A Forma-1-ben mindenki már 2026-ra készül, amely az elmúlt évtized egyik legnagyobb szabályváltozásával jár.
Még a Brembo is megpróbálja megtalálni a legjobb megoldást, hogy hatékony fékeket szállítson az istállóknak. Az F1-es alakulatok csendben készülnek a 2026-os autóikra, míg az FIA új megoldásokat keres a következő évek pályáira, de senki sem tudja pontosan, hogy terveik mennyire egyeznek meg a többi csapatéval.
Egy terület, amely különösen érdekes eltéréseket mutat, az a hátsó fékrendszer. Ezt amelyet úgy alakítottak át, hogy képes legyen befogadni az energia-visszanyerést a belső égésű motor és az akkumulátor teljesítményének nagyjából 50/50 arányú megosztásából. Andrea Algeri, a Brembo F1 ügyfélkapcsolati menedzsere a The Race-nek elmondta, hogy a Brembo érdekes fejleményeket észlelt:
„Különböző megközelítéseket láttunk az istállóknál. Ez főleg a hátsó részre vonatkozik, mert a hátsó tengely kialakítása attól függ, hogyan tervezik a hajtásegységet, az energia-visszanyerést, és így tovább – és ebben az értelemben egy kicsit vakon vagyunk.”
A csapatok célértékeket adnak meg a Brembo-nak, meghatározzák a fékerőt és a kívánt méreteket.
„Kaptunk egy célt a csapatoktól, amely így szól: „Oké, ezt a fékerőt szeretnénk, és ilyen méreteket szeretnénk. Tehát tervezzük meg a lehető legjobb fékrendszert ezen határokon belül” – magyarázta Algeri.
Néhány adatot továbbra is titkok öveznek:
„Nem világos számunkra, hogy miért kaptuk ezeket a számokat. Láttunk pár szélsőséges értéket, amelyek nagyon okos megoldások lennének, amennyiben helyesek. Ellenkező esetben néhány teszt vagy pár futam után újra kell tervezniük a fékrendszert!”
Algeri kiemelte egyes tervek szélsőségességét: „A hátsó tengelyen szélsőséges döntéseket láttunk a tárcsaméreteket illetően. Átmérőjük és vastagságuk is sokkal kisebb a jelenlegihez képest. Ez azt jelenti, hogy úgy gondolják, hogy a hátsó tengelyen alapvetően egyáltalán nem fékeznek, vagy csak olykor.”
Az egyik csapatfőnök szerint kaotikus lesz a 2026-os F1-es pilótakeringő