Fotó: Photo Xavier Bonilla / DPPI / Scuderia Ferrari Press Office
Reményteljesen indult, majd rémálomszerűen ért véget a Ferrari és Leclerc számára a vasárnapi magyar futam. Aminek okaira George Russell mutathatott rá.
Nem kis meglepetésre Charles Leclerc nyerte szombaton az időmérőt, majd a vasárnapi versenyt is a táv kétharmadáig vezette. A tempója néha még az üldöző Piastrinál is gyorsabb volt, ám az utolsó bokszkiállás után jött a dráma. Először egy Leclerc rádióüzenet keltett aggodalmat, amiben a monacói csúnyán leteremtette a csapatát, majd a tempója esett vissza drasztikusan.
Végül a kezében lévő futamgyőzelem helyett még a dobogóról is lemaradt, csak a negyedik lett, több, mint két bokszkiállásnyi hátránnyal.
Az egyértelmű volt, hogy valami nagyon megváltozott. Erre most egy nagyon erős, de reális teóriát vázolt fel Russell, amit a látottakra alapozott, ő volt ugyanis aki a végén Leclerc mögött autózott, majd meg is előzte őt, elhappolva előle a pódiumot.
„Láttam, hogy mennyire belassult, arra gyanakodtam, hogy valami nagyon nincs jól nála. Nem fogják elmondani, de nagyon közel voltak a kizáráshoz. Az egyetlen dolog, amire gondolhatunk az az, hogy túl alacsonyra állították az autó hasmagasságát. Ezt pedig az utolsó kiállásnál egy jóval nagyobb guminyomásra váltással tudták csak kompenzálni.” – kezdte a brit, majd hozzátetette, hogy a Ferrari a motormóddal is játszott az utolsó etapban.
„Olyan motor módot használtak, ami lassította az autót az egyenes végén, ahol a legnagyobb mértékű a padlólemez kopása. Ez az egyetlen magyarazát, amire gondolni lehet a köridők, a motor mód és egyéb dolgok megnézése után.” – tette hozzá.
Russell szerint tehát a Ferrari a szabályosság határát súrolva próbált meg gyorsabb lenni a Magyar Nagydíjon, ami a padlólemez nagyobb kopását is eredményezte. Így pedig rávoltak kényszerülve egy második kiállásra is, ahol tudtak olyan módosításokat elvégezni, amivel végül eltudják kerülni a verseny végi kizárást, de ezen végül rajta vesztettek.
A Ferrarinak az elmúlt két évben rendre meggyűlt a baja a padlólemez kopásával, többször is a kizárás sorsára jutottak már a vörösök.
A HunGarian Baja idén már 22. évfordulóját ünnepli, a verseny pedig hírnevéhez mérten szenzációs hangulattal…
A Magyar Nagydíjat követően az élmezőnyben a McLaren dominanciája tovább erősödött, köszönhetően Lando Norris győzelmének…
A 2025-ös Forma–1-es Magyar Nagydíj ismét sok témát adott a szurkolóknak: voltak izgalmas pillanatok, vitatható…
Günther Steiner, a Haas korábbi Forma–1-es csapatfőnöke új terepre lép: hamarosan véglegesíti a Tech3 MotoGP-csapat…
A Magyar Nagydíj hétvégéje idén sem maradt különös pillanatok nélkül, de a legbizarrabb jelenetet talán…
Az elmúlt években (is) láthattuk, hogy a Forma-ben nem csak a versenypályán tud feszült lenni…