Categories: F1

Piastri nyerte a 1,5 óra csúszással kezdődött Belga Nagydíjat

Az eső miatt 1,5 óra csúszással rajtolt csak el a Forma-1-es Belga Nagydíj, amit végül Oscar Piastri nyert, miután az indítást követően magához ragadta a vezetést.

Bár a Belga Nagydíj versenyzői parádéjának idején még száraz volt az idő Spában, félórával a rajt előtt már esett az eső. Ez a helyzet fogadta a Forma-1-es mezőny tagjait.

Mindeközben a pole pozíciót Lando Norris foglalta el, mellette pedig csapattársa, Oscar Piastri tanyázott. Mögöttük Charles Leclerc és Max Verstappen sorakozott fel, utánuk pedig Alexander Albon és George Russell várta a rajtot a top 6-ban.

Eközben négy versenyző is a boxutcából való rajtolást választotta. Lewis Hamilton, Andrea Kimi Antonelli és Fernando Alonso is kiestek a tegnapi kvalifikáción már a Q1-ben, most pedig erőforrás elemt cseréltei autóikban, ezért a boxból rajtoltak. Carlos Saint csatlakozott hozzájuk a boxutcai rajthoz, akinek pedig olyan mechanikai és aerodinamikai változtatásokat végeztek a Williamsén, hogy azért box-rajtolásos büntetés járt.

Repülőrajtra készülve, elindult a mezőny felvezető körre a biztonsági autó mögött, de gyengének minősítették a látási viszonyokat, ezért piros zászlóval meg is szakították a versenyt, ami valójában még el sem kezdődött.

Közel másfél óra csúszásszal, 16:20-kor (15:00 helyett) indult el a mezőny és a safety car mögött megkezdték a körözést.

A pálya egyes szakaszai hamar felszáradt, míg más helyen továbbra is elég sok vizet vertek fel az autók.

A negyedik kör végén távozott a biztonsági autó a mezőny éléről.

Norris viszonylag rossz ütemben lépett a gázra, így nagyon a nyakára engedte Piastrit. Később picit hibázott is a brit, majd a Kemmel egyenesben Piastri meg is előzte csapattársát. Majd Russell vette át az 5. helyet Albontól.

A 10. körre a harmadik helyen álló Leclerc már 7 másorpercre leszakadta az előtte haladó Norristól, miközben Verstappen elkezdte támadni.

A 13. körben kezdődtek meg a kerékcserék: Piastri, Leclerc, Verstappen Russell és Albon is érkezett cserére, majd további versenyzők követték őket. Ők már közepes slick gumikat kaptak, mindössze négyen maradtak még kint intermediate Pierlliken: Norris, Tsunoda, Hadjar és Ocon.

Hamilton a slickektől lendületet is kapott, és előzésekbe kezdett.

Ezt követően jött a „maradék” négy versenyző is, és a többiekkel ellentétben Norris kemény keverékű Pirelliket kapott. Bár a csere kicsit lassúra sikerült, mert a bal elsőt nem sikerült elsőre a helyére tenni.

A 20. körben a Sauber helycserét kért versenyzőitől, miután Bortoleto jelezte, hogy gyorsabban tudna menni, mint előtte lévő csapattársa, Hülkenberg, és üldözőbe venné inkább ő az előttük a 8. helyen haladó Lawsont.

Piastri előnye kényelmes 8 másodpercre nőtt hamarosan Norris előtt. Utóbbi kvázi légüres térben autózhatott, mert mögötte Leclerc lemaardása is 9 másodperc körül volt. Mindeközben Hamilton, a mezőny végéről indulva már a 7. helyen haladt.

A 35. körre hat versenyző volt, aki másodjára is kiállt a boxba kereket cserélni.

Az élen nem sok történés volt, ha csak az nem, hogy Norrisnak volt egy elfékezése. Leclerc azonban csak távolabb került tőle. Hozzá Verstappen került közel egy kis időre, mire Leclerc ingerülten válaszolt mérnökének, hogy feleslegesen ne beszéljen hozzá ilyenkor.

A 44 körös verseny 40. köre után Norris közeledni kezdett Pistrihoz, de aztán ismét távolodott. Így aztán Piastri győzelme nem került veszélybe, így megnyerte a Brit Nagydíjat. Vele Norris és Lclerc lettek még dobogósok.

Végeredmény:
Versenyző Csapatf. Dif
1 Oscar Piastri McLaren
2 Lando Norris McLaren +3.415
3 Charles Leclerc Ferrari +20.185
4 Max Verstappen Red Bull Racing +21.731
5 George Russell Mercedes +34.863
6 Alexander Albon Williams +39.926
7 Lewis Hamilton Ferrari +40.679
8 Liam Lawson Racing Bulls +52.033
9 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +56.434
10 Pierre Gasly Alpine +72.714
11 Oliver Bearman Haas +73.145
12 Nico Hülkenberg Kick Sauber +73.628
13 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +75.395
14 Lance Stroll Aston Martin +79.831
15 Esteban Ocon Haas +86.063
16 Kimi Antonelli Mercedes +86.721
17 Fernando Alonso Aston Martin +87.924
18 Carlos Sainz Williams +92.024
19 Franco Colapinto Alpine +95.250
20 Isack Hadjar Racing Bulls +1 kör

 

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Verstappen már Baku és Szingapúr között visszatérne a Nordschleifére GT-zni

Max Verstappen sikeresen megszerezte a GT3-as autók vezetésére jogosító engedélyét a Nürburgringen, miután teljesítette a…

4 óra ago

Újra lesérült az Aprilia motorosa, csapata közleményt adott ki

Az Aprilia motorosait továbbra is sújtják a sérülések. Javában zajlik a San Marinó-i Nagydíj utáni…

5 óra ago

A Forma-1 belép a gyerekszobkába: lakberendezési márkával kötött partnerséget

A Forma-1 a Pottery Barn Kids és a Pottery Barn Teen márkákkal együttműködve először mutat…

6 óra ago

A McLaren bejelentette az új, óriási olajipari támogatóját 2026-tól kezdve

A McLaren megerősítette, hogy a következő Forma-1-szezontól a Motul lesz az istálló hivatalos beszállítója. A…

9 óra ago

Verstappen és a Mercedes titkos tárgyalásai – Wolff most mindent elmondott

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, valóban beszélt Max Verstappennel egy esetleges átigazolásról, de a…

10 óra ago

Luxusmárkák gyűjtőhelyévé vált a Forma-1

A 2025-ös szezon előtt a francia luxuskonglomerátum, az LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) írt alá…

12 óra ago