Max Verstappen kijelentette, hogy a Red Bull és a Racing Bulls autója közötti küzdelemnek a Holland Nagydíjon „nem szabadott volna megtörténnie”.
Verstappen és a Racing Bulls F1 pilótája, Isack Hadjar a zandvoorti futam nagy részében a harmadik és negyedik helyen haladt a McLarenek mögött; végül mindketten a dobogóra állhattak, köszönhetően Lando Norris kiesésének. A holland, az F1-es közvetítő Viaplaynek beszélt erről:
„Természetesen örülök, hogy a dobogóra állhattam, de a sebességünk nem volt jó. Szerintem csak a kvalifikációnak köszönhető, hogy harmadik lettem a versenyen, mert a sebességet tekintve tényleg nem lett volna meg.”
Annak ellenére, hogy Verstappen lágy gumikon fejezte be a versenyt, míg a McLaren kemény gumikon ment, Verstappen leggyorsabb köre 0,650 másodperccel volt lassabb, mint a verseny győztese, Oscar Piastrié, ezért letörten folytatta:
„A McLaren egy másik szinten van, így még csak nem is hasonlítom magam hozzájuk.”
Verstappen a rajtnál rövid időre elvette a második helyet Norris-tól, de ezután Hadjar végig a nyomában volt. A zöld zászló után a köztük lévő különbség soha nem haladta meg a három másodpercet – ezért aggódott a négyszeres világbajnok a teljesítmény miatt:
„A teljes verseny alatt alapvetően a testvércsapatunkkal küzdöttünk a nyers tempó alapján. Ennek nem szabadna így lennie. Ez egyszerűen rossz. De valamilyen szempontból tudjuk, hogy ezek a problémák megvannak az autónkkal.”
A Red Bull idén folyamatosan szenved azzal, hogy kiaknázza az RB21 teljes potenciálját a szűk beállítási lehetőségek miatt. Zandvoortban Verstappen eltért a riválisaitól a stratégiában. Nem futott kemény keverékkel a versenyen, mert az a gumi „tényleg szörnyen viselkedett” a pénteki edzésen. A 27 éves pilóta ezzel magyarázta ezt:
„Egyáltalán nincs mechanikai tapadás. Bárki más tud azzal a gumival menni, kivéve minket. Ez azt is jelenti, hogy valami nem kerek. Ezért használtam a lágy és a közepes gumikat, amelyek kicsit több mechanikai tapadást biztosítottak a lassú kanyarokban, ahol nagyon küzdöttünk. Az autónk egyszerűen nem elég gyors. A gyors kanyarokban is sokat kellett visszavennem. Míg mindenki sokkal gyorsabban veszi a 7-es és 8-as kanyarokat, ahol nekem nincs tapadásom. Ez nyilvánvalóan nem jó irány. Természetesen az időmérőn egy körön jobb volt, de idén az autó egyszerűen nem jó a versenyen.”
Míg Verstappen és a Red Bull feltehetően 2020 óta először nem nyer bajnokságot, a Racing Bulls már 60 pontot szerzett – ez a faenzai csapat legjobb eredménye a rekordot jelentő 2021-es idényük óta. Akkor Pierre Gasly 18 alkalommal jutott be a Q3-ba, 12 alkalommal végzett a legjobb hétben, és a csapat 142 pontjának jó részét szerezte meg a bajnokságban. A Red Bull ugyanakkor a bajnoki címért küzdött, így a márka két istállója nem versengett egymással, ahogyan az idén olykor megesik.
Ehhez hozzájön még, hogy a Red Bull második autójával félelmetesen szenvednek, hogy bármilyen érdemi eredményt elérjenek vele. Teljesen mindegy, hogy ki vezeti. A jelenlegi pilóta, Yuki Tsunoda Zandvoortban véget vetett egy hét fordulós pontnélküli sorozatának, de folyamatosan egy másodperccel volt lassabb Hadjarnál, persze, a forgalom sem segítette a japán versenyzőt.