Jules Bianchi Franciaországban született és komolyabb pályafutása a Ferrari tehetséggondozó programjával indult. Majd a Marussia (később Manor) csapatnál mutatkozott be az F1-ben 2013-ban. 2014-ben Monacóban karrierje csúcsát érte el: 21. rajthelyről indulva kilencedik lett, és ezzel megszerezte saját – és csapata – első Forma-1-es pontjait.
A fiatal versenyző tehetségét az F1-társadalom is elismerte, és szinte biztosnak látszott, hogy a Ferrari hamarosan leigazolja őt egyik autójába.
2014. októberében azonban, Bianchi súlyos balesetet szenvedett a Japán Nagydíjon, Suzukában. Erős esőzéses körülmények között, sárga zászlós fázis alatt elvesztette uralmát autója felett, és a kavicságyban épp mentést (Adrian Sutil autóját) végző darus traktornak ütközött, nagy sebességgel.
A baleset következtében súlyos fejsérülést szenvedett. Életmentő műtétet hajtottak végre rajta, és mély kómába helyezték. Kilenc hónapos küzdelem után azonban 2015. július 17-én elhunyt, 25 éves korában a Suzukában szerzett sérülései következtében.
Ez volt az első (és reméljük, hogy az utolsó) fatális baleset a Forma-1-ben, 1994 óta.
Bianchi tragédiája jelentős változásokat indított el a Forma-1 biztonsági intézkedéseiben.
Az FIA Jean Todt vezetésével azonnal vizsgálatot indított és visszavonták Bianchi 17-es rajtszámát, amelyet már senki sem használhat.
Technikai és szabálymódosításokra is sor került. 2015-től bevezették a virtuális biztonsági autó (VSC) rendszert, amely automatikus lassítást ír elő veszély esetén a pálya adott szakaszán, így elkerülve a mezőny összezsúfolódását. 2018-tól kötelezővé tették a pilótafülke tetején lévő, titánból készült Halo-védőívet, amely kimondottan a fejvédelmet szolgálja – ezzel is megelőzve a hasonló baleseteket.