F1

Leclerc: A Ferrari be fogja áldozni az extra szélcsatorna időt

Charles Leclerc teljesen egyértelműen kijelentette, mi a Ferrari 2025-ös szezonnal kapcsolatos prioritása. Minél előrébb végezni a pontversenyben, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy kevesebb időt tölthetnek a szélcsatornában.

A monacói pilóta szerint a csapatnak a legjobb eredmények elérésére kell törekednie a pályán, ahelyett, hogy a fejlesztési korlátozások miatt aggódna.

A 2025-ös szabályok szerint az aerodinamikai tesztelési lehetőségeket az előző szezon konstruktőri bajnokságának eredményei alapján számították újra.

A tabella felső részén álló csapatoknak kevesebb idő áll rendelkezésükre a szélcsatorna- és CFD tesztelésre, ami a fejlesztési lehetőségek kiegyenlítését szolgálja a mezőnyben.

A Ferrari, amely jelenleg szoros csatában van a Mercedes-szel a második helyért. Tudatában annak, hogy a magasabb pozíció elérése azt jelentheti, hogy jövőre kevesebb tesztelési idő áll rendelkezésre. Ami hátrányt jelenthet a jövőbeli autófejlesztés szempontjából.

A Scuderia számára kedvező volt a szezon közepén történt visszaállítás, amelynek köszönhetően a csapat 16 további szélcsatorna-tesztet és 100 további CFD-tesztet végezhetett.

Arra a kérdésre, hogy érdemes-e a konstruktőrök bajnokságában a második hely megszerzése érdekében feláldozni a következő szezonban az értékes szélcsatorna-időt, Leclerc egyértelműen kifejezte, mire koncentrál.

„Biztos vagyok benne, hogy jobb másodiknak lenni, mint harmadiknak” – mondta a Motorsport Weeknek és más médiumoknak. „Azonban, ahogy mondtad, ott van még a szélcsatorna-idő is.

„Ez nem valami, amin túl sokat gondolkodunk. Amikor a pályán vagyunk, csak azt akarjuk, hogy a lehető legmagasabb helyen végezzünk. Aztán majd foglalkozunk azzal, hogy mennyi óránk van a szélcsatornában. A lehető legmagasabb célokat akarjuk kitűzni.”

A 2025-ös szezon eddig viharos volt a Ferrari és Leclerc számára. A csapat visszacsúszott a 2024-es szezon végén elért erős pozíciójából.

Bár Leclerc jobban teljesített, mint csapattársa, Lewis Hamilton, és többször is dobogóra állhatott, a Ferrari magas elvárásaihoz képest ez mégis egy kihívásokkal teli és frusztráló időszak volt. Egyetlen csapat sem tudta megdönteni a McLaren dominanciáját, és az olasz csapat még nem tudott győzelmet aratni ebben a szezonban.

Azonban Leclerc Magyarországon ígéretes pillanatokat mutatott, amikor látszólag a semmiből szerezte meg a pole pozíciót. Bár a verseny végül az általa vázolt, a sebességét gátló és a dobogóról letaszító alvázprobléma miatt kudarcba fulladt, a teljesítmény reményt adott a jobb napokra.

Leclerc azonban realista maradt, és elismerte, hogy a Ferrari ebben a szezonban a győzelemre való legnagyobb sanszát elszalasztotta. A 27 éves pilóta elismerte, hogy a hangsúly most már nem a szélcsatorna idő biztosításán vagy a Mercedes megelőzésén a konstruktőri bajnokságában van. A prioritás sokkal inkább újból a versenyek megnyerése.

„A konstruktőri bajnokságában a második hely az egyik célunk. De a legnagyobb cél az, hogy minél hamarabb visszatérjünk a versenyek megnyeréséhez” – tette hozzá.

„Bárhol is végezzünk, onnan fogunk tovább dolgozni, és megnézzük, hány óránk lesz jövőre.” – zárta Leclerc

Galambos Bence

Recent Posts

Steiner: Ez egy elkerülhetetlen kimenetel a Mclaren pilótái számára

Oscar Piastri és Lando Norris a két pilóta, akik jelen állás szerint a 2025-ös világbajnoki…

2 óra ago

Hamilton a szünetben sem gondtalan: A pályán kívül is csapás érte

Lewis Hamiltont nem csak a pályán, de a pályán kívül is csalódás érte. Vegán gyorsétterem-lánca,…

4 óra ago

Kiderült, hogy Hamilton Ferrari-szerződése egy ponton túl eléggé egyoldalú

Lewis Hamilton állítólag teljes mértékben irányítja a Ferrarinál a jövőjét, miután kiderült a brit pilóta…

6 óra ago

Napi cuki: Verstappen asszisztál nevelt lánya szüli napi tortájánál

Max Verstappen és Kelly Piquet együtt ünnepelték Penelope Kvyat 6. születésnapját. Kelly Piquet elsőszülött gyermekének…

7 óra ago

Zak Brown sejti, miért nem volt népszerű az F1 az USA-ban a Liberty Media előtt

Zak Brown szerint több oka is volt annak, hogy a Forma-1 nehezen tudott népszerűvé válni…

10 óra ago

F1 Academy pontállás: A Mercedes pártfogoltja vezet, de vajon összejön a bajnoki cím?

Az F1 Academy női mezőnye június közepe óta pihen, és ez így lesz augusztus végéig…

20 óra ago