Idén hengerel a McLaren, és két pilótája Oscar Piastri és Lando Norris. Sokan a britet várták a bajnokság abszolút esélyesének, ám az ausztrál fiatal vezeti jelenleg a tabellát.
A Brit Nagydíjon ért el a mezőny a rekordhosszúságú, 24 futamos szezon feléhez, amikoris Piastri nyolc ponttal vezet csapattára Norris előtt.
A speedcafe.com cikke szerint az elmúlt 75 szezon során 55 alkalommal fordult elő az, hogy az lett a világbajnok az év végén, aki féltávnál is vezette a bajnokságot. Ez 73%-os arány.
Ha pedig csak az ausztrálokat nézzük, náluk ez az érték 100%, vagyis mind Jack Brabham, mind Denny Hulme mind pedig Alan Jones vezette féltávnál a bajnokságot és végül a címet is behúzták az adott év végén. Brabham esetében 1959-ben és 1966-ban sikerült így címet szerznie, amit Alan Jones ismételt meg 1980-ban.
Brabham 1960-ban pedig úgy lett világbajnok, hogy félidőben még nem ő, hanem Bruce McLaren állt az élen, innen tudott fordítani.
De nem csak ez az egyetlen egy statisztikai mutató, amiben Piastri bízhat.
Eddig 21 alkalommal fordult elő, hogy egy pilóta a szezon első felében legalább öt versenyt nyerjen, és ebből egyetlen egyszer fordult elő az, hogy az a valaki év végén nem lett világbajnok. Ő pedig Lewis Hamilton volt 2016-ban, amikor csapattársa Nico Rosberg elhappolta előle a bajnoki trófeát.
Piastri a harmadik olyan ausztrál pilóta, aki féltávnál már öt versenyt nyert, a másik kettő világbajnok lett az adott évben. (Brabham és Jones)
Összesen 13 olyan versenyző van, aki a féltávos vezetését nem tudta végül címre váltani, de közülük nyolcan máskor világbajnokok lettek. Az öt kivétel: Bruce McLaren, Carlos Reutemann, John Watson, Michele Alboreto és Stirling Moss.
Összesen kilenc olyan pilóta van, aki valamennyi féltávos vezetését bajnoki címre váltotta, de Fernando Alonso és Michael Schumacher is csak egyszer nem nyert onnan.
A másik végletet képviseli Alain Prost és Lewis Hamilton. A francia négyszeres elsőnek és a brit hétszeres bajnoknak is négy-négy olyan éve van, amikor félidőben vezetett, de nem lett bajnok.