Categories: F1

Új szabályok, fiatal rajongók és óriási növekedés a Forma-1-ben

Július 22-én tartották a Forma-1 Bizottság harmadik 2025-ös ülését Londonban, a Formula One Management irodájában. Az eseményt Nikolas Tombazis (az FIA együléses autókért felelős igazgatója) és Stefano Domenicali (a Forma-1 elnök-vezérigazgatója) vezette.

Folyamatban a 2026-os szabályok kialakítása

Az FIA tájékoztatta a csapatokat a 2026-os technikai-, sport- és működési szabályokkal kapcsolatos előrehaladásról. Bár konkrét részletek még nem láttak napvilágot, a cél az, hogy a sport izgalmasabb, fenntarthatóbb és versenyképesebb legyen.

Változások a sportági szabályokban

Szó esett a tiltakozásokkal, fellebbezésekkel és felülvizsgálati eljárásokkal kapcsolatos díjak újragondolásáról is. A cél, hogy ezek a költségek reálisabbak és átláthatóbbak legyenek. Emellett azt is megvitatták, hogy bizonyos vizsgálatokért külön díjat vezetnének be.

Brutális növekedés – a Forma-1 sosem volt ennyire népszerű

A Formula One Management beszámolója szerint a sport népszerűsége továbbra is szárnyal. Jelenleg világszerte 827 millió rajongó követi a Forma-1-et – ez több mint 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Különösen látványos az amerikai piac növekedése, ahol már 52 millióan követik a sportot, ami 11%-os emelkedés.

A rajongók összetétele is változik: ma már a szurkolók 43%-a 35 év alatti, és 42%-uk nő. Ez hatalmas változás a korábbi évekhez képest.

Social media és TV: rekordok minden fronton

A közösségi médiában is hatalmas a növekedés: míg 2018-ban „csak” 18 millió követője volt a Forma-1-nek, ma már 106 millió ember követi a sportot ezeken a platformokon. A 2025-ös szezon eddigi televíziós nézettsége is felfelé irányuló trendet mutat, bár konkrét számok nem hangzottak el.

Hollywood és a szponzorok is beszálltak

A nemrég bemutatott F1 film hatása is szóba került. A film már a megjelenés utáni első hetekben komoly sikert aratott, és a remények szerint még több új rajongót vonz majd a sportágba.

A kereskedelmi oldalon is zajlik az élet: új partnerek csatlakoztak a Forma-1-hez 2025-ben, miközben több meglévő szponzor hosszabbította meg együttműködését – köztük versenypromóciós szerződések is megújultak.

Fenntarthatóság a középpontban

Végül, de nem utolsósorban minden érintett fél megerősítette: a sport hosszú távú fenntarthatósága kulcsfontosságú. Ez a jövő egyik legfontosabb prioritása lesz – nemcsak környezeti, de gazdasági és társadalmi szempontból is.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Az F1-esek „fékezzék a nyelvüket” és vegyenek példát Muhammad Aliról!

Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke megerősítette álláspontját az F1-es versenyzők által a versenyek vagy…

7 perc ago

Ben Sulayem hárít: nem az FIA miatt nincs F1 futam Oroszországban!

Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke hangsúlyozta, hogy a Forma-1 irányító testülete nem állt a…

2 óra ago

Elfogyott a türelem Bagnaia körül, de ez teljesen normális

A hétvégén kiszállt a világbajnoki csatából Francesco Bagnaia, aki körül már csak sötét felhők maradtak.…

4 óra ago

Lawson kiakasztotta Gordon Ramsay séfet a feltéte miatt a pizzájára, aki emiatt bohócnak tartja

Az ismert séf, Gordon Ramsay egy közösségi médiás videóban hangot adott annak, hogy egyáltalán nem…

5 óra ago

Nyilvánosságra hozták a 2026-os F1-es sprintversenyek helyszíneit, de már 2027-ről egyeztetnek

A Forma-1 nyilvánosságra hozta a hat helyszínt, ahol 2026-ban sprintfutamokat rendeznek – miközben tárgyalnak a…

6 óra ago

Ez az ikonikus pálya biztosan a MotoGP-naptár része lesz 2031-ig

A MotoGP és a Misano World Circuit Marco Simoncelli pálya hosszú távon számít egymásra. 2031-ig…

7 óra ago