F1

Kiderülhetett, hogy mi okozta Leclerc visszaesését a Hungaroringen

Reményteljesen indult, majd rémálomszerűen ért véget a Ferrari és Leclerc számára a vasárnapi magyar futam. Aminek okaira George Russell mutathatott rá.

Nem kis meglepetésre Charles Leclerc nyerte szombaton az időmérőt, majd a vasárnapi versenyt is a táv kétharmadáig vezette. A tempója néha még az üldöző Piastrinál is gyorsabb volt, ám az utolsó bokszkiállás után jött a dráma. Először egy Leclerc rádióüzenet keltett aggodalmat, amiben a monacói csúnyán leteremtette a csapatát, majd a tempója esett vissza drasztikusan.

Végül a kezében lévő futamgyőzelem helyett még a dobogóról is lemaradt, csak a negyedik lett, több, mint két bokszkiállásnyi hátránnyal.

Az egyértelmű volt, hogy valami nagyon megváltozott. Erre most egy nagyon erős, de reális teóriát vázolt fel Russell, amit a látottakra alapozott, ő volt ugyanis aki a végén Leclerc mögött autózott, majd meg is előzte őt, elhappolva előle a pódiumot.

„Láttam, hogy mennyire belassult, arra gyanakodtam, hogy valami nagyon nincs jól nála. Nem fogják elmondani, de nagyon közel voltak a kizáráshoz. Az egyetlen dolog, amire gondolhatunk az az, hogy túl alacsonyra állították az autó hasmagasságát. Ezt pedig az utolsó kiállásnál egy jóval nagyobb guminyomásra váltással tudták csak kompenzálni.” – kezdte a brit, majd hozzátetette, hogy a Ferrari a motormóddal is játszott az utolsó etapban.

„Olyan motor módot használtak, ami lassította az autót az egyenes végén, ahol a legnagyobb mértékű a padlólemez kopása. Ez az egyetlen magyarazát, amire gondolni lehet a köridők, a motor mód és egyéb dolgok megnézése után.” – tette hozzá.

Russell szerint tehát a Ferrari a szabályosság határát súrolva próbált meg gyorsabb lenni a Magyar Nagydíjon, ami a padlólemez nagyobb kopását is eredményezte. Így pedig rávoltak kényszerülve egy második kiállásra is, ahol tudtak olyan módosításokat elvégezni, amivel végül eltudják kerülni a verseny végi kizárást, de ezen végül rajta vesztettek.

A Ferrarinak az elmúlt két évben rendre meggyűlt a baja a padlólemez kopásával, többször is a kizárás sorsára jutottak már a vörösök.

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Hét, a hétvégén – Le Mansban rekordot dönthet Kiss Norbi

77 pontos előnnyel indulva Kiss Norbi történelmet írhat, mint az első hétszeres Európa-bajnok, míg Jochen…

13 perc ago

Visszatér az F1 Dél-Koreába, több mint 10 év után

Valtteri Bottas és a Mercedes 2013 után viszi vissza az F1-et Dél-Koreába. Valtteri Bottas és…

1 óra ago

Jegy nélkül lógott be az F1-es paddockba, mindenki odáig van érte!

Talán kijelethető, hogy az Azerbajdzsáni Nagydíj csütörtöki nyitónapján nem a Forma-1-es versenyző voltak a legnépszerűbbek.…

11 óra ago

Sergio Pérez pár nap múlva F1-es Ferrariba ül!

Sergio Pérez a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíj után, szeptember 19-21-én tesztelni fogja a Ferrari 2023-as F1-es…

12 óra ago

Egy nő is elindul az FIA elnöki pozíciójáért

Az év végén tartják az FIA elnökválasztását, amelyre eddig két hivatalos induló volt. Most azonban…

13 óra ago

Sporttörténelmet írhat Kiss Norbert és a Révész Racing

Már a hét közepén útnak indult Kiss Norbert Franciaországba. Le Mans lesz az utolsó előtti…

14 óra ago