Fotó: Xavier Bonilla/DPPI/Scuderia Ferrari Press Office
Lewis Hamilton úgy tűnik, hogy soha nem volt még ennyire nehéz helyzetben az F1-ben, de van egy rendíthetetlen szövetségese a Ferrari csapatában, Charles Leclerc.
Leclerc mindig is csapatjátékos volt. Jól példázzák a Belga Nagydíjon elhangzott megjegyzései, amikor megkérdezték tőle, meglepődött-e azon, hogy felülmúlta Hamiltont. A monacói pilóta akkor hangsúlyozta, hogy ez „jelenleg tényleg háttérbe szorul”, hozzátéve:
„Most az a fő célom, hogy a Ferrarit visszajuttassam a csúcsra”, és nem Lewis az én célpontom.”
Ez jó pár napja történt, és azóta Hamiltonnak újabb nehéz versenyhétvégéje volt. A hétszeres világbajnok a 18., 16. és 12. helyet szerezte meg (beleértve a Spa-Francorchamps sprintet is), míg Leclerc a negyedik, harmadik és első helyet szerezte meg az időmérőkön. Hamilton ugyan jelentős előrelépést tett a nedves pályán a Belga Nagydíj főfutamán, de ez talán az egyetlen pozitívum volt a két fordulóból, mivel karrierje során először nem szerzett pontokat Magyarországon. Még árulkodóbb volt Hamilton viselkedése a médiával.
Hat hónappal ezelőtt a brit pilóta tele volt optimizmussal, amikor új fejezetet kezdett a Ferrari F1 versenyzőjeként. Ez azonban fokozatosan komorrá vált – annyira, hogy a Hungaroringon a kvalifikáció után a sajtó előtt többnyire csak egyszavas válaszokat adott. Másodpercekkel korábban a Sky Sports F1-nek nyilatkozva „totálisan haszontalannak” nevezte magát, és azt javasolta, hogy a Ferrari cserélje le. Mégis, amikor a vasárnapi verseny után a csapattársa nehéz időszakáról kérdezték, Leclerc hangsúlyozta, hogy ő csak az istálló sikerét akarja – beleértve Hamiltonét is –, és úgy véli, hogy ő is visszatér majd:
„Végül is egy csapat vagyunk. Bármennyire is szeretnék Lewis előtt végezni, azt akarom, hogy mindketten sikeresek legyünk, valamint a Ferrari is. Nyilvánvaló, hogy ez a hétvége nehéz volt Lewisnak. Nem kétlem, hogy ez csak egyszeri eset, és biztos vagyok benne, hogy az idény második fele sokkal pozitívabb lesz.”
Talán nem annyira pozitív, mint amilyen a Magyar Nagydíj lehetett volna, miután a pole pozícióból induló és hosszú ideig vezető Leclerc kiesett a dobogós helyekről egy meg nem nevezett probléma miatt. Autója „vezethetetlenné” vált, panaszolta Leclerc:
„Nem hiszem, hogy a szezon második felének úgy indulunk neki, hogy bárhol nyerhetünk. Ez teszi a frusztrációt még nagyobbá, mert tudtuk, hogy ez valószínűleg az egyetlen lehetőségünk volt idén. Meg kellett ragadnunk, de sajnos ezzel a problémával nem sokat tehettünk ellene.”
Az újságírók és a média által bemutatott felek között mindig is volt feszültség. Az F1-es…
A Suzukai 8 órás idei futama klasszikus párharcot hozott a Honda és a Yamaha gyári…
Egy napja tart a jegyértékesítés a 2026-os Forma-1-es Magyar Nagydíjra, és a legnagyobb érdeklődésű szektorok…
Minden autóterv egy A4-es oldallal kezdődik. De mi a következő lépés? A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem…
Giacomo Agostini, a motorsport történetének legsikeresebb pilótája (15 világbajnoki címmel), ismét Marc Márquez mellett állt…
A 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj hétvégéjén a Hungaroringen a magyar kormány képviselői és a verseny…