Fotó: Peter Fox/LAT Images/McLaren
Az eső miatt 1,5 óra csúszással rajtolt csak el a Forma-1-es Belga Nagydíj, amit végül Oscar Piastri nyert, miután az indítást követően magához ragadta a vezetést.
Bár a Belga Nagydíj versenyzői parádéjának idején még száraz volt az idő Spában, félórával a rajt előtt már esett az eső. Ez a helyzet fogadta a Forma-1-es mezőny tagjait.
Mindeközben a pole pozíciót Lando Norris foglalta el, mellette pedig csapattársa, Oscar Piastri tanyázott. Mögöttük Charles Leclerc és Max Verstappen sorakozott fel, utánuk pedig Alexander Albon és George Russell várta a rajtot a top 6-ban.
Eközben négy versenyző is a boxutcából való rajtolást választotta. Lewis Hamilton, Andrea Kimi Antonelli és Fernando Alonso is kiestek a tegnapi kvalifikáción már a Q1-ben, most pedig erőforrás elemt cseréltei autóikban, ezért a boxból rajtoltak. Carlos Saint csatlakozott hozzájuk a boxutcai rajthoz, akinek pedig olyan mechanikai és aerodinamikai változtatásokat végeztek a Williamsén, hogy azért box-rajtolásos büntetés járt.
Repülőrajtra készülve, elindult a mezőny felvezető körre a biztonsági autó mögött, de gyengének minősítették a látási viszonyokat, ezért piros zászlóval meg is szakították a versenyt, ami valójában még el sem kezdődött.
Közel másfél óra csúszásszal, 16:20-kor (15:00 helyett) indult el a mezőny és a safety car mögött megkezdték a körözést.
A pálya egyes szakaszai hamar felszáradt, míg más helyen továbbra is elég sok vizet vertek fel az autók.
A negyedik kör végén távozott a biztonsági autó a mezőny éléről.
Norris viszonylag rossz ütemben lépett a gázra, így nagyon a nyakára engedte Piastrit. Később picit hibázott is a brit, majd a Kemmel egyenesben Piastri meg is előzte csapattársát. Majd Russell vette át az 5. helyet Albontól.
A 10. körre a harmadik helyen álló Leclerc már 7 másorpercre leszakadta az előtte haladó Norristól, miközben Verstappen elkezdte támadni.
A 13. körben kezdődtek meg a kerékcserék: Piastri, Leclerc, Verstappen Russell és Albon is érkezett cserére, majd további versenyzők követték őket. Ők már közepes slick gumikat kaptak, mindössze négyen maradtak még kint intermediate Pierlliken: Norris, Tsunoda, Hadjar és Ocon.
Hamilton a slickektől lendületet is kapott, és előzésekbe kezdett.
Ezt követően jött a „maradék” négy versenyző is, és a többiekkel ellentétben Norris kemény keverékű Pirelliket kapott. Bár a csere kicsit lassúra sikerült, mert a bal elsőt nem sikerült elsőre a helyére tenni.
A 20. körben a Sauber helycserét kért versenyzőitől, miután Bortoleto jelezte, hogy gyorsabban tudna menni, mint előtte lévő csapattársa, Hülkenberg, és üldözőbe venné inkább ő az előttük a 8. helyen haladó Lawsont.
Piastri előnye kényelmes 8 másodpercre nőtt hamarosan Norris előtt. Utóbbi kvázi légüres térben autózhatott, mert mögötte Leclerc lemaardása is 9 másodperc körül volt. Mindeközben Hamilton, a mezőny végéről indulva már a 7. helyen haladt.
A 35. körre hat versenyző volt, aki másodjára is kiállt a boxba kereket cserélni.
Az élen nem sok történés volt, ha csak az nem, hogy Norrisnak volt egy elfékezése. Leclerc azonban csak távolabb került tőle. Hozzá Verstappen került közel egy kis időre, mire Leclerc ingerülten válaszolt mérnökének, hogy feleslegesen ne beszéljen hozzá ilyenkor.
A 44 körös verseny 40. köre után Norris közeledni kezdett Pistrihoz, de aztán ismét távolodott. Így aztán Piastri győzelme nem került veszélybe, így megnyerte a Brit Nagydíjat. Vele Norris és Lclerc lettek még dobogósok.
Versenyző | Csapatf. | Dif | |
---|---|---|---|
1 | Oscar Piastri | McLaren | |
2 | Lando Norris | McLaren | +3.415 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | +20.185 |
4 | Max Verstappen | Red Bull Racing | +21.731 |
5 | George Russell | Mercedes | +34.863 |
6 | Alexander Albon | Williams | +39.926 |
7 | Lewis Hamilton | Ferrari | +40.679 |
8 | Liam Lawson | Racing Bulls | +52.033 |
9 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | +56.434 |
10 | Pierre Gasly | Alpine | +72.714 |
11 | Oliver Bearman | Haas | +73.145 |
12 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | +73.628 |
13 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | +75.395 |
14 | Lance Stroll | Aston Martin | +79.831 |
15 | Esteban Ocon | Haas | +86.063 |
16 | Kimi Antonelli | Mercedes | +86.721 |
17 | Fernando Alonso | Aston Martin | +87.924 |
18 | Carlos Sainz | Williams | +92.024 |
19 | Franco Colapinto | Alpine | +95.250 |
20 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +1 kör |
Lando Norris bizonyult a leggyorsabbnak a hungaroringi első szabadedzésen. A Forma-1-es Magyar Nagydíj első szabadedzésén…
Lando Norris pole pozíciója után Max Verstappen csak a negyedik helyet szerezte meg a Belga…
A Formula 2-ben vitézkedik Jak Crawford, aki jelenleg a legközelebb áll ahhoz, hogy feljusson a…
Nem sokkal a Magyar Nagydíj első szabadedzése előtt az Aston Martin egy rövid közleményben tudatta,…
Sokan azt gondolják, hogy Verstappennek köze volt Horner elbocsátásához, pedig ők a mai napig tartják…
A motorsport világa egységesen fejezte ki részvétét, miután a korábbi MotoGP-versenyző, Sylvain Guintoli bejelentette, hogy…