Fotó: LAT Photo/Haas F1 Team
Törökország vissza szeretne kerülni a Forma-1-es naptárba, és felajánlotta az Istanbul Park szolgáltatásait 2026-ra, ha valamelyik ország nem tudná megrendezni a versenyét.
A Török Nagydíj először 2005-ben jelent meg a sportban, és hét alkalommal került megrendezésre, mielőtt 2011-ben törölték a versenynaptárból. A népszerű isztambuli pályán azonban a koronavírus által sújtott 2020 és 2021-es években visszatért a futam. A Török Autósport Szövetség (TOSFED) azonban jelezte, hogy szeretné újra rendezni. Bár a 24 versenyhétvégéből álló 2026-os naptár már megjelent, Isztambul beugorhat, ha valamelyik helyszín – például a madridi új utcai pálya, ahol a versenyt 2026 szeptemberére tervezik – nem lesz időben készen. Eren Uclertopragi, a TOSFED elnöke az Autosportnak beszélt erről:
„Mint tudják, a 2026-os naptár már végleges. Mindazonáltal, ha valamilyen okból egy futam nem tud megrendezésre kerülni, mi megrendezhetnénk a Török Nagydíjat.”
Ulcertopragi ugyanakkor közölte, hogy Törökország – más országok, mint például Dél-Afrika, Ruanda, Nigéria, Thaiföld és Dél-Korea mellett – hosszú távú helyet szeretne a naptárban:
„A kormány határozottan elkötelezett amellett, hogy Törökország állandó és hosszú távú megállapodással szerepeljen a Forma-1 naptárában. A pandémiával ellentétben nem szeretnénk csak egyszeri helyettesítő versenyt rendezni. Hosszú távú szerződéssel szeretnénk biztosítani a helyünket a versenynaptárban.”
A szövetség elnöke hozzátette, hogy a potenciális pályázat a török kormány támogatását élvezi, és a helyszín előnyös, különösen, ha a leendő versenyt a közeli Azerbajdzsán Nagydíjjal párosítani lehet:
„Törökországnak továbbra is igen népszerű és egyedi pályája van, 85 millió lakosa, a fiatalok igazán érdeklődnek a sport iránt. Ez egy olyan piac, ahol évente több mint 1,2 millió autót adnak el. A legtöbb F1-es autómárka gyárai vagy fő forgalmazói itt megtalálhatók, valamint geopolitikai elhelyezkedésünk kiváló. A hatalmas nézői potenciál az Isztambulból két-három órányi repülési távolságra lévő országokban azt jelenti, hogy ez a helyszín jelentős értéket adhatna az F1 naptárához, ha bekerülne. Szeptember az a hónap, amikor Isztambulban remek az időjárás, és a diákok visszatérnek az iskolába. Ezért szerintem nagyon ideális lenne szeptemberben megszervezni a futamot. Az a tény, hogy Azerbajdzsán Nagydíja is szeptemberben kerül megrendezésre testvérországunkban, logisztikai szempontból megkönnyítheti a Forma-1-es csapatok dolgát. Egy olyan futam, amelyet Baku előtt vagy után lehet megrendezni, viszonylag alacsonyabb költségekkel és egyszerűbb szervezéssel járna az F1-nek is.”
Mivel a Holland Nagydíj 2026 után kiesik a versenynaptárból, és Barcelona is, 2027-re két hely szabadulhat fel. Az F1 szívesen rendezne újra versenyt Afrikában, míg a sport vezetői egy bangkoki utcai pályát is fontolgatnak.
1976. augusztus 1-je a motorsport történetének egyik legsötétebb, de különleges módon mégis valahogy leginspirálóbb napja…
Max Verstappen a Magyar Nagydíj előtt elmondta, melyik csapatnál fog versenyezni jövőre. A holland világbajnok…
Nico Rosberg próbálta felkérdezni Jos Verstappent a Horner-ügyben. Kicsit kellemetlen lett a válasz. Jos Verstappen,…
Az Aston Martin által támogatott Jak Crawford mindent megtesz azért, hogy 2026-ban bemutatkozhasson a Forma-1-ben…
Flavio Briatore újfent a figyelem középpontjába került a Forma-1-ben, miután a média megint vizsgálatokat indított…
Mindig közhelynek tűnt számomra, hogy „merj nagyot álmodni”, mert az álom definíciója szerint már alapvetően…