A Red Bull újdonsült főnöke Laurent Mekies elmagyarázta, miért nem segítene nekik az a megoldás a 2025-ös autó tekintetében, csupán az, ha másolnák a kiscsapat autóját.
A Milton Keynes-i istálló egy kiábrándító eredményt ért el a Magyar Nagydíjon, Max Verstappen is csak a kilencedik helyre tudta behozni az autót, a hetedik helyről indulva.
Ezzel ellentétben az év elején még Red Bullt vezető, de év közben a Racing Bullsba ’száműzött’ Liam Lawson a nyolcadik helyen végzett, a két csapat versenyzői közül a legelőkelőbb helyen. Az utóbbi versenyekhez hasonlóan most is pontokat szállítva.
A szezon elején a Red Bull és a Racing Bulls (akkor még Toro Rosso) korábbi versenyzője, Alex Albon nyilatkozott arról, hogy a két csapat autói között a különbségek dominánsak.
Felvázolta Albon, hogy miért szenvednek a Red Bullnál a fiatalok
Az angol-thai pilóta megjegyezte, hogy a testvércsapat autói „jól kiegyensúlyozottak” és „nagyon stabilak”, hozzátéve, hogy a Red Bull jelenlegi modellje „pengeélre állított”.
Ez természetesen kérdéseket vetett fel azzal kapcsolatban, hogy az autó egyes aspektusait átültethetik-e az RB21-be, de Mekies cáfolta ezt a lehetőséget.
Nem, szerintem a kérdés jogos, de az autónak van egy alapja.” – mondta a francia a médiának, többek között a Motorsport Weeknek.
Túlságosan különböző irányokkal indultunk a két autóval,
Az autók teljesen más fejlesztési irányokból érkeztek, így nem lehet átvinni egyik autóról a másikra semmit. Ilyen a mai F1.”
„Ez 10 független csapat, akik mind a saját elképzeléseikkel érkeznek, hogy hova fejlesszék az autót, milyen nehézségeket találtak útközben, milyen fejlesztési utakra jutottak el emiatt. És nincs semmi, amit át lehetne vinni egyik autóból a másikba. Ez tényleg azon múlik, hogyan fejlesztették a kezdetektől fogva.” – mondta Mekies
Amikor Albon a Kanadai Nagydíj hétvégéjén nyilatkozott, arra is utalt, hogy Verstappen lehet az egyetlen pilóta, aki képes megszelídíteni az RB21-et.
Valójában ezért marad Max Verstappen jövőre is a Red Bullnál
Mekies megerősítette ezt, mondván, az ő tapasztalata elengedhetetlen az autó megértéséhez.
„Hatalmas előny, mert tudja, hogy mikor működött az autó. Tudja, mikor nem működött az autó” – magyarázta.
„És különösen egy ilyen helyzetben, amikor nem annyira az egyensúlyról van szó. Tényleg arról, hogy küzdünk azért, hogy megtaláljuk azt a tapadási szintet, amit itt kellene. És ő minden bizonnyal óriási, óriási segítség volt ezekben a helyzetekben.”
Mekies elárulta, hogy a csapat különböző dolgokkal próbálkozott, hogy javítson az autón a Hungaroringen, de végül a kísérletek kudarcot vallottak.
„Amit elmondhatok, az az, hogy az FP1-ben az első körtől kezdve ez volt. Egymásra néztünk, és azt mondtuk, mi folyik itt?” – emlékezett vissza.
„Láthattuk az összes lassú, közepes sebességű [kanyarban], hogy egyszerűen nagyon lassúak vagyunk. Volt valami, nem tudtuk megmondani, hogy az egyensúlyhoz kapcsolódik.
„Úgy éreztük, hogy nem tudjuk a megfelelő ablakba tenni az autót, nem tudjuk bekapcsolni a gumikat. Néha előfordul az FP1-ben, de nem ilyen mértékben.
„Már az elejétől kezdve rosszul éreztük, és nagyon sok mindent kipróbáltunk.”
Mekies hozzátette, hogy Verstappen és Yuki Tsunoda autóján is kipróbáltak különböző dolgokat, de minden esetben alulmaradtak.
„A jó dolog az, hogy a srácok tényleg kimentek és mindkét autóval különböző dolgokat próbáltak ki” – folytatta. „Semmi különbséget nem hozott, nem tudtuk bekapcsolni a gumikat.”
„Hosszú etap, rövid etap, néha ez teszi, hogy – szerencsével vagy érdemben – a megfelelő ablakba kerülsz. De ez nem igazán sikerült. És ez így volt a kvalifikáción is.”
„Persze, mindig megnézheted a legjobb mintádat, és azt gondolhatod, hogy ez tulajdonképpen rendben volt. De az igazság az, hogy átlagban soha nem jött vissza teljesen.”
„Azt hiszem, idén az volt a téma, hogy az ablak szűk – és néha nagyon szűk. Szerintem a mai nap ennél sokkal több volt.”
„Ma tényleg képtelenek voltunk rávenni az autót, hogy működjön.” – zárta Mekies