Az idei McLaren MCL39-es a Forma-1 történetének egyik legsikeresebb és legdominánsabb konstrukciója. Kevés versenypályán tudják felvenni a versenyt Norrisszal és Piastrival.
Alig egy év alatt jutott el ilyen magasságokba a sok évig szenvedő brit alakulat, nagyon simán fölé nőttek annak a Red Bullnak, amelyik ebben a szabályrendszerben verhetetlen volt és 2023-ban történelmi évet produkált.
Sokak számára rejtély hogyan tudott ilyen rövid idő alatt ekkorát fejlődni. Erre a kérdésre adhatta meg a választ a korábbi Forma-1-es mérnök Nick Wirth.
„Amit mindig is emlegettem, és ami számomra egyértelmű, hogy a szélcsatornában nem lehet ívelt áramlásokat létre hozni. Engem viszont nem lepne meg, ha a McLaren elért volna egy forradalmi áttörést ezen a területen, ami a hatalmas leszorítóerejüket okozná. Sokan beszélnek itt hatékony gumihűtésről meg ilyenekről, de az, hogy 15 ponntal több leszorítóerővel rendelkeznek a riválisokhoz képest, az semmivel sem magyarázható. Lehet, hogy nagyon jó a hőelvezetésük vagy ilyesmik.” – fogalmazott a Virgin Racing egykori mérnöke.