Categories: F1

Alonso elárulja mitől javult fel ennyire az Aston Martin

Miután a múlt hétvégén Spa-Francorchamps-ban még a leglassabb autók voltak a rajtrácson, az Aston Martinok Magyarországon a top 10-be kvalifikálták magukat.

Alig egy tizedmásodperccel maradtak le csak a pole pozíciótól, pedig az Aston Martin ritkán szerepel a Q3-ban idén. A hétvégéig Fernando Alonso csak négyszer jutott be a 2025-ös Forma-1-es időmérő utolsó szakaszába, csapattársa, Lance Stroll pedig csak egyszer. Csak májusban, Imolában indulhatott mindkét autójuk a top 10-ből. Spa-ban az Aston Martinok voltak a leglassabbak az időmérőn. Mindkettő kiesett a Q1-ben, és Stroll csak a 16. helyről indult, mert előtte négy versenyző (köztük Alonso) megváltoztatta a beállításokat a parc ferme alatt. Ez pitlane-indítást eredményezett.

Ezért figyelemre méltó, hogy alig egy héttel később mindkét autó magabiztosan bejutott a Q3-ba. Ráadásul az ötödik és a hatodik helyet is megszerezték a rajtrácson. Alig több mint egy tizedmásodperccel maradtak le a tempót diktáló Charles Leclerc Ferrarijától. Természetesen az internetes pletykás okoskák hamar felvetették, hogy Adrian Newey „technikai partner” kényszerűségből, akaratán kívül varázsporral szórta meg a problémás AMR25 autót. Valójában, ahogy Alonso is gyorsan rámutatott, ez az eset inkább arról szólt, hogy a pálya megfelelt az autójuknak, és a körülmények kedveztek az autó erősségeinek:

„Az igazat megvallva, szerintem ez a pálya jellemzőinek köszönhető. Hét nap alatt, Spa óta nem változtattunk jelentősen az autón. Senki sem kapott új alkatrészeket erre a futamra. Úgy tűnik, hogy a pálya elrendezése és jellemzői egyszerűen megfelel az autónknak. Jó lenne megérteni, hogy mitől működik az autó itt ilyen jól. Amennyiben megértjük, akkor a következő pár versenyen is felhasználhatjuk ezt.”

Spa-ban az Aston Martin az edzés alatt új első szárnyat tesztelt Alonso autóján. Az volt a szándékuk, hogy azt a közepes-magas leszorítóerővel rendelkező pályákon alkalmazzák. A cél, ahogy Andy Cowell csapatfőnök és vezérigazgató akkoriban magyarázta, az volt, hogy javítsák a légáramlás minőségét a váz, a diffúzor és a hátsó szárny alsó gerenda eleme felé, ami javítja az általános hatékonyságot.

A szezon kezdete óta az AMR25 egyértelműen gyenge az egyenesekben, és nem különösebben jó a hátsó gumiabroncsok hőmérsékletének kezelésében. Annak ellenére, hogy gyenge az első része, hajlamos az alulkormányzottságra is. A fejlesztések nagy része, beleértve az Imolában bevezetett új padlólemezt, amelyet a Brit Nagydíjra ismét módosítottak, ezt az alapvető hatékonysági problémát célozta meg.

A Hungaroring, ahol az autók viszonylag kevés időt töltenek teljes gázon egyenesben, kevésbé bünteti a nem hatékony autókat, mint a gyors, lendületes Spa – ezért Alonso nem hajlandó ezt a hétvégét komoly változásnak tekinteni. Egy másik aggodalma az Aston hajlamossága a versenyeken való visszaesésre. Spanyolországban Alonso arról beszélt, hogy a csapatnak inkább a vasárnapi verseny tempóra kell összpontosítania, mint az időmérős teljesítményre. Ezek a fenntartásai továbbra is fennállnak:

„Őszintén szólva, szerintem a vasárnapi futamunk nehéz lesz. Szeretném, ha ugyanazon pozíciókban tudnánk végezni, mint ahonnan rajtolunk. Az ötödik és a hatodik hely pontszám szempontjából remek lenne a csapatnak a nyári szünet előtt, és ez lesz az elsődleges cél. Meg kell értenünk azt is, hogy vannak veszélyek mögöttünk, pár gyors autó. Max Verstappen mögülünk rajtol, Lewis Hamilton is, szóval nem lesz egyszerű.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Jegy nélkül lógott be az F1-es paddockba, mindenki odáig van érte!

Talán kijelethető, hogy az Azerbajdzsáni Nagydíj csütörtöki nyitónapján nem a Forma-1-es versenyző voltak a legnépszerűbbek.…

5 óra ago

Sergio Pérez pár nap múlva F1-es Ferrariba ül!

Sergio Pérez a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíj után, szeptember 19-21-én tesztelni fogja a Ferrari 2023-as F1-es…

6 óra ago

Egy nő is elindul az FIA elnöki pozíciójáért

Az év végén tartják az FIA elnökválasztását, amelyre eddig két hivatalos induló volt. Most azonban…

7 óra ago

Sporttörténelmet írhat Kiss Norbert és a Révész Racing

Már a hét közepén útnak indult Kiss Norbert Franciaországba. Le Mans lesz az utolsó előtti…

8 óra ago

Dolgozna-e Briatore újra egy Schumacherrel?

Flavio Briatore megerősítette, hogy az Alpine második pilótájának potenciális jelöltjei között Mick Schumacher neve nem…

9 óra ago

Brutális pénzekért toboroz személyzetet a Forma-1-be érkező Cadillac

Gőzerővel készül a debütálásra az amerikai Cadillac Forma-1-es csapata. A kezdéshez már szinte minden adott,…

11 óra ago