F1

George Russell állítja, nem a saját renoméja javítása céljából lett elnök

A Mercedes brit versenyzője, George Russell vette át a GPDA (Grand Prix Drivers’ Association = Nagydíj versenyzők szövegsége) versenyzői oldalának képviseletét, miután Sebastian Vettel a 2022-es szezon végén visszavonult.

Russell nemrég elárulta, miért is olyan fontos számára a GPDA-ban betöltött szerepe, és elmagyarázta, hogy ennek semmi köze sincs a hagyaték építéséhez.

A Grand Prix Drivers’ Association egy szakszervezet, amelyet az F1-es versenyzők hoztak létre, hogy különböző ügyekben közösen lépjenek fel. A GPDA felelős a találkozók szervezéséért és a jogtalanságok elleni fellépésért, ideértve a nem megfelelő biztonsági előírásokat és egyéb kérdéseket.

Russell soha nem szégyellte megosztani véleményét a sportban előforduló jogtalanságokról, különösen akkor, ha a versenyzők biztonságáról volt szó. 2021-ben csatlakozott a GPDA-hoz, miután Romain Grosjean a bahreini szörnyű baleset után elhagyta a mezőnyt, majd Sebastian Vettel visszavonulása után a pilóták oldalának egyetlen képviselője lett.

„Nem azért csinálom, hogy valami örökséget hagyjak magam után. Soha nem ez volt a szándékom” – mondta Russell a Motorsport.comnak. „Csak ha látok egy lehetőséget valami javítására, akkor szeretnék beszélni róla, különösen, ha a pálya vagy az autók biztonságáról van szó.”

„2012-ben Billy Monger [aki 2017-ben egy brit F4-es balesetben elvesztette a lábait] csapattársa voltam, és szoros kapcsolatban álltunk egymással. Élőben láttam azt a balesetet, majd Anthoine [Hubert] balesetét is [a 2019-es F2-es Spa-i futamon], azt is élőben néztem. Borzalmas volt nézni” – tette hozzá.

Russell Romain Grosjean bahreini balesetét is felhozta példaként, jelezve, hogy ez bárkivel megeshetett volna, ezért is vállalt szerepet a biztonság javításában.

De más témákban is felszólal a brit versenyző.

A FIA megváltoztatta a szabályokat a pilóták szabályszegéseinek büntetésére vonatkozóan, amely magában foglalta a káromkodást is. Russell ennek hatására a nyilvánosság elé lépett, és részletesebb, átláthatóbb szabályozást kért.

A pilóták, az F1 és az FIA közötti harmóniáról Russell a következőket mondta: „Nem akarunk harcolni az FIA ellen. Nem akarunk harcolni az F1 ellen, együtt akarunk velük dolgozni, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük, mint sportágból, a legtöbbet, mint szabályozó testületből, és a legtöbbet, mint versenyzőkből. Együtt akarunk felemelkedni és együtt akarunk bukni. Hogyan lehet ezt elérni? Az már egy másik kérdés.”

A jelenlegi szezon előtt Carlos Sainz is csatlakozott Russellhez a GPDA igazgatói között.

Motorsport Online

Recent Posts

Egy fotó is bizonyítja, hogy találkozott egymással Wolff és Verstappen Szardínián

A kötelező nyári szünetét tölti jelenleg a Forma-1 valamennyi szereplője, legtöbben pedig igyekeznek egy kellemes…

2 óra ago

Hamarosan bejelentheti Sergio Pérez szerződtetését a Cadillac

Közel a Forma-1-es visszatéréshez Sergio Pérez. A mexikói lehet ugyanis hivatalosan is a jövőre érkező…

6 óra ago

Gasly átérzi Tsunoda helyzetét, de van, amiről egyszerűen nem beszélhet

Pierre Gasly elárulta, hogyan segít Yuki Tsunodának, mivel nincs könnyű dolga a Red Bullnál a…

8 óra ago

Villeneuve szerint a Cadillacnek el kell felejtenie Schumachert

Még továbbra sem jelentette be a jövő évi versenyzőit a bemutatkozó Cadillac. Az amerikai csapat…

18 óra ago

4+2 versenyző, akik hiába lettek bajnokok, az nem ért F1-es versenyzői szerződést

A Formula 2-es, valamint annak elődje, a GP2-es bajnoki cím elvileg a Forma-1 előszobáját jelenti,…

20 óra ago

Ocon unatkozik, ezért influenszer-munkára fogta a barátnője

Esteban Ocon azt állítja, hogy háromhetes F1-es nyári szünet nagyon megviseli. Így aztán elkezdett vicces…

22 óra ago