Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Az NST beszámolójában Azhan Shafriman Hanif, a Sepang International Circuit vezérigazgatója megemlítette, hogy hiba volt, amiért Malajzia felhagyott a Forma-1-es versenyek rendezésével.
Az utolsó királykategóriás futamra 2017-ben került sor, amikor Datuk Seri Najib Tun Razak akkori miniszterelnök bejelentette, hogy 2018-tól nem rendeznek több versenyt. A magas szervezési költségek, a globális érdeklődés csökkenése és a gyenge jegyértékesítés volt az oka, hogy Malajzia 2017-ben bejelentette, hogy nem rendezi többé versenyeket a száguldó cirkusznak, ezzel véget vetve az 1999-ben indult rendszeres eseménynek. Shafriman elmondta, hogy hosszú a várólista az F1-es versenynaptárban, ami nagyon megnehezíti a visszahozatalát Sepangba. Elárulta, hogy a SIC jelenleg a MotoGP rendezési jogainak szerződésmegújításáról tárgyal a Dornával:
„Nem akarjuk elkövetni újra a múlt hibáit. Elengedtük az F1-et, és most igen nehéz visszahozni. Remélem, nem követjük el ugyanezt a hibát a MotoGP-vel is. Várólistám van a visszatérésünk az F1-be, és természetesen a költségek is nagyon magasak. A Liberty Media tulajdonosai 70 millió dolláros díjat kértek tőlünk. Ez minden egyes évenkénti rendezésre vonatkozik. Ez nem tartalmazza a felállítási költségeket, amelyek minden egyes eseménynél 3-5 millió dollár körül mozognak. Összességében több mint 300 millió ringgitbe kerülne nekünk a futam visszahozatala éves szinten. Rengeteg ország áll sorba, így nem lesz egyszerű. De ha komolyan gondoljuk, akkor talán megkezdhetjük az egyeztetéseket.”
A jelenlegi tulajdonos, a Liberty Media, amely 2016 végén szerzett többségi részesedést a Formula One Groupban, új életet lehelt a királykategóriába. A szombati sprintfutamok bevezetése 2021-ben, a nagyobb elkötelezettség, valamint a Netflix Drive to Survive sorozata segített növelni az érdeklődést. Shafriman megjegyezte, hogy nagy az érdeklődés a Forma-1 visszahozása iránt Sepangba, és úgy véli, hogy megfelelően végrehajtva sikeres lehet:
„Nem csak a SIC akarja az F1-et. Sok más érdekelt fél is, mind a kormány, vagy a vállalati szektor, vissza akarják hozni. Meg kell néznünk, hogy miképp rendezi meg Szingapúr. Ott mindenki részese a sikernek, a minisztériumoktól a vállalati szektorig és a szállodákig. Mindenki belead. Ha visszahozzuk ide, akkor itt is így kell lennie.”
Hangsúlyozta, amennyiben Malajzia úgy dönt, hogy ismét otthont ad a száguldó cirkusznak, akkor időbe telik, mire nyereséget termel. A SIC a múlt héten azt állította, hogy a MotoGP Petronas Grand Prix of Malaysia 6,3-szoros megtérülést biztosít az országnak a tavaly elvégzett gazdasági hatástanulmány alapján:
„Idő kell neki. Még a MotoGP esetében is időbe telt, mire megnöveltük a megtérülést. Az a fontos, hogy mindenki érdekelt fél összefogjon. Mindeközben az emberek a MotoGP-t és a F1-et a SIC rendezvényeinek tekintik, pedig valójában ezek nemzeti események. Mi vagyunk az élen a szervezés, a márkaépítés és így tovább terén, de lényegében ezek Malajzia rendezvényei.”
Lewis Hamilton édesapja, Anthony Hamilton hosszú évek óta szereplője a Forma-1 világának. A hétszeres világbajnok…
A négyszeres világbajnok Max Verstappen elismerte, a Red Bull csapatának előbb egy újraépítési fázist kell…
Megérkezett a várva várt hét: a MotoGP magyar hétvégéjének hete! A Balaton Park Circuit-en zajló…
Arturo Merzario őszintén nyilatkozott Lewis Hamilton Ferrari-karrierjéről, és utalt rá, hogy a hétszeres világbajnok a…
A When To Stream jelentése szerint az F1 film várhatóan még ebben az évben megjelenik…
A hazai motorsport-rajongók évtizedek óta várják, hogy a MotoGP végre újra Magyarországra is ellátogasson. 2025-ben…