Fotó: Cadillac
A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a saját tesztelési programjának a befejezéséhez, mielőtt 2026-ban debütálna a bajnokságban.
A TPC programok lehetővé teszik az alakulatoknak, hogy legfeljebb 20 napig legalább két éves gépekkel fussanak. Új csapatként a Cadillac számára önállóan ez nem teljesíthető követelmény. Miután bejelentették a 2026-os pilótafelállást, amelyben Valtteri Bottas és Sergio Perez szerepel, a csapatfőnök, Graeme Lowdon nyilvánosságra hozta a Cadillac idei TPC-tervét. Bár nem nevezte meg, mely konkurens csapatot fogják igénybe venni, a Ferrari a legvalószínűbb megoldás. Az olasz márka ugyanis 2029-ig fogja hajtani a Cadillac autóit, amíg azok a saját F1-es motorjaikat nem kezdik el használni. Lowdon, aki korábban a mára már megszűnt Virgin/Marussia F1 csapat vezérigazgatója volt, így nyilatkozott:
„Idén megkezdjük az autótesztelést is. Nyilvánvaló, hogy ezért másokkal kell együttműködnünk, de ez a szabályok szerint teljesen megengedett. Csak egy tervünk van, hogy folyamatosan építkezzünk, és mire Melbourne-be érünk, azonnal beindulhassunk. A versenyzőink is nagyon fontos szerepet játszanak ebben. Egy dolgot elárulhatok: amikor velük töltöm az időt – nem akarok szavakat adni a szájukba, de óriási lelkesedés van bennük, hogy végre elindulhassanak.”
Bár a Cadillac TPC tervei még nem véglegesek, Lowdon szerint más módon is felkészülhetnek a jövő március 6–8-i Ausztrál Nagydíjra:
„Nincs ugyan TPC autónk, sem olyan autónk, amit jelenleg beüzemelhetnénk, de már szimuláljuk a versenyeket. A következő, amit „megcsinálunk”, Monza, és úgy szimuláljuk, mintha egy teljes versenyhétvége lenne. Tehát csütörtöktől vasárnapig, a csapat minden tagjának totális bevonásával. Egyértelmű tervünk van a jövő évi melbourne-i felkészüléssel kapcsolatban, és ez nem csak a futamok szimulálását jelenti, ami nagyon fontos. Az utolsó szimulációnkban valószínűleg már 50-60 mérnök vett részt egy teljes hétvégén át. Az Egyesült Királyságban, és az Egyesült Államokban mindannyian szokták, hogy együtt dolgozzanak.”
Ez magában foglalja a pilótákkal való együttműködést is, és bár a tízszeres futamgyőztes Bottas jelenleg a Mercedes tartalékpilótája, Lowdon szerint az Ezstnyilakkal együttműködve dolgoznak az átadása dátumának megszervezésén. Pereznek ez könnyebb, mivel a 2024-es idény végén távozott a Red Bulltól, és most teljes mértékben az F1-be való visszatérésére koncentrál. A hatszoros Grand Prix-győztes ennyit tett hozzá:
„Mindenképpen tervezek egy gyárlátogatást hamarosan. Már kapcsolatba léptem azokkal, akiknek szeretnék ötleteket adni, és ennek eljött az ideje. Mindenképpen rendszeres kapcsolatba fogok lépni azistállóval, és meg fogom látogatni őket. Arra is kíváncsi vagyok, hogy tudok-e még idén, az év vége előtt vezetni egy kicsit. Csak hogy újra formába lendüljek, mert a lehető legjobban fel akarok készülni a téli tesztekre.”
Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…
Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…
A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…
Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…
Minden készen áll a Holland Nagydíj rajtjára, miközben a verseny megnyerésért a harc egyre intenzívebbé…
Az Alpine F1-es csapatának egyik társtulajdonosa, Travis Kelce, amerikaifutball-játékos és a világhírű amerikai énekesnő és dalszerző,…