Categories: F1

Leclerc kiosztotta a Ferrarit, Norris ünnepelhet a Magyar Nagydíj dobogójának csúcsán!

A 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat Lando Norris nyerte, csapattársa, Paiastri előtt, miközben a Ferrari felejthető versenyen van túl.

A rajtra már száraz, ám felhős, és a megszokotthoz képest hűvös idő volt a Hungaroringen. A pole pozíciót a ferraris Charles Leclerc foglalta el, az első soer pedig Oscar Piastri egészítette ki a McLarennel. A második sorban a másik McLarennel Lando Norris, és a mercedeses George Russell foglalt helyet, a harmadik sort pedig a két Aston Martin, Fernando Alonso és Lance Stroll töltötte fel. Yuki Tsunoda autóján pedig módosítottak, ezért ő a boxutca végéről várta a rajtot.

Carlos Sainz, Nico Hülkenberg és Alexander Albon lágy keverékű, Lewis Hamilton és Pierre Gasly kemény Pirelliken várta a lámpák kialvását, míg mindenki más a közepes gumikat választotta kezdésnek.

A 70 körös verseny rajtját Leclerc jól kapta el, megtartotta az első helyet. Norris is jó lendülettel indult, de nem sikerült jól helyezkednie, aminek az lett az eredménye, hogy Russell megelőzte őt. Majd így tett Alonso is. A 8. helyről rajtoló Verstappent pedig megelőzte Lawson – noha később visszavette a pozíciót -, miközben a 7. helyről induló Bortoleto előrébb lépett egy helyet.

A harmadik körben Norris visszaelőzte Alonsót, Verstappen pedig letudta Strollt.

Nico Hülkenberg 5 másodperces büntetést kapott, rajt előtti bemozdulás miatt. Ugyanezért csapattársát, Bortoletót is vizsgálták, de ő megúszta büntetés nélkül.

Isack hadjar pedig arról számolt be rádión, hogy egy felverődő kavics durván eltalálta a kezét.

Verstappen beragadt Bortoleto mögé, így a 18. körben inkább behívták a boxba kerékcserére. Egy körrel később Piastri is érkezett cserére, majd a 20. körbe érve Leclerc, és Russell is így tett.

Tübben azonban egy kiállásra játszottak, többek között Norris is, aki így Leclerc, Piastri és Russell kerékcseréje után vezette a versenyt – még csere nélkül.

A 30. körben Verstappen és Hamilton találtak egymásra a 11. és 12. helyen, mire Hamilton el is hagyta a pályát, mikor a holland megelőzte, de nem ütköztek össze.

Norris a 32. körben cserélt kereket, így Leclerc visszakerült az élre, mögötte pedig Piastri, Russell és Norris haladtak.

A 41. körben Leclerc érkezett a második kerékcserére, ezzel Piastri került az élre, Leclerc pedig a 4. helyen folytatta a versenyt. A 44. körben Russell is cserélt másodjára is, így a két McLaren vezette a versenyt. A 46. körben pedig Piastri is a boxban járt, így Norris az élre állt, mögötte pedig Leclerc és Piastri haladt.

Az 51. körben aztán Piastri simán megelőzte Leclerc-t, aki küszködött a gumijain. A monacói versenyző intenzíven panaszkodott a rádión, mi szerint nem úgy kezelte a csapat a helyzeteket, mint kellett volna. Elmondása szerint ő teljesen más döntéseket hozott volna, így azonban vezethetetlennek minősítette a Ferrarit.

Az 52. körben Bearman visszament a boxba, és feladni kényszerült a versenyt, mert az autója megsérült.

A 62. körben Russell megelőzte Leclerc-t a célegyenes végén. A brit szinte simán érkezett meg a ferraris mellé, az első kanyar belső oldalára, mire Leclerc reagálni kezett és majdnem ráhúzta a Ferrarit a Mercedesre.

Az izgalmakat hamarosan az élmenő Mclaren-páros szolgáltatta, Piastri ugyanis egyre közelebb került Norrishoz. Piastri egy késői fékezéssel be is esett Norris nyakába, de épp elkerülték az ütközést. A 69 körben ismét ez történt, Piastri nagyon el is fékezte magág, és épp csak nem rongyolt bele a csapattársába.

Gasly 10 másodperces büntetést kapott ütközés okozásáért, és Leclerc is 5 másodpercet kapott kiszámíthatatlan vezetés miatt.

Az eszeveszett hajrában végül Norris meg tudta tartani az első helyet, és ezzel megnyerte a 40. Magyar Nagydíjat, Piastri és Russell előtt.

Végeredmény:
Versenyző Csapat Diff.
1 Lando Norris McLaren 1:35:21.231
2 Oscar Piastri McLaren +0.698
3 George Russell Mercedes +21.916
4 Charles Leclerc Ferrari +42.560
5 Fernando Alonso Aston Martin +59.040
6 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +66.169
7 Lance Stroll Aston Martin +68.174
8 Liam Lawson Racing Bulls +69.451
9 Max Verstappen Red Bull Racing +72.645
10 Andrea Kimi Antonelli Mercedes +1 kör
11 Isack Hadjar Racing Bulls +1 kör
12 Lewis Hamilton Ferrari +1 kör
13 Nico Hülkenberg Kick Sauber +1 kör
14 Carlos Sainz Williams +1 kör
15 Alexander Albon Williams +1 kör
16 Esteban Ocon Haas +1 kör
17 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +1 kör
18 Franco Colapinto Alpine +1 kör
19 Pierre Gasly Alpine +1 kör
Oliver Bearman Haas kiesett

 

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Kegyetlen adat: Leclerc statisztikája tovább romlott a Magyar Nagydíjon

Charles Leclerc ismét megmutatta, hogy az időmérőkön remekelni tud, ám a vasárnapi versenyen megint nem…

2 perc ago

Döntöttek a veryenybírák a Verstappen-Hamilton „incidens” ügyében

A versenyfelügyelők döntést hoztak azzal kapcsolatban, a Max Verstappen és Lewis Hamilton közötti, a Magyar…

51 perc ago

Dühből bűntudat: Leclerc visszavonta ingerült szavait, melyekkel a Ferrarit illette

Charles Leclerc a Ferrari csapatrádióján már verseny közben hangot adott dühének a Magyar Nagydíjon, ám…

2 óra ago

Amerika Kaptiány már azelőtt F1 rajongó volt, hogy megszületett volna az a versenyző, akit meglátogatott

Több hollywoodi híresség is tartózkodik épp Magyarországon, közülük többen kilátoattak a Forma-1-es Magyar Nagydíjra is.…

5 óra ago

Alonso elárulja mitől javult fel ennyire az Aston Martin

Miután a múlt hétvégén Spa-Francorchamps-ban még a leglassabb autók voltak a rajtrácson, az Aston Martinok…

6 óra ago

Bortoletót a barátja fogja támadni a Hungaroringen – nagy küzdelemre számít

Gabriel Bortoleto újonc F1-es szezonja nehezen indult, de a brazil versenyző az elmúlt hetekben egyre…

7 óra ago