F1

Montoya szerint ezért nem lett Verstappen Mercedes-pilóta

Max Verstappen a nyári szünet előtt végleg eloszlatta a Mercedeshez való átigazolásról szóló találgatásokat, és világossá tette, hogy a jövőben is a Red Bull csapatát erősíti.

A korábbi pletykák azért kaptak szárnyra, mert a holland pilóta szerződésében állítólag szerepel egy teljesítményhez kötött kilépési záradék. Ez lehetővé tette volna számára, hogy otthagyja a csapatot, ha a nyári szünetig a negyedik vagy annál rosszabb helyen áll a világbajnokságban. Verstappen azonban a magyar nagydíj előtt a harmadik pozíciót foglalta el. Ezzel pedig nem volt lehetősége, és végül maga is kimondta: „Igen”, amikor arról kérdezték, 2026-ban is a Red Bull versenyzője lesz-e. Majd hozzátette: „Érdekes volt követni a sok történetet, de én mindig a csapattal beszéltem arról, hogyan fejleszthetjük az autót. Számomra világos volt, hogy maradok. A csapatban is ez volt az általános érzés, hiszen folyamatosan egyeztettünk a jövőről. Ha nem akarsz maradni, akkor nem beszélsz ilyenekről – én pedig sosem hagytam abba.”

A találgatások hátterében az is állt, hogy a Red Bull teljesítménye visszaesett. Míg 2024-ben Verstappen még negyedik világbajnoki címét is megszerezte egymás után, 2025-ben már szinte behozhatatlan, 97 pontos hátrányban van a McLaren fiatal sztárja, Oscar Piastri mögött. A brit csapat látványos előretörésével úgy tűnik, Verstappen sorozata megszakad. Eközben a 2026-os szezonra új szabályok jönnek, és mindenki találgat, ki hogyan vág majd neki a korszakváltásnak. A Mercedes például az előző nagy szabálymódosításnál, 2014-ben hibátlanul reagált. Sorozatban nyolc konstruktőri címet nyert, míg a Red Bull most először készít saját erőforrást, a Forddal együttműködésben.

Montoya szerint a váltás 50 millió dollárba is kerülhetett volna

Ebbe a kontextusba illeszkedik Juan Pablo Montoya felvetése, aki szerint Verstappen döntése mögött nem csak szakmai, hanem pénzügyi tényezők is meghúzódhatnak. A kolumbiai ex-pilóta így fogalmazott: „Nem hiszem, hogy volt választása. Ha tavaly, világbajnokként tárgyalt volna, az 100 millió dollárba került volna. Idén, egy szenvedő autóval, ez a szám inkább 50 millió lehetett. Talán ezért maradt.”

Montoya szerint Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke most jóval kedvezőbb feltételekkel ülhetett volna tárgyalóasztalhoz, hiszen „tavaly az égig kellett volna licitálni, hogy megszerezzék Maxot, idén viszont már lehet alkudni. Mondhatják neki: ha itt akarsz lenni, ennyi az összeg.”

Így tehát Verstappen maradása egyszerre magyarázható sportszakmai lojalitással és azzal, hogy a jelenlegi körülmények között nem tudott volna olyan előnyös szerződést kialkudni máshol, mint amilyen Red Bullnál továbbra is biztosított számára.

Börcsök Réka

Recent Posts

Newey hiperautója gyorsabb, mint Max Verstappen F1-es autóval Spa-ban

A pályaautózásra Adrian Newey által tervezett Red Bull RB17 gyorsabb, mint egy F1-es autó a…

2 óra ago

Hiába a sok körön át tartó Aprilia-vezetés, Marc Márquez nyerte az 1000. MotoGP-futamot

Sokáig Marco Bezzecchi vezette a futamot, ám végül Marc Márquez húzta be a történelmi versenyt…

3 óra ago

Az egyik csapatfőnök szerint kaotikus lesz a 2026-os F1-es pilótakeringő

A Forma-1-es pilótapiac az idei év pletykákkal teli időszakát követően talán lenyugodott. A Williams csapatfőnöke,…

6 óra ago

Bagnaia elmondta, mi okozta a problémát a sprintfutamon

Francesco Bagnaia számára rémálomszerűre sikeredett az Osztrák Nagydíj sprintje: a Ducati kétszeres világbajnoka már a…

7 óra ago

Villeneuve azzal vádol egy világbajnokot, hogy sosem szerette a versenyzést

1950-es debütálása óta a  Forma-1 eddig 34 világbajnokot avatott eddig, közülük 17 versenyzőnek egynél több…

8 óra ago

Varga Tibor parádés teljesítménnyel kopogtatott be a MotoE élmezőnyének ajtaján Spielbergben

Varga Tibor elképesztő teljesítményt nyújtott a MotoE kategóriájának spielbergi futamán. Eddigi legjobb eredményét érte el…

9 óra ago