F1

Forma–1 és MotoGP egy hétvégén? Csábító, de egy rakás buktatóval járhat

A Dorna sportigazgatója, Carlos Ezpeleta őszintén beszélt arról, hogy a középtávú jövőben felmerült a gondolat: néhány helyszínen egyszerre rendeznék meg a MotoGP és a Forma-1 futamait. Bár ez alapból izgalmasnak tűnik, azért akadnak bőven buktatók.

A Liberty Media, amely most már mindkét sorozatot kezeli, zöld utat kapott az Európai Bizottságtól. Így a Forma-1 és a MotoGP közös eseménye akár valósággá is válhat. Stefano Domenicali, a Forma-1 vezetője is utalt rá, hogy pár helyen akár össze is vonhatnák a versenyhétvégéket.

Mik a buktatók?

Ezpeleta viszont nem ugrik fejest a dologba. „Egyszer mindent meg kell próbálni, főleg, ha új közönséget lehet megfogni a MotoGP számára” – mondja, de gyorsan hozzáteszi, hogy ez pár kiválasztott helyszín jöhet csak szóba. És ott is jönnek a problémák: „A Forma-1 sok helyen teltházas, a MotoGP is. Nem lehet csak úgy duplázni a nézők számát ugyanazon a pályán.”

A két sportág rajongói rétege ráadásul eléggé különbözik, és a kevésbé fejlett piacokon ez még inkább érződik. Ezpeleta ezért azt is hangsúlyozza, hogy figyelniük kell, mit akarnak a szurkolók, hiszen a növekedés kulcsa az elégedett közönség.

Az infrastruktúra sem egyszerű kérdés. „Las Vegas nem játszik, biztonsági okokból kizárt. Más pályák viszont szóba jöhetnek, bár a paddockok általában túl kicsik a két sorozathoz, de ideiglenes megoldásokkal lehetne ezt orvosolni” – mondja Ezpeleta, aki a technikai nehézségek kapcsán is reálisan nyilatkozott. Az „air fence”-ek fel- és lebontása például bonyolult lehet, de nem zárkóznak el az ötlettől, csak fontos, hogy a MotoGP és a Forma-1 megőrizze egyediségét.

Az egyik legfontosabb szempont viszont a hűséges MotoGP-rajongók kezelése: „Amerikában például nagyot nőtt a MotoGP népszerűsége, de a régi, állandó szurkolóinkat sem szabad elveszíteni. Ha egyszerre rendezünk Forma-1-et is, könnyen lehet, hogy ők kimaradnak. Ezt nagyon komolyan kell venni.”

Szóval izgalmas az ötlet, de nem fog egyik napról a másikra beindulni. Rengeteg logisztikai, üzleti és közönségkezelési kihívás vár még megoldásra, mielőtt a MotoGP és Forma-1 közös bulija valósággá válik.

Börcsök Réka

Recent Posts

Ez az ikonikus pálya biztosan a MotoGP-naptár része lesz 2031-ig

A MotoGP és a Misano World Circuit Marco Simoncelli pálya hosszú távon számít egymásra. 2031-ig…

13 perc ago

Hogy áll a felkészülés hajrájában a Cadillac?

Már csak pár hónap és megkezdődik a Forma-1 új korszaka, amelyben a Cadillac érkezésével egy…

1 óra ago

Felemás Yamaha V4-tapasztalatokat és Acosta elsőséget hozott a misanói teszt

A misanói MotoGP futam után a csapatok maradtak az Adria partján a 2025-ös szezon utolsó…

2 óra ago

Több F1-versenyző is belekósolt a MotoGP-be a hétvégén

A MotoGP-világbajnokság igazi sztárparádét hozott a misanói Marco Simoncelli-pályán. A McLaren F1-es pilótája, Lando Norris…

3 óra ago

Montezemolo szerint a Ferrari ki akarja törölni őt a saját történelmükből

A Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo azzal vádolta a legendás maranellói márkát, hogy megpróbálja…

4 óra ago

Baku utcáin sok minden történt már, de emlékszel is rájuk? Itt a legújabb F1-es kvíz!

Azerbajdzsán utcai pályája egyedi helyszín a Forma-1-ben: hosszú célegyenes, szűk kanyarok a várfal mellett és…

5 óra ago