Charles Leclerc mindenkit meglepett szombaton a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj időmérő edzésén, amikor szenzációs teljesítménnyel megszerezte a pole pozíciót a Ferrarival, maga mögé utasítva mindkét McLarent. Bár az utóbbi hetekben,, sőt hónapokban a wokingi alakulat abszolút uralja a mezőnyt, Leclerc kivételes köre mindenkit emlékeztetett arra, hogy a Ferrari monacói versenyzője továbbra is képes váratlan pillanatokban megvillanni.
Miközben Leclerc ünnepelhetett, csapattársa, Lewis Hamilton továbbra is küzdelmes szezont teljesít a maranellóiaknál. A hétszeres világbajnok szombaton már a Q2-ben kiesett, ami újabb csalódást jelentett számára a 2025-ös szezonban.
Rekorddöntő kvalifikáció
Leclerc pole pozíciója azonban nemcsak a Ferrari sikerét jelenti, hanem egy történelmi mérföldkövet is a Forma–1-ben. A Magyar Nagydíj időmérő edzése ugyanis új rekordot állított fel: mindössze 0,543 másodperc választotta el a legjobb tíz versenyzőt egymástól a Q3-ban. Ez a valaha volt legszorosabb top 10-es különbség egy F1-es kvalifikáción.
Az első két helyezett, tehát Leclerc és Oscar Piastri között 0.026 másodperc lett csak a differencia. Ez meglehetősen kevés, ez azonban nem rekord.
A legszorosabb időmérő az első két (sőt, három!) helyezett tekintetében a Forma-1 történetében a legkisebb különbség az időmérő edzésen az 1997-es Európa Nagydíj kvalifikációján (Jerez, Spanyolország) született. Ekkor Jacques Villeneuve (Williams), Michael Schumacher (Ferrari) és Heinz-Harald Frentzen (Williams) is ezredre azonos, 1:21.072 perces köridőt teljesített a kvalifikáción, így a különbség közöttük mindössze 0 ezredmásodperc (0,000 mp), tehát hármas holtverseny alakult ki az első helyen. A sorrendet az döntötte el, hogy melyikük futotta meg előbb azt a köridőt.
Leclerc-é a magyar pole, miközben Hamilton a Q2-ben, csalódottan kiesett