Fotó: Joe Portlock/Getty Images/Aston Martin F1 Team
Lance Stroll nem az a beszédes ember, ez közismert.
Ugyanakkor vasárnap este, az F1 Olasz Nagydíja után a sajtó előtti megjelenése még az ő mércéje szerint is meglehetősen unalmas volt. Miután a 18. és egyben utolsó helyen ért célba, egy körrel lemaradva a futamgyőztes Max Verstappentől, Stroll az első kérdésre azt válaszolta, hogy a stratégiája, miszerint csaknem 50 kört tett meg egy gumiabronccsal, nem vált be, jött a válasza:
„Ja.”
Ennyi. Arra a kérdésre, hogy van-e még valami mondandója a versenyről, hallgatott. Ugyanez volt a helyzet Esteban Ocon büntetésével kapcsolatos kérdéssel is – Ocon a Variante della Roggia kanyarban kényszerítette őt a pályáról, amiért öt másodperces büntetést és egy büntetőpontot is kapott. Aztán, amikor arról kérdezték, hogy van-e legalább valami pozitívum, amit magával vihet Monzából, Stroll így felelt:
„Nem sok.”
Két egész szó! Ekkor a csapat PR-osa zavarban volt, és még az egyik klasszikus „Oké, akkor…” mondatot is elsütötte, amivel általában a kínos telefonhívásokat zárják le. De egy riporter tovább érdeklődött: „Esteban kiszorította magát?” Stroll erre már nem vette a fáradtságot, hogy válaszoljon. Próbálkozott tovább: „Egyetértesz a büntetésével?” Stroll erre vállat vont, és annyit mondott:
„Erről nincs mit mondanom.”
Aztán továbbállt. Körülbelül egy órával később jött a következő sajtótájékoztató az Aston Martinnál. Ezúttal Mike Krack, a pályamenti vezetőjük tartotta a hagyományos vasárnap esti beszámolóját. Amikor közölték vele, hogy Stroll nem volt túl beszédes, és megkérdezték, hogy a kanadai pilóta dühös-e a stratégiára, Krack megvédte a csapat tulajdonosának a fiát:
„Nem, szerintem ilyen helyzetekben, amikor szinte alig van kopás a versenyen, és hátulról indulsz, reménykedni kell a lehetőségekben. Mindig jön a biztonsági autó, amikor épp boxkiállást végzünk, ezért úgy voltunk vele, várjunk meg, amíg ezúttal is jön a biztonsági autó, de nem jött. Normális, hogy némileg frusztrált vagy, mert hiába küzdesz, pedig a határon vagy. Szóval megértem a bizonyos fokú frusztrációját. Ráadásul volt valami gond a boxutca falunknál is, amit meg kell értenünk. Ennek eredményeként Stroll a szükségesnél tovább maradt a kiállásán. Most letöltöttük a log adatokat, és ezt is elemezni kell.”
13 győzelem idén, nyolc első rajthely. Kiss Norbert, a Révész Racing pilótája magabiztosan vezeti a…
A Ferrari a Forma-1 történetének legrégebbi és legsikeresebb csapata, így nem meglepő, hogy a legtöbb…
Jelenlegi helyén szinte biztos nem maradhat, de lehet jobb lehetőségei lesznek. Egyetlenegy hely maradt üresen…
A szeptember 20–21-i Red Bull Showrun „előszeleként" Budapest belvárosában, népszerű villamosvonalakon cirkál a Red Bull…
Finoman odaszóltak Günther Steinernek. A Katalán Nagydíj péntekjén lett hivatalos, hogy Günther Steiner egy befektetői…
Flavio Briatore, az Alpine ügyvezető tanácsadója elárulta, mikor dönt az alakulat a 2026-os F1-es szezon…