrealisztikusabban ábrázolja a Forma-1 világát. Amivel pedig egy újabb kulturális pillanatot teremthet a sportág számára. Az F1 pontos filmes ábrázolása pedig nem lett volna teljes a támogatók nélkül, amely egy fontos tényező a sportban. Nem mellesleg a film számára is lehetőséget adott, hogy visszanyerjenek abból a közel 300 millió dollárból, amit a filmbe fektettek. A Forbes becslései szerint a film, mintegy 40 millió dollárt hozott a szponzorokból, ami jelentős mértékben hozzájárult a projekt gyártási költségeihez.

Több Forma-1-hez közeli márkát láthattunk a filmben, de a legérdekesebbek azonban az olyan érintett márkák sora volt, ami nem szerepel senkinél. Ilyen az APX GP csapatának overalljait, sisakjait és autóit, valamint a sajtótájékoztató hátterét a címszponzor Expensify, a SharkNinja, és a GEICO biztosító logói. Utóbbi cég a motorsportban a NASCAR-ban található meg. Amik már az F1-ben is megtalálhatóak: az IWC óragyár, a Mercedes-AMG, a Tommy Hilfiger, az MSC és az EA Sports.

Az F1 megtette hatását a márkákra. Az IWC három órát adott ki a filmben való részvételének emlékére. A Tommy Hilfiger, amely 2026-ban a Cadillacet fogja támogatni, egy limitált kiadású ruházati kollekciót dobott piacra, és a legtöbb darab már elkelt, aranyáron. Az EA Sports a Forma-1-es videójátékokért felelős, és az aktuális kiadásban lehet játszani a filmben szereplő pilótákkal.

Amíg a szponzorok hagyományosan a bajnokság, a csapat vagy promóter szintjén léphettek a Forma-1-be, a film volt a legújabb példa arra, hogy a márkák máshogyan kapcsolódjanak a sportághoz. A szponzorok nem csak a film alatt, hanem a forgatás alatt is profitáltak. Főként, amikor a szereplőket örökítették meg a közvetítők és a fotósok.

Silló Barnabás

Recent Posts

Bagnaia nehezményezi, hogy minden alkalommal Márquezék mögött végez

Pecco Bagnaia harmadik helye a sachsenringi dobogón első ránézésre jó eredménynek tűnhet. Ha eltekintünk attól,…

2 óra ago

Megtört a Ferrari-hegemónia, történelmi győzelmek születtek São Paulóban, köztük a Forma-1-be érkező márkától

A Le Mans-i 24 órás után egy hónappal Brazíliában folytatódott a WEC szezonja, ahol folyamatos…

5 óra ago

Massa Goodwoodban is azt állította, hogy ő a jogos 2008-as F1-es világbajnok

A Goodwood Festival of Speed rendezvényen újra találkozván a 2008-as Ferrarijával, Felipe Massa viccesen megjegyezte,…

6 óra ago

Nem zárható ki Marc Márquez visszatérése a Hondához, súgta meg a gyártó csapatfőnöke

A Sachsenringen rendezett MotoGP-hétvégén Alberto Puig, a Honda csapatfőnöke úgy nyilatkozott, hogy nem zárható ki…

8 óra ago

Michael Schumacher lánya is világbajnok lett!

Gina-Maria Schumacher, a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher lánya, beírta nevét a globális sporttörténelembe. A…

10 óra ago

„Nem érdekel, hogy úgy emlékezzenek rám, mint az egyik legjobb versenyzőre” – Norris inkább élvezné a karrierjét

Lando Norris arra koncentrál, hogy élvezze a karrierjét, mintsem, hogy komoly örökséget hagyjon maga után.…

12 óra ago