Fotó: Hungaroring
A 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj hétvégéjén a Hungaroringen a magyar kormány képviselői és a verseny szervezői egyaránt hangsúlyozták: Magyarország elkötelezett a futam hosszú távú megtartása és folyamatos fejlesztése mellett.
Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter kiemelte, hogy a magyar kormány és a Hungaroring vezetése közösen valósította meg azt a nagyszabású felújítást, amely nemcsak a hazai szurkolókat, hanem a nemzetközi Forma-1-es közösséget is lenyűgözte.
„Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója alig találta a szavakat, amikor a megújult infrastruktúráról beszélgettünk. A promóteri szerződésünket már korábban meghosszabbítottuk 2032-ig, és a felújítás ennek elengedhetetlen feltétele volt, ugyanakkor további hosszabbítási lehetőséget is biztosít” – nyilatkozta a miniszter.
Hozzátette: „Egy hétvége alatt mintegy 300 ezer látogató érkezik a Hungaroringre, a televíziós közvetítések révén pedig több mint 100 millió nézőhöz jutnak el a Magyarországról készült képek. Ez óriási turisztikai és gazdasági értéket képvisel.”
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szintén hangsúlyozta a fejlesztés nagyságrendjét: „A Hungaroring megújítása a világ idei leglátványosabb sportinfrastruktúra-fejlesztése. Ami az elmúlt egy évben történt, lenyűgözte a teljes Forma-1-es világot – a menedzsmentet, a jogtulajdonosokat és a csapatokat is. Nem véletlen, hogy több más verseny promótere is ellátogatott ide, hogy első kézből lássa a változásokat.”
A miniszter szerint a felújítás példát mutat más helyszínek számára is, és a Forma-1 vezetői már a 2032 utáni időszakról is természetes módon gondolkodnak Magyarország részvételével kapcsolatban.
Szijjártó kiemelte: „Egy ilyen hétvégének 25–30 milliárd forintnyi közvetlen hatása van a magyar GDP-re, de a közvetett turisztikai és PR-érték ennél is jóval magasabb. Ez az ország számára megtérülő befektetés.”
Stefano Domenicali hét versenyszervezőt is meghívott, hogy bemutassuk nekik, miként sikerült mindezt tíz hónap alatt megvalósítani. A vezérigazgató végül azt mondta: úgy kell csinálni, ahogy a magyarok csinálták.
Gyulay hozzátette, hogy a megújulásnak köszönhetően a jegybevételek fedezik az ország legnagyobb sportinfrastruktúrájának fenntartását, és az esemény kétszer annyi pénzt hoz, mint amennyit az állam befektetett a felújításba.
„Negyven év után nagyon jó döntés volt a pálya korszerűsítése. Teltházas versenyhétvégén vagyunk túl, és a szurkolók is rendkívül elégedettek” – mondta.
A magyar kormány, a Hungaroring vezetése és a Forma-1 szervezői egyetértettek abban, hogy a futam jövője biztosított. A mostani fejlesztések és az elkötelezettség garantálják, hogy a Magyar Nagydíj a következő évtizedben is a versenynaptár kiemelt eseménye maradjon.
Ayrton Senna a Nürburgringen versenyzett az autóval, majd a gyártótól vásárolt egy újat. A legenda…
A misanói hétvége mérföldkőnek számított Rossi Attila Moor magyar–amerikai pilóta számára, aki a Cardoso csapat…
Carlos Sainz nem cserél helyet Kimi Antonellivel jövőre, a spanyol pilóta határozottan állítja, hogy ez…
A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella szent meggyőződése, hogy Oscar Piastri katasztrofális Azerbajdzsáni Nagydíja egyszeri eset…
Fernando Alonso és Lewis Hamilton McLaren-nél töltött időszaka 2007-ben rendkívül feszültséggel és konfliktusokkal teli volt,…
Max Verstappen nem zárta ki annak lehetőségét, hogy ötödik világbajnoki címét szerezze meg idén. Az…