2009 július 25-én, a Magyar Nagydíj időmérő edzésén súlyos baleset történt, amely sokkolta F1-es közönséget. A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa életveszélyes balesetet szenvedett a Hungaroringen, miután egy elrepülő alkatrész – egy közel egykilós rugó – nagy sebességgel eltalálta a sisakját.
A 2009-es Magyar Nagydíj időmérő edzésének második szakaszában (Q2) történt a drámai incidens. Massa épp honfitársa, Rubens Barrichello mögött haladt, amikor Barrichello Brawn autójáról váratlanul levált egy közel egykilós rugó, ami hatalmas tempóval eltalálta Massa sisakját. A becsapódás a lehető legrosszabb helyen érte a sisakot – pont a plexi illeszkedésénél, a sisak leggyengébb pontján.
Mivel Massa abban a pillanatban eszméletét vesztette, Ferrarijával fékezés nélkül a gumifalnak csapódott. Kezdetben csak annyit lehetett látni és tudni, hogy a Ferrari nagy sebességgel a falba csapódott. Csak a visszajátszásból derült ki, hogy egy rugó okozta a balesetet.
Később fotók is igazolták, hogy Massa sisakján öklömnyi horpadás keletkezett a becsapódás nyomán, a plexije felnyílt, és bal szeme fölött mély vágás látszott a fején.
A baleset után Massát kiszedték a roncsból és először a pálya orvosi központjába vitték, ahol megállapították, hogy életveszélyes, de stabil állapotban van. Ez után mentőhelikopterrel szállították tovább a budapesti Honvédkórházba. Ott a koponyasérülései miatt azonnali életmentő műtétet hajtottak végre rajta. A hivatalos jelentések szerint Massa arc- és homlokcsonttörést szenvedett; a koponyája két helyen repedt, és az elülső homloklebenyét is operálni kellett, hogy megelőzzék az agyödéma kialakulását.
A műtét után mesterséges altatásban, lélegeztetőgépen tartották két napig. Szerencsére nem tapasztaltak maradandó idegrendszeri károsodást és amikor hétfőn fokozatosan felébresztették, kiderült, hogy a látása is megmaradt.
A kórházban Massa állapota gyors javulásnak indult: augusztus 3-án, alig kilenc nappal a baleset után már elhagyhatta a budapesti kórházat, és családja kíséretében magánrepülővel hazatérhetett Brazíliába.
A Hungaroring orvosai és személyzete példás gyorsasággal és szakszerűséggel jártak el. Massa később levélben, majd személyesen is megköszönte a magyar orvosoknak és mentősöknek, hogy megmentették az életét.
A baleset hozzájárult a fejvédelmi szabályok szigorításához, amely végül a Halo rendszer kifejlesztéséhez, és annak 2018-as bevezetéséhez vezetett.
A szezon hátralévő részét a brazil versenyző kihagyta, és a Ferrari Luca Badoerrel, majd Giancarlo Fisichellával pótolta őt.
Massa Goodwoodban is azt állította, hogy ő a jogos 2008-as F1-es világbajnok