Categories: F1

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red Bull elbocsátott főnökének, Christian Hornernek a sorozatba való visszatérésére.

Horner két évtizedes, sikerekkel teli uralkodása a Red Bull élén hirtelen véget ért a múlt hónapban. A szervezet részvényesei úgy döntöttek, hogy az idény közepén eltávolítják őt. A brit menedzser elbocsátása az elmúlt 18 hónapban a kulisszák mögött zajló zavarral egybeesett, miközben a Red Bull versenyképessége riasztó mértékben romlott. Horner visszatérését ugyanakkor támogatják. A Cadillac 2026-ban várható debütálása az F1 11. csapataként arra késztetett sokakat, hogy őt lássák lehetséges célpontként csapatfőnöknek. A TWG Motorsport vezetője, Dan Towriss azonban most határozottan reagált ezekre a spekulációkra. Hangsúlyozta, hogy teljes mértékben bízik a jelenlegi irányítójukban, Graeme Lowdonban:

„Nem zajlanak tárgyalások Christian Hornerrel, és nem is tervezzük ezt, ezért szeretném hivatalosan is cáfolni ezt a pletykát. Támogatásunk és hitünk 100 százalékban Graeme Lowden mellett áll.”

Towriss álláspontja azután érkezett, amikor a Cadillac bejelentette, hogy Sergio Perez, Horner volt pilótája a Red Bullnál, Valtteri Bottas mellett fog versenyezni az istálló első F1-es idényében. Lowdon feladata lesz a tapasztalt páros felügyelete, akik összesen több mint 500 rajtot teljesítettek, és többször is győzelmet arattak bajnokcsapatokkal. Miután az eredeti Andretti-vezette vállalkozás tanácsadója volt, Lowdon-t nevezték ki az amerikai márka csapatfőnökévé. A General Motors pedig elfogadta ezt a javaslatot. Lowdon, akinek korábbi Forma-1-es tapasztalatát a mára már megszűnt Manor csapatnál szerezte, elárulta az Autosportnak, hogy két országban működtetni egy csapatot további kihívásokkal jár:

„Amennyiben ilyen több helyszínesről van szó, az hatalmas kihívás. És ami nem lehet, az az, hogy egy mérnöknek oda-vissza kell járnia egy bizonyos hierarchián, majd átugrania, a mi esetünkben, nem csak egy másik földrajzi helyre, hanem egy teljesen másik országba, majd újra megtalálni a helyét. Ezért inkább egyfajta eltérő struktúránk lesz, ahol utasítás és irányítás helyett a misszió teljesítése a jellemző.”

Vámosi Péter

Recent Posts

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

1 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

3 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

4 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

5 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

6 óra ago

HIVATALOS: A Cadillac megnevezte mindkét F1-es versenyzőjét!

A Forma-1-ben 2026-ban debütáló Cadillac ma megerősítette, hogy Valtteri Bottas és Sergio Pérez csatlakozik a…

7 óra ago