F1

Sebastian Vettel a V10-es motorokra szavaz a költséges hibridekkel szemben

Sebastian Vettel továbbra is a V10-esek visszatérése mögött áll.

A korábbi Forma-1-es pilóta, Sebastian Vettel bírálta a sorozat jelenlegi szabályozását, azzal érvelve, hogy fel kellene adni a közúti relevancia iránti törekvést, és helyette fontolóra kellene venni a természetes szívó V10-es motorok visszatérését.

Az Auto Motor und Sportnak adott interjújában a négyszeres bajnok megkérdőjelezte az F1 irányvonalát és műszaki szabályozását, különös tekintettel a drága és bonyolult hibrid motorok használatára.

„A jelenlegi motor túl drága. A „Hybrid” matricán kívül nem történt semmilyen átvitel a sorozatgyártásba, mert túl bonyolult és túl drága volt” – mondta Vettel.

„Sport szempontjából a versenynek a lehető legszorosabbnak kell lennie, anélkül, hogy ez káros hatással lenne a Forma-1 szellemiségére. És az emberek számára továbbra is elérhetőnek kell tartani a sportot.” – folytatta, mielőtt felvetette a kérdést, hogy mit kell tennie a bajnokságnak a sikerének folytatásához.

„A nagydíj egy nagy esemény, amelyre sokan ellátogatnak. Ez lehetőséget ad számomra, hogy számos új témát vizsgáljak meg. Hogyan juttassam el a nézőket a pályára és vissza? Mit fogyasztanak az emberek a pályán? Honnan származnak a dolgok? Hogyan járulnak hozzá ahhoz, hogy ez egy nagyszerű esemény legyen?”

A korábbi Red Bull pilóta továbbá a sorozatban a közúti relevancia fontosságát vitatta. Hozzátéve, hogy az F1 rajongói profitálhatnának a V10-es motorok visszatéréséből.

„Még megtapasztalhattam, milyen érzés és milyen hangja van egy V10-es motornak. Ez is része a shownak és a Forma-1-es élménynek.”

„Régen nem csak azért mentél el a versenypályára, hogy megnézd, ki nyer, hanem azért is, hogy magadba szívd az egész esemény varázsát” – tette hozzá a négyszeres világbajnok.

„Úgy gondolom, hogy van egy generáció, amelynek a V10 hangja már nem olyan fontos, mint nekünk, de még mindig izgatja őket. A kérdés az, hogy a motorformulának relevánsnak kell-e lennie a közúti autók gyártása szempontjából. Szerintem nem.”

Bár ez kevésbé tűnik környezetbarátnak, mint a 2026-os szabályváltozások, amelyek szerint az autó teljesítményének 50%-a elektromos energiából származik, a német hozzáfűzte, hogy a nagyobb motorok bevezetését úgy kell végrehajtani, hogy az a környezetre gyakorolt hatást minimálisra csökkentsék.

„Ez eltávolodik ettől az átalakulástól, és inkább a szórakozás felé mozdul el. Ragaszkodnunk kell ahhoz, amit ismerünk, de környezetvédelmi szempontból jobban kell csinálnunk.”

„A cipő, amit veszek, olyan módon kell gyártani, hogy ne károsítsa a környezetet, és biztosítsa a tisztességes munkakörülményeket. Ugyanez vonatkozik az autókra és a motorsport eseményekre is.”

„Sajnálatos lenne, ha a motorsport, ahogyan azt ismerjük, megszűnne. Teljesen normális, hogy változik.” – zárta gondolatait Vettel.

Galambos Bence

Recent Posts

Lewis Hamilton döntő próbatétel előtt áll, hogy megmentse első szezonját vörösben

Lewis Hamilton számára 10 futam maradt, hogy megmentse első Ferraris szezonját. Meg tudja csinálni? A…

4 óra ago

Miller besokallt: „Szerintem eleget vártam.”

Jack Miller tavaly majdnem kikerült a MotoGP-ből, ám végül a Pramac-Yamaha szerződtette. Most azonban ismét…

5 óra ago

5 centivel lett kevesebb Coulthard egyik testrésze, mióta nem versenyez

David Coulthard 2005 és 2008 között a Red Bull Racing csapatában versenyzett. A most 54…

6 óra ago

Marc Márquez az élen a Balatonnál, miközben két Aprilia füstbe borult az első szabadedzésen

33 év után pályára gurult a MotoGP mezőnye Magyarországon, nem volt eseménytelen a Magyar Nagydíj…

7 óra ago

Ripityára „törtük” az F1-es Herendi trófeákat, te pedig összerakhatod őket!

Ezt még Lando Norris is megirigyelné! Na jó, valójában nincs szó semmi törésről, csak a pénteki…

8 óra ago

Zarco: „Szinte olyan, mintha gokartpálya lenne”

Johann Zarco ugyan még nem gurult pályára a magyarországi aszfaltcsíkon, de a Hondánál már gyűltek…

9 óra ago