Categories: F1

A Pirelli álláspontja Colapinto balesetével kapcsolatban

Colapinto elvesztette az uralmát autója felett a Hungaroring gyors 11-es kanyarjában, és a Pirelli verseny utáni tesztprogramjának második napján a korlátnak ütközött.

A versenyautó súlyos károkat szenvedett, de az argentin pilótát a pálya orvosi központjában megvizsgálták, és sérülésmentesnek nyilvánították. Az Alpine egy nyilatkozatban ennyit közölt:

„A Pirelli gumiteszt második napján, ma reggel, Franco Colapinto balesetet szenvedett a 11-es kanyarban. Francót a helyszínen, az orvosi központban megvizsgálták, de jól van.”

Bár a baleset a 2026-os F1-es szabályváltozáshoz kapcsolódó, keskenyebb gumik tesztelésére szánt edzés alatt történt, a Pirelli főnök, Mario Isola egyértelművé tette, hogy az incidens nem a gumikkal volt kapcsolatos:

„Ez két hasznos nap volt a következő idényre szánt keverékeink fejlesztésében, tekintve, hogy most már azokkal a célegyenesbe érkeztünk. A Hungaroring egy komoly igénybevételű pálya, mivel sok lassú kanyar van rajta. Egy viszonylag rövid kör alatt nagy energia hat a gumiabroncsokra. Ezért ez egy kihívást jelentő helyszín a gumik tesztelésére, különösen azoknak a keverékeknek, amelyek központi szerepet fognak játszani a 2026-os szezonban – amely az ideihez hasonlóan C1-től C6-ig fog terjedni. Rengeteg adatot gyűjtöttünk, bár sajnálatos, hogy ma elvesztettünk egy részét a potenciális futásteljesítményünknek, amikor Colapinto balesetezett, bár ez semmilyen módon nem volt összefüggésben a gumiabroncsokkal.”

Isola hozzátette, hogy hasznos adatokat gyűjtöttek a keverékek felépítéséről a szezon további tesztjei előtt:

„Ami a szerkezetet illeti, a szeptember 1-jén életbe lépő szabályozás előtt ellenőriztük a végleges megoldásainkat a homologizáció miatt. És még maradt további három tesztelési lehetőségünk – Monzában, Mugellóban és Mexikóvárosban –, hogy befejezzük a keverékek fejlesztését. Ezeknek a homologizációja december 15-én esedékes.”

A Pirelli átdolgozott 2026-os gumiabroncsai a jelenlegiekhez képest 25 milliméterrel keskenyebbek lesznek elöl és 30 milliméterrel hátul. Négy istálló – az Alpine, a McLaren, a Ferrari és a Racing Bulls – vett részt a kétnapos tesztelésen Magyarországon.

Colapinto Pierre Gasly-val osztotta meg a vezetési feladatokat, de szerdán korán balesetet szenvedett, így nem tudta befejezni a munkáját.

Vámosi Péter

Recent Posts

Ezért nem viszi az F1-es versenyhétvégékre a kislányát Versappen

A Forma-1-es szülők gyermekei gyakran nagyon korán, akár már baba korukban megismerkednek az F1-es közeggel,…

1 óra ago

Emberi hangon az F1-ről – Luke Smith: F1, A rajtrácson

„A szívembe zártam. Legalábbis a szerzőt mindenképpen” – így nyilatkoztam Luke Smith F1 – A…

3 óra ago

Jos Verstappen szerint Max egyáltalán nem egy seggfej

Max Verstappen Magyarországon teljesítette 200. futamát a Red Bull Racing színeiben. Az osztrák csapat számára…

5 óra ago

Íme az ok, amiért nem oldaná meg a Red Bull problémáit a Racing Bulls másolása

A Red Bull újdonsült főnöke Laurent Mekies elmagyarázta, miért nem segítene nekik az a megoldás…

9 óra ago

Flavio Briatore szerint mindenki nyerne, ha egy hatszoros futamgyőztes ülne Colapinto helyére

Egyre nagyobb a nyomás Franco Colapinton, aki ismét a mezőny végén végzett az Alpine volánja…

11 óra ago

„Alig várom, hogy itt versenyezzek” – Márquez így nyilatkozott a Balaton Parkról a tesztnap után

A balatoni teszt után Marc Márquez lelkesen nyilatkozott. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Balaton…

13 óra ago