A 2025-ös egyéni Forma-1-es világbajnoki címért folyó küzdelem most már határozottan a McLaren két versenyzője között zajlik – kettőjük között azonban meglehetősen szoros a csata.
Oscar Piastri már csak 9 ponttal vezet Lando Norris előtt, legközelebbi riválisuk, Max Verstappen pedig már 88 pontra van Norristól. De vajon meddig tudnak békésen rivalizálni egymással, probléma és baleset nélkül. A Hungaroringen már majdnem sikerült összeütközniük, de végül ez nem történt meg és sikerült az első két helyen célba érniük.
Sem Piastri, sem Norris nem nyert még egyéni világbajnokságot, így világos, hogy mindkettőjük előtt hatalmas lehetőség áll, de világbajnok csak egyikük lehet, így a másikuk garantáltan csalódott lesz a szezon végén.
A leghíresebb rivalizálós példa szintén a McLarennél történt, amikor Ayrton Senna és Alain Prost küzdöttek az 1988-as és 1989-es világbajnoki címért. A kettőjük közötti harc két közös szezonjuk alatt fokozatosan elmérgesedett. Ez a pályán is komoly méreteket öltött, egymás kiütése és bosszú formájában.
Piastri szerint azonban az ő csatájuknak nem feltétlenül kell olyan véget érnie, mint például Sennáékénak.
„Mindenki ismeri Senna és Prost történetét, és azt a rivalizálást – valamint más példákat a McLarenen kívülről is” – mondta. „Nincs szükség példákra ahhoz, hogy megteremtsük azt a kultúrát, ami jelenleg nálunk van.”
Piastri tavaly a Hungaroringen szerezte meg első nagydíjgyőzelmét, miután Norris utasítást kapott, hogy engedje meg neki az előzést, mivel a McLaren boxkiállásainak időzítése miatt véletlenül megelőzte csapattársát. A szezon későbbi szakaszában Piastri átadta Norrisnak a győzelmet az Interlagos-i sprintversenyen, hogy segítsen neki a bajnokságban; utána Norris viszonozta a szívességet Losailban.
Idén a McLaren folytatta a tavalyi év második felében mutatott jó formáját. A McLaren jelenleg a legversenyképesebb a mezőnyben, és jó úton halad afelé, hogy még a szezon vége előtt megszerezze a konstruktőrök bajnoki címet – immáron zsinórban másodjára. Piastri szerint mindkét versenyző érdeke, hogy ne zavarják meg a csapaton belüli harmóniát.
„Mindketten nagyon is tudatában vagyunk annak, hogy szeretnénk, ha ez a lehetőség, hogy az autó és a csapat ilyen pozícióban van, még sok évig megmaradjon” – mondta. „A legjobb módja annak, hogy versenyzőként segítsünk, a gyors vezetésen kívül az, ha jó hangulatot és magabiztosságot teremtünk a csapatban, és jó csapatkörnyezetet alakítunk ki.”
„Ez nagyon fontos számunkra ebben az évben és a jövőben is. Mindannyian láttuk, hogy ez hogyan mehet rosszul, de sok okunk van arra, hogy ne menjen rosszul.”
Állítása szerint a csapat a versenyzőire kezelésére vonatkozó hozzáállása nem fog változni akkor sem, ha megnyerik a konstruktőri bajnokságot.
F1 pontverseny: Piastri veszélyben, nyomában a lendületbe jött csapattárs!