Categories: F1

Leclerc kiosztotta a Ferrarit, Norris ünnepelhet a Magyar Nagydíj dobogójának csúcsán!

A 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat Lando Norris nyerte, csapattársa, Paiastri előtt, miközben a Ferrari felejthető versenyen van túl.

A rajtra már száraz, ám felhős, és a megszokotthoz képest hűvös idő volt a Hungaroringen. A pole pozíciót a ferraris Charles Leclerc foglalta el, az első soer pedig Oscar Piastri egészítette ki a McLarennel. A második sorban a másik McLarennel Lando Norris, és a mercedeses George Russell foglalt helyet, a harmadik sort pedig a két Aston Martin, Fernando Alonso és Lance Stroll töltötte fel. Yuki Tsunoda autóján pedig módosítottak, ezért ő a boxutca végéről várta a rajtot.

Carlos Sainz, Nico Hülkenberg és Alexander Albon lágy keverékű, Lewis Hamilton és Pierre Gasly kemény Pirelliken várta a lámpák kialvását, míg mindenki más a közepes gumikat választotta kezdésnek.

A 70 körös verseny rajtját Leclerc jól kapta el, megtartotta az első helyet. Norris is jó lendülettel indult, de nem sikerült jól helyezkednie, aminek az lett az eredménye, hogy Russell megelőzte őt. Majd így tett Alonso is. A 8. helyről rajtoló Verstappent pedig megelőzte Lawson – noha később visszavette a pozíciót -, miközben a 7. helyről induló Bortoleto előrébb lépett egy helyet.

A harmadik körben Norris visszaelőzte Alonsót, Verstappen pedig letudta Strollt.

Nico Hülkenberg 5 másodperces büntetést kapott, rajt előtti bemozdulás miatt. Ugyanezért csapattársát, Bortoletót is vizsgálták, de ő megúszta büntetés nélkül.

Isack hadjar pedig arról számolt be rádión, hogy egy felverődő kavics durván eltalálta a kezét.

Verstappen beragadt Bortoleto mögé, így a 18. körben inkább behívták a boxba kerékcserére. Egy körrel később Piastri is érkezett cserére, majd a 20. körbe érve Leclerc, és Russell is így tett.

Tübben azonban egy kiállásra játszottak, többek között Norris is, aki így Leclerc, Piastri és Russell kerékcseréje után vezette a versenyt – még csere nélkül.

A 30. körben Verstappen és Hamilton találtak egymásra a 11. és 12. helyen, mire Hamilton el is hagyta a pályát, mikor a holland megelőzte, de nem ütköztek össze.

Norris a 32. körben cserélt kereket, így Leclerc visszakerült az élre, mögötte pedig Piastri, Russell és Norris haladtak.

A 41. körben Leclerc érkezett a második kerékcserére, ezzel Piastri került az élre, Leclerc pedig a 4. helyen folytatta a versenyt. A 44. körben Russell is cserélt másodjára is, így a két McLaren vezette a versenyt. A 46. körben pedig Piastri is a boxban járt, így Norris az élre állt, mögötte pedig Leclerc és Piastri haladt.

Az 51. körben aztán Piastri simán megelőzte Leclerc-t, aki küszködött a gumijain. A monacói versenyző intenzíven panaszkodott a rádión, mi szerint nem úgy kezelte a csapat a helyzeteket, mint kellett volna. Elmondása szerint ő teljesen más döntéseket hozott volna, így azonban vezethetetlennek minősítette a Ferrarit.

Az 52. körben Bearman visszament a boxba, és feladni kényszerült a versenyt, mert az autója megsérült.

A 62. körben Russell megelőzte Leclerc-t a célegyenes végén. A brit szinte simán érkezett meg a ferraris mellé, az első kanyar belső oldalára, mire Leclerc reagálni kezett és majdnem ráhúzta a Ferrarit a Mercedesre.

Az izgalmakat hamarosan az élmenő Mclaren-páros szolgáltatta, Piastri ugyanis egyre közelebb került Norrishoz. Piastri egy késői fékezéssel be is esett Norris nyakába, de épp elkerülték az ütközést. A 69 körben ismét ez történt, Piastri nagyon el is fékezte magág, és épp csak nem rongyolt bele a csapattársába.

Gasly 10 másodperces büntetést kapott ütközés okozásáért, és Leclerc is 5 másodpercet kapott kiszámíthatatlan vezetés miatt.

Az eszeveszett hajrában végül Norris meg tudta tartani az első helyet, és ezzel megnyerte a 40. Magyar Nagydíjat, Piastri és Russell előtt.

Végeredmény:
Versenyző Csapat Diff.
1 Lando Norris McLaren 1:35:21.231
2 Oscar Piastri McLaren +0.698
3 George Russell Mercedes +21.916
4 Charles Leclerc Ferrari +42.560
5 Fernando Alonso Aston Martin +59.040
6 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +66.169
7 Lance Stroll Aston Martin +68.174
8 Liam Lawson Racing Bulls +69.451
9 Max Verstappen Red Bull Racing +72.645
10 Andrea Kimi Antonelli Mercedes +1 kör
11 Isack Hadjar Racing Bulls +1 kör
12 Lewis Hamilton Ferrari +1 kör
13 Nico Hülkenberg Kick Sauber +1 kör
14 Carlos Sainz Williams +1 kör
15 Alexander Albon Williams +1 kör
16 Esteban Ocon Haas +1 kör
17 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +1 kör
18 Franco Colapinto Alpine +1 kör
19 Pierre Gasly Alpine +1 kör
Oliver Bearman Haas kiesett

 

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Jegy nélkül lógott be az F1-es paddockba, mindenki odáig van érte!

Talán kijelethető, hogy az Azerbajdzsáni Nagydíj csütörtöki nyitónapján nem a Forma-1-es versenyző voltak a legnépszerűbbek.…

8 óra ago

Sergio Pérez pár nap múlva F1-es Ferrariba ül!

Sergio Pérez a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíj után, szeptember 19-21-én tesztelni fogja a Ferrari 2023-as F1-es…

9 óra ago

Egy nő is elindul az FIA elnöki pozíciójáért

Az év végén tartják az FIA elnökválasztását, amelyre eddig két hivatalos induló volt. Most azonban…

10 óra ago

Sporttörténelmet írhat Kiss Norbert és a Révész Racing

Már a hét közepén útnak indult Kiss Norbert Franciaországba. Le Mans lesz az utolsó előtti…

11 óra ago

Dolgozna-e Briatore újra egy Schumacherrel?

Flavio Briatore megerősítette, hogy az Alpine második pilótájának potenciális jelöltjei között Mick Schumacher neve nem…

12 óra ago

Brutális pénzekért toboroz személyzetet a Forma-1-be érkező Cadillac

Gőzerővel készül a debütálásra az amerikai Cadillac Forma-1-es csapata. A kezdéshez már szinte minden adott,…

14 óra ago