Fotó: Williams Racing
Carlos Sainz elismerte, hogy idén a Williamsnél több munkát kell elvégeznie, mint a korábbi csapatainál kellett. Ennek az az oka, hogy a Williams szimulátorának és tesztelő részlegének kevesebb erőforrás áll rendelkezésére, ezért a versenyzőktől is több munkára van szükség.
Sainz korábban –legutóbb – a Ferrari versenyzője volt. Azonban már 2024 elején kiderült, hogy 2025-re a spanyolnak mennie kell, mert helyére leigazolták a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltont. Végül a Williamshez szerződött le a spanyol versenyző, noha túl sok már lehetősége nem is volt.
Sainz számára nem volt könnyű az átállás, és nyilvánvalóan nem könnyű azt sem megszokni, hogy míg korábban azért a mezőny első felében versenyzett, most inkább a közepe-vége az, amire lehetősége van. Jelenleg 13 ponttal a 15. helyen áll az egyéni pontversenyben. Tíz éve nem volt ilyen alacsony a helyezése, mióta 2015-ben, újonc évében a 15. helyen végzett.
Világosan látja azonban a csapatban betöltött szerepét és a fejlődéshez szükséges munkát illetően. Elismerte, hogy a Williamsnek ebben a szezonban versenyképesebb autója van, mint korábban, de ennek vannak hátrányai is.
„A versenyképesebb autó természetesen egy kicsit megterheli a munkamódszereinket és a munkavégzésünket” – idézi Sainzot a PlanetF1.com.
„Az, hogy idén néha még a Red Bull-lal, a Mercedes-szel, sőt Miamiban és Imolában a Ferrarival is fel tudtunk venni a versenyt, nemcsak a megbízhatósági problémáinkat tárta fel, hanem azt is, hogyan tekintünk a stratégiára, hogyan tekintünk a Q1-re és a Q2-re, és hogyan teljesítjük a hétvégét.”
Sainz azonban hozzáteszi, hogy „ez nagyszerű lehetőséget adott nekünk, hogy sok olyan dolgot megtanuljunk, amit jövőre egy versenyképesebb autóval tanulhatnánk”.
„De köszönhetően az idei, sokkal versenyképesebb autónak, máris egy kis előnyt szereztünk mindazon területeken, ahol javulnunk kell, és ahol sok területen van még javulási lehetőségünk, ha a legjobbakkal akarunk harcolni.”
„Szóval ez egy nagyszerű teszt volt a csapat számára. Fájdalmas is volt, mert nyilvánvalóan láthatjuk, hogy az autó szinte minden hétvégén pontokat veszít, és folyamatosan találunk apróbb hibákat, amelyek miatt nem tudjuk megszerezni az összes pontot, amit szerintünk megszerezhetnénk.”
„Jó dolgokat látok a jövőben, és az idei autó teljesítménye, ha lehet, meghaladta az elvárásaimat azzal kapcsolatban, amit a Williams 2025-re nyújtani tud.”
Úgy érzi, hogy jobb helyen is állhatnának a pontversenyben, de elismerte, hogy erre még nem állnak készen.
„De nem aggódom, mert tudom, hogy a csapat minden tagja tisztában van ezzel, és mindannyian azon dolgozunk, hogy összeálljon a kép, és még ha jelenleg minden rendkívül frusztrálónak és nehezen kezelhetőnek is tűnik, már 12 futamot teljesítettünk, amelyekben nyilvánvalóan sok volt a hullámvölgy, de bízom a jelenlegi pályánkban és abban, hogy merre tartunk.”
Sainz szerint a Williamsnél többet dolgozik, mint bármelyik korábbi csapatánál, mert a Williamsnél több eszköz hiányzik, mint korábbi csapatainál, ezért nagyobb szükség van a versenyzők bevonására.
„Szóval nyilvánvalóan ez egy nagy munkaterhelésű év számomra, mint versenyző, de én ezért vagyok itt” – mondta.
„Tudom, hogy a Williams is azért vett fel, hogy ezeken a területeken tudjak segíteni. Élvezem a munkámnak ezt a részét, és alig várom, hogy a jövőben lássam az eredményeket.”
„Biztos vagyok benne, hogy az eredmények valamikor meg fognak érkezni. Nem tudom, mikor; lehet, hogy a nyári szünet után; lehet, hogy itt, Silverstone-ban és a szezon hátralévő részében; vagy lehet, hogy a szezon utolsó negyedében; vagy lehet, hogy jövőre.”
„De nagyon bízom a központban végzett munkánkban és a versenypályán végzett munkánkban, amelynek célja a versenycsapat fejlesztése, és tudom, hogy valamikor ez a munka meg fog térülni, és el fogjuk felejteni az összes jelenlegi problémát.”
A Williams Racing pilótái, Carlos Sainz és Alexander Albon egy interaktív kérdezz-felelekben vettek részt a…
Max Verstappen bravúros monzai sikere után némileg jobb légkör veszi körül a Red Bullt, ám…
Miguel Oliveira Barcelonában érte el eddigi legjobb eredményét Yamaha-pilótaként, miközben a jövője a MotoGP-ben továbbra…
Max Verstappen bevallotta, hogy ha Oscar Piastri helyében lett volna az Olasz Nagydíjon, nem egyezett…
Oliver Bearman veszélyesen közel került ahhoz, hogy eltiltást kapjon, miután Carlos Sainz-cal ütközött az Olasz…
Lance Stroll nem az a beszédes ember, ez közismert. Ugyanakkor vasárnap este, az F1 Olasz…