Categories: F1

Valójában ezért marad Max Verstappen jövőre is a Red Bullnál

Max Verstappen megerősítette, hogy a következő szezonban továbbra is a Red Bull pilótája lesz.

A hétvégi Magyar Nagydíj előtt a 27 éves pilóta a következőket mondta a riportereknek, hogy véget vessen a jövőjével kapcsolatos pletykáknak:

„Azt hiszem, itt az ideje, hogy véget vessünk az összes pletykának. Nekem mindig is teljesen egyértelmű volt, hogy maradok.”

A holland pilóta szerződésében szereplő záradék lehetővé tette volna, hogy hamarabb távozzon. Ehhez az kellett volna, hogy a vasárnapi futam után kezdődő nyári szünetben nem állna a pilóták bajnokságának első három helyén. Azonban jelenleg 28 ponttal vezet a negyedik helyen álló George Russell előtt, biztosan a top 3-ban marad. Így a nyári szünet alatt a záradék nem aktiválható – függetlenül attól, hogy mit nyújt a hétvégén. Verstappen ugyanakkor ragaszkodik ahhoz, hogy legalább még egy szezont a Red Bullnál marad. A pletykák szerint 2026-ra a Mercedeshez igazolt volna, de ez már nem szerepel a 28 éves pilóta tervei között.

Günther Steiner, a Forma-1 korábbi ismert csapatfőnöke szerint azonban Verstappen döntése, hogy a Red Bullnál marad – ahol négy egymást követő világbajnokságot nyert – semmi köze sincs az alakulathoz való lojalitásához. Steiner szerint Max azért marad, mert úgy gondolja, hogy a Red Bull valószínűleg jobban fogja kezelni a 2026-os F1-es motorszabályokat. Ezek jelentős változásokat hoznak minden autónál. A változások között szerepel a fenntartható üzemanyagok használatának ösztönzése, az autók elektromos teljesítményének növelése és az aerodinamika áttervezése. Steiner szerint Max azon szándékának kinyilvánítása, hogy a Red Bullnál marad, azt mutatja, hogy bízik abban, hogy az istálló jól alkalmazkodik a következő szezon új szabályozásához:

„Ha most váltana és hároméves szerződést kötne egy versenycsapattal… és netán jövőre rossz autóban ülne: ez a kockázat túl nagy volt számára. Ha szükséges, jövő év végén felbonthatja a szerződését, amennyiben az autó nem működik.”

2026-ig, ha a Red Bull és a Ford közös erőforrásai nem teljesítenek jól, és nem tud a bajnoki címért küzdeni, akkor lényegében előre felbonthatja a Red Bull-lal kötött szerződését. Steiner tovább fűzte, hogy kétségei vannak a holland pilóta hosszú távú maradását illetően, és kijelentette:

„Nem tudhatni, milyen erős a verseny. És bár a Red Bull egy jó csapat, a többi F1-es istálló között sincs rossz. Jövőre sok újdonság lesz: a karosszéria, az aerodinamika, a motor, meg minden. Egyszerűen nem tudhatod, ki végzi el a legjobb munkát. Csak várni kell és figyelni.”

A 2025-ös idény első felének frusztráló eredményei miatt szinte biztos, hogy Verstappen nem nyeri meg az ötödik egymást követő F1-es pilóta-bajnokságot. Hosszú távon még kérdéses, hogy maradása a Red Bullnál, kifizetődő lesz-e.

Vámosi Péter

Recent Posts

Quartararo még nem boldog az új Yamaha V4-essel

Fabio Quartararo hétfőn hivatalosan is kipróbálta a Yamaha V4-es motorját. Elmondta első tapasztalatait. Ez nem…

9 óra ago

Az F1-esek „fékezzék a nyelvüket” és vegyenek példát Muhammad Aliról!

Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke megerősítette álláspontját az F1-es versenyzők által a versenyek vagy…

11 óra ago

Ben Sulayem hárít: nem az FIA miatt nincs F1 futam Oroszországban!

Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke hangsúlyozta, hogy a Forma-1 irányító testülete nem állt a…

13 óra ago

Elfogyott a türelem Bagnaia körül, de ez teljesen normális

A hétvégén kiszállt a világbajnoki csatából Francesco Bagnaia, aki körül már csak sötét felhők maradtak.…

15 óra ago

Lawson kiakasztotta Gordon Ramsay séfet a feltéte miatt a pizzájára, aki emiatt bohócnak tartja

Az ismert séf, Gordon Ramsay egy közösségi médiás videóban hangot adott annak, hogy egyáltalán nem…

16 óra ago

Nyilvánosságra hozták a 2026-os F1-es sprintversenyek helyszíneit, de már 2027-ről egyeztetnek

A Forma-1 nyilvánosságra hozta a hat helyszínt, ahol 2026-ban sprintfutamokat rendeznek – miközben tárgyalnak a…

17 óra ago