Fotó: Photo Xavier Bonilla / DPPI / Scuderia Ferrari Press Office
Reményteljesen indult, majd rémálomszerűen ért véget a Ferrari és Leclerc számára a vasárnapi magyar futam. Aminek okaira George Russell mutathatott rá.
Nem kis meglepetésre Charles Leclerc nyerte szombaton az időmérőt, majd a vasárnapi versenyt is a táv kétharmadáig vezette. A tempója néha még az üldöző Piastrinál is gyorsabb volt, ám az utolsó bokszkiállás után jött a dráma. Először egy Leclerc rádióüzenet keltett aggodalmat, amiben a monacói csúnyán leteremtette a csapatát, majd a tempója esett vissza drasztikusan.
Végül a kezében lévő futamgyőzelem helyett még a dobogóról is lemaradt, csak a negyedik lett, több, mint két bokszkiállásnyi hátránnyal.
Az egyértelmű volt, hogy valami nagyon megváltozott. Erre most egy nagyon erős, de reális teóriát vázolt fel Russell, amit a látottakra alapozott, ő volt ugyanis aki a végén Leclerc mögött autózott, majd meg is előzte őt, elhappolva előle a pódiumot.
„Láttam, hogy mennyire belassult, arra gyanakodtam, hogy valami nagyon nincs jól nála. Nem fogják elmondani, de nagyon közel voltak a kizáráshoz. Az egyetlen dolog, amire gondolhatunk az az, hogy túl alacsonyra állították az autó hasmagasságát. Ezt pedig az utolsó kiállásnál egy jóval nagyobb guminyomásra váltással tudták csak kompenzálni.” – kezdte a brit, majd hozzátetette, hogy a Ferrari a motormóddal is játszott az utolsó etapban.
„Olyan motor módot használtak, ami lassította az autót az egyenes végén, ahol a legnagyobb mértékű a padlólemez kopása. Ez az egyetlen magyarazát, amire gondolni lehet a köridők, a motor mód és egyéb dolgok megnézése után.” – tette hozzá.
Russell szerint tehát a Ferrari a szabályosság határát súrolva próbált meg gyorsabb lenni a Magyar Nagydíjon, ami a padlólemez nagyobb kopását is eredményezte. Így pedig rávoltak kényszerülve egy második kiállásra is, ahol tudtak olyan módosításokat elvégezni, amivel végül eltudják kerülni a verseny végi kizárást, de ezen végül rajta vesztettek.
A Ferrarinak az elmúlt két évben rendre meggyűlt a baja a padlólemez kopásával, többször is a kizárás sorsára jutottak már a vörösök.
77 pontos előnnyel indulva Kiss Norbi történelmet írhat, mint az első hétszeres Európa-bajnok, míg Jochen…
Valtteri Bottas és a Mercedes 2013 után viszi vissza az F1-et Dél-Koreába. Valtteri Bottas és…
Talán kijelethető, hogy az Azerbajdzsáni Nagydíj csütörtöki nyitónapján nem a Forma-1-es versenyző voltak a legnépszerűbbek.…
Sergio Pérez a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíj után, szeptember 19-21-én tesztelni fogja a Ferrari 2023-as F1-es…
Az év végén tartják az FIA elnökválasztását, amelyre eddig két hivatalos induló volt. Most azonban…
Már a hét közepén útnak indult Kiss Norbert Franciaországba. Le Mans lesz az utolsó előtti…