Categories: F1

A Pirelli álláspontja Colapinto balesetével kapcsolatban

Colapinto elvesztette az uralmát autója felett a Hungaroring gyors 11-es kanyarjában, és a Pirelli verseny utáni tesztprogramjának második napján a korlátnak ütközött.

A versenyautó súlyos károkat szenvedett, de az argentin pilótát a pálya orvosi központjában megvizsgálták, és sérülésmentesnek nyilvánították. Az Alpine egy nyilatkozatban ennyit közölt:

„A Pirelli gumiteszt második napján, ma reggel, Franco Colapinto balesetet szenvedett a 11-es kanyarban. Francót a helyszínen, az orvosi központban megvizsgálták, de jól van.”

Bár a baleset a 2026-os F1-es szabályváltozáshoz kapcsolódó, keskenyebb gumik tesztelésére szánt edzés alatt történt, a Pirelli főnök, Mario Isola egyértelművé tette, hogy az incidens nem a gumikkal volt kapcsolatos:

„Ez két hasznos nap volt a következő idényre szánt keverékeink fejlesztésében, tekintve, hogy most már azokkal a célegyenesbe érkeztünk. A Hungaroring egy komoly igénybevételű pálya, mivel sok lassú kanyar van rajta. Egy viszonylag rövid kör alatt nagy energia hat a gumiabroncsokra. Ezért ez egy kihívást jelentő helyszín a gumik tesztelésére, különösen azoknak a keverékeknek, amelyek központi szerepet fognak játszani a 2026-os szezonban – amely az ideihez hasonlóan C1-től C6-ig fog terjedni. Rengeteg adatot gyűjtöttünk, bár sajnálatos, hogy ma elvesztettünk egy részét a potenciális futásteljesítményünknek, amikor Colapinto balesetezett, bár ez semmilyen módon nem volt összefüggésben a gumiabroncsokkal.”

Isola hozzátette, hogy hasznos adatokat gyűjtöttek a keverékek felépítéséről a szezon további tesztjei előtt:

„Ami a szerkezetet illeti, a szeptember 1-jén életbe lépő szabályozás előtt ellenőriztük a végleges megoldásainkat a homologizáció miatt. És még maradt további három tesztelési lehetőségünk – Monzában, Mugellóban és Mexikóvárosban –, hogy befejezzük a keverékek fejlesztését. Ezeknek a homologizációja december 15-én esedékes.”

A Pirelli átdolgozott 2026-os gumiabroncsai a jelenlegiekhez képest 25 milliméterrel keskenyebbek lesznek elöl és 30 milliméterrel hátul. Négy istálló – az Alpine, a McLaren, a Ferrari és a Racing Bulls – vett részt a kétnapos tesztelésen Magyarországon.

Colapinto Pierre Gasly-val osztotta meg a vezetési feladatokat, de szerdán korán balesetet szenvedett, így nem tudta befejezni a munkáját.

Vámosi Péter

Recent Posts

Lukács Tamás összetettben a 11. helyen végzett a Northern Talent Cup Road To MotoGP utánpótlássorozatában

A hétvégén az asseni futammal zárult a Road To MotoGP program keretein belül a hatodik…

40 perc ago

Leclerc „sofőrje” közölte vele: „Két óra az út, de másfél óra alatt megcsináljuk.”

Charles Leclerc és Carlos Sainz váratlan kalandba keveredtek utóbbi bakui dobogója után. Leclerc egy Instagram-sztoriban…

2 óra ago

Egri Macskabölcsi épül Kiss Norbi győzelmi serlegéből

A hagyományokat folytatva, idén is elárverezi egyik győzelmi serlegét Kiss Norbert, hétszeres Kamion Európa-bajnok, aki…

3 óra ago

Aukcióra kerül Senna Mercedes-Benz 190E-je

Ayrton Senna a Nürburgringen versenyzett az autóval, majd a gyártótól vásárolt egy újat. A legenda…

4 óra ago

Rossi Attila Moor új csapatával, a Cardoso Racinggel állt rajthoz Misanóban a FIM JuniorGP Moto2-es sorozatában

A misanói hétvége mérföldkőnek számított Rossi Attila Moor magyar–amerikai pilóta számára, aki a Cardoso csapat…

5 óra ago

Sainz reagál arra, hogy a Mercedes lecserélné rá esetlegesen Antonellit

Carlos Sainz nem cserél helyet Kimi Antonellivel jövőre, a spanyol pilóta határozottan állítja, hogy ez…

6 óra ago