Július 22-én tartották a Forma-1 Bizottság harmadik 2025-ös ülését Londonban, a Formula One Management irodájában. Az eseményt Nikolas Tombazis (az FIA együléses autókért felelős igazgatója) és Stefano Domenicali (a Forma-1 elnök-vezérigazgatója) vezette.
Folyamatban a 2026-os szabályok kialakítása
Az FIA tájékoztatta a csapatokat a 2026-os technikai-, sport- és működési szabályokkal kapcsolatos előrehaladásról. Bár konkrét részletek még nem láttak napvilágot, a cél az, hogy a sport izgalmasabb, fenntarthatóbb és versenyképesebb legyen.
Változások a sportági szabályokban
Szó esett a tiltakozásokkal, fellebbezésekkel és felülvizsgálati eljárásokkal kapcsolatos díjak újragondolásáról is. A cél, hogy ezek a költségek reálisabbak és átláthatóbbak legyenek. Emellett azt is megvitatták, hogy bizonyos vizsgálatokért külön díjat vezetnének be.
Brutális növekedés – a Forma-1 sosem volt ennyire népszerű
A Formula One Management beszámolója szerint a sport népszerűsége továbbra is szárnyal. Jelenleg világszerte 827 millió rajongó követi a Forma-1-et – ez több mint 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Különösen látványos az amerikai piac növekedése, ahol már 52 millióan követik a sportot, ami 11%-os emelkedés.
A rajongók összetétele is változik: ma már a szurkolók 43%-a 35 év alatti, és 42%-uk nő. Ez hatalmas változás a korábbi évekhez képest.
Social media és TV: rekordok minden fronton
A közösségi médiában is hatalmas a növekedés: míg 2018-ban „csak” 18 millió követője volt a Forma-1-nek, ma már 106 millió ember követi a sportot ezeken a platformokon. A 2025-ös szezon eddigi televíziós nézettsége is felfelé irányuló trendet mutat, bár konkrét számok nem hangzottak el.
Hollywood és a szponzorok is beszálltak
A nemrég bemutatott F1 film hatása is szóba került. A film már a megjelenés utáni első hetekben komoly sikert aratott, és a remények szerint még több új rajongót vonz majd a sportágba.
A kereskedelmi oldalon is zajlik az élet: új partnerek csatlakoztak a Forma-1-hez 2025-ben, miközben több meglévő szponzor hosszabbította meg együttműködését – köztük versenypromóciós szerződések is megújultak.
Fenntarthatóság a középpontban
Végül, de nem utolsósorban minden érintett fél megerősítette: a sport hosszú távú fenntarthatósága kulcsfontosságú. Ez a jövő egyik legfontosabb prioritása lesz – nemcsak környezeti, de gazdasági és társadalmi szempontból is.