Categories: F1

Sokkban az F1: a csapatok az egyik legfontosabb elem tervezésével bajban vannak 2026-ra

A Forma-1-ben mindenki már 2026-ra készül, amely az elmúlt évtized egyik legnagyobb szabályváltozásával jár.

Még a Brembo is megpróbálja megtalálni a legjobb megoldást, hogy hatékony fékeket szállítson az istállóknak. Az F1-es alakulatok csendben készülnek a 2026-os autóikra, míg az FIA új megoldásokat keres a következő évek pályáira, de senki sem tudja pontosan, hogy terveik mennyire egyeznek meg a többi csapatéval.

Egy terület, amely különösen érdekes eltéréseket mutat, az a hátsó fékrendszer. Ezt amelyet úgy alakítottak át, hogy képes legyen befogadni az energia-visszanyerést a belső égésű motor és az akkumulátor teljesítményének nagyjából 50/50 arányú megosztásából. Andrea Algeri, a Brembo F1 ügyfélkapcsolati menedzsere a The Race-nek elmondta, hogy a Brembo érdekes fejleményeket észlelt:

„Különböző megközelítéseket láttunk az istállóknál. Ez főleg a hátsó részre vonatkozik, mert a hátsó tengely kialakítása attól függ, hogyan tervezik a hajtásegységet, az energia-visszanyerést, és így tovább – és ebben az értelemben egy kicsit vakon vagyunk.”

A csapatok célértékeket adnak meg a Brembo-nak, meghatározzák a fékerőt és a kívánt méreteket.

„Kaptunk egy célt a csapatoktól, amely így szól: „Oké, ezt a fékerőt szeretnénk, és ilyen méreteket szeretnénk. Tehát tervezzük meg a lehető legjobb fékrendszert ezen határokon belül” – magyarázta Algeri.

Néhány adatot továbbra is titkok öveznek:

„Nem világos számunkra, hogy miért kaptuk ezeket a számokat. Láttunk pár szélsőséges értéket, amelyek nagyon okos megoldások lennének, amennyiben helyesek. Ellenkező esetben néhány teszt vagy pár futam után újra kell tervezniük a fékrendszert!”

Algeri kiemelte egyes tervek szélsőségességét: „A hátsó tengelyen szélsőséges döntéseket láttunk a tárcsaméreteket illetően. Átmérőjük és vastagságuk is sokkal kisebb a jelenlegihez képest. Ez azt jelenti, hogy úgy gondolják, hogy a hátsó tengelyen alapvetően egyáltalán nem fékeznek, vagy csak olykor.”

 

Vámosi Péter

Recent Posts

Marc Márquez a Bezzecchi ütközésről: „Nem számítottam rá, hogy ennyire lassú lesz”

Marc Márquez ismét tökéletes hétvégét tudhat maga mögött. Ezúttal a Balaton Parkban tudott két alkalommal…

24 perc ago

Az egykori F1-es Ferrari-versenyző jött, látott és bajnok lett a hétvégén!

Az egykori Forma-1-es versenyző, Rubens Barrichello megnyerte a NASCAR Brazil Series bajnokságot, miután győzelmet aratott…

1 óra ago

Vége van a nyárnak, hűvös szelek járnak, képeken az F1-es versenyzők nyaralása!

Lassan véget ér a Forma-1-es nyári szünet, sőt nem csak a Forma-1-es. Ennek apropóján, még…

2 óra ago

Bezzecchi uralta az első tíz kört, de Márquez ismét diadalmaskodott a Balaton Parkban

Marco Bezzecchi egészen a tizedik körig vezette a Magyar Nagydíj főfutamát, ám ekkor elérkezett a…

4 óra ago

Veszélyes lehet a pálya Bastianini szerint, aki két bukásban is benne volt szombaton

Nem gondolja rossz pályának a Balaton Parkot Enea Bastianini, de az első körben nem biztos,…

7 óra ago

Morbidelli most kimaradt a balhéból – sokkal rosszabbra számított Quartararo hibájánál

Szombaton sor került a történelmi első MotoGP-futamra a debütáló Balaton Parkban. A rajt utáni pillanatok…

8 óra ago