A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris tudjuk, hogy a 22 pilóta közül az egyik büntetést fog kapni.
A Cadillac F1 tegnapi bejelentése szerint Valtteri Bottas visszatér, ami azt jelenti, hogy le tudja tölteni a büntetést, amelyet az utolsó versenyén kapott. A finn akkor a Sauber csapatában versenyzett, Kevin Magnussen-nel való ütközés után kiesett. A versenybírók őt tették felelőssé a balesetért, és úgy ítélték meg, hogy „jelentősen rosszul becsülte fel a fékezést”, amikor a két pilóta a hatos kanyarban összeütközött. Bottas nem tudta letölteni a büntetést, mert akkor kiesett. „Mivel a 77-es számú autó kiesett a futamból, a versenybírók úgy döntöttek, hogy indokolt a rajthelye visszaminősítése, ami egy áthajtásos büntetésnek felel meg” – döntöttek a versenybírók, és öt hellyel visszaminősítették Bottas rajtpozícióját.
Miután Bottas visszatérését a mezőnybe megerősítették, a büntetést jövő márciusban, az Ausztrál Nagydíjon töltheti le. A Mercedes tartalékpilótája azonban már azelőtt is letöltheti a büntetést, ha idén még indulna egy versenyen. A finn tavaly egy nehéz utolsó versenyt zárt. Magnussennel való ütközése előtt már nekiment Sergio Pereznek, akit a Cadillac a következő szezonban csapattársának jelölt ki.
Két másik versenyző is büntetést kapott jövőbeli versenyekre, amelyeket valószínűleg nem fog letölteni. Robert Shwartzman, a Sauber akkori tesztpilótája öt helyes rajtbüntetést kapott, annak ellenére, hogy nem rendelkezik versenyzői hellyel, miután tavaly a Mexikói Nagydíjon történt egy incidens a szabadedzésen. Jelenleg az IndyCar-ban jeleskedik.
Jenson Button nyolc évvel ezelőtt, a Monacói Nagydíjon három helyes rajtbüntetést kapott, amikor Fernando Alonso egyszeri helyetteseként utoljára indult a Forma-1-ben. A 2009-es világbajnok manapság a Jota színeiben versenyez a World Endurance Championshipben.
Bottas elsütötte a legócskább szóviccet, amit a magyarok nem akarnak hallani