Max Verstappen a nyári szünet előtt végleg eloszlatta a Mercedeshez való átigazolásról szóló találgatásokat, és világossá tette, hogy a jövőben is a Red Bull csapatát erősíti.
A korábbi pletykák azért kaptak szárnyra, mert a holland pilóta szerződésében állítólag szerepel egy teljesítményhez kötött kilépési záradék. Ez lehetővé tette volna számára, hogy otthagyja a csapatot, ha a nyári szünetig a negyedik vagy annál rosszabb helyen áll a világbajnokságban. Verstappen azonban a magyar nagydíj előtt a harmadik pozíciót foglalta el. Ezzel pedig nem volt lehetősége, és végül maga is kimondta: „Igen”, amikor arról kérdezték, 2026-ban is a Red Bull versenyzője lesz-e. Majd hozzátette: „Érdekes volt követni a sok történetet, de én mindig a csapattal beszéltem arról, hogyan fejleszthetjük az autót. Számomra világos volt, hogy maradok. A csapatban is ez volt az általános érzés, hiszen folyamatosan egyeztettünk a jövőről. Ha nem akarsz maradni, akkor nem beszélsz ilyenekről – én pedig sosem hagytam abba.”
A találgatások hátterében az is állt, hogy a Red Bull teljesítménye visszaesett. Míg 2024-ben Verstappen még negyedik világbajnoki címét is megszerezte egymás után, 2025-ben már szinte behozhatatlan, 97 pontos hátrányban van a McLaren fiatal sztárja, Oscar Piastri mögött. A brit csapat látványos előretörésével úgy tűnik, Verstappen sorozata megszakad. Eközben a 2026-os szezonra új szabályok jönnek, és mindenki találgat, ki hogyan vág majd neki a korszakváltásnak. A Mercedes például az előző nagy szabálymódosításnál, 2014-ben hibátlanul reagált. Sorozatban nyolc konstruktőri címet nyert, míg a Red Bull most először készít saját erőforrást, a Forddal együttműködésben.
Montoya szerint a váltás 50 millió dollárba is kerülhetett volna
Ebbe a kontextusba illeszkedik Juan Pablo Montoya felvetése, aki szerint Verstappen döntése mögött nem csak szakmai, hanem pénzügyi tényezők is meghúzódhatnak. A kolumbiai ex-pilóta így fogalmazott: „Nem hiszem, hogy volt választása. Ha tavaly, világbajnokként tárgyalt volna, az 100 millió dollárba került volna. Idén, egy szenvedő autóval, ez a szám inkább 50 millió lehetett. Talán ezért maradt.”
Montoya szerint Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke most jóval kedvezőbb feltételekkel ülhetett volna tárgyalóasztalhoz, hiszen „tavaly az égig kellett volna licitálni, hogy megszerezzék Maxot, idén viszont már lehet alkudni. Mondhatják neki: ha itt akarsz lenni, ennyi az összeg.”
Így tehát Verstappen maradása egyszerre magyarázható sportszakmai lojalitással és azzal, hogy a jelenlegi körülmények között nem tudott volna olyan előnyös szerződést kialkudni máshol, mint amilyen Red Bullnál továbbra is biztosított számára.