Categories: F1

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy a Forma-1-es autók lassabbak lesznek.

A szövetség számításai alapján a kezdeti időszakban a köridők 1-2,5 másodperccel maradhatnak majd el a mostaniaktól. Nikolas Tombazis, az FIA együléses igazgatója szerint azonban ez a nézőknek és a versenyzőknek is hamar természetessé válik majd.

„A történelemben mindig voltak gyorsabb és lassabb korszakok, és néhány futam után megszokja az ember.– mondta Tombazis a Motorsport.com-nak.

„Kicsit meglepőnek találom, hogy az emberek miért foglalkoznak ezzel. Nyilvánvaló, hogy ha olyan lassú autókat gyártanánk, mint az F2-esek vagy hasonlóak, akkor az embereknek biztosan lenne hozzáfűznivalójuk, de ez egyáltalán nem így van.”

A 2026-os autók főként a kisebb leszorítóerő miatt lesznek lassabbak a kanyarokban, ugyanakkor a hosszú egyenesekben gyorsabbnak ígérkeznek. Az FIA számára azonban nem a köridő, hanem a szorosabb versenyzés a prioritás.

Az új érában megszűnik a DRS, helyét az aktív aerodinamika és a Manual Override Mode veszi át – ez utóbbi a „push-to-pass” rendszerekhez hasonlóan extra teljesítményt ad majd előzés közben.

Tombazis szerint a rendszer célja, hogy az előzés ne legyen túl könnyű, de ne is váljon lehetetlenné: „Éppen annyi pluszt kell adnia, hogy az előzés nehéz, de megvalósítható legyen.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

3 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

4 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

5 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

6 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

7 óra ago

HIVATALOS: A Cadillac megnevezte mindkét F1-es versenyzőjét!

A Forma-1-ben 2026-ban debütáló Cadillac ma megerősítette, hogy Valtteri Bottas és Sergio Pérez csatlakozik a…

8 óra ago