A Barilla olasz tészta márka új reklámkampánya a múltba repíti vissza a nézőket: a „Tastes Like Family” („Olyan, mint a család”) elnevezésű kezdeményezés a márka történetét mutatja be és kapcsolatát a Forma-1 világával.
A koncepció szerint van valami, ami túlmutat időn, nyelven és akár a sporton is – egy közösen elfogyasztott tésztaétel.
„A Barillánál mindig is hittünk abban, hogy a tészta több mint egyszerű étel: ez egy eszköz arra, hogy közelebb kerüljünk egymáshoz, bárhol is vagyunk” – mondta Ilaria Lodigiani, a cég marketingigazgatója.
Hozzátette, hogy a kampány nyitányaként Luigi Montanini, azaz Pasticcino történetét idézték fel, aki az olasz vendégszeretet és kultúra megtestesítőjeként vált legendává a paddock világában.
A kampány a ’70-es évekbe repít, amikor Montanini – Modena konyháiból indulva – a Forma-1 kulisszái mögött kezdett főzni. Meleg tésztás tányérokat szolgált fel az autókon és egyszerű összecsukható asztalokon, vendégei között pedig ott voltak a szerelők és a korszak legendás versenyzői is.
„A Forma-1 mindig is a rivalizálás és a versengés világa volt” – emlékezett vissza Paolo Barilla, a Barilla Csoport alelnöke és egykori F1-es pilóta.
„De mindemellett ott volt a barátság is. Pilóták, mérnökök, szerelők – leültek egy asztalhoz, és megosztották az ételt. Egy egyszerű tányér tészta, ami otthonérzetet adott, még a világ másik felén is.”
A Barilla szerint a kampány üzenete világos: sokszor a legegyszerűbb dolgok – például egy közös vacsora – hozzák közelebb az embereket egymáshoz.