Az Olasz Nagydíj a 2025-ös Forma-1-es szezon egyik legkevésbé eseménydús futama volt az utolsó körökig.
Nico Hülkenberg el sem tudott rajtolni az Olasz Nagydíjon. Fernando Alonso pedig az egyetlen pilóta volt, aki egy furcsa felfüggesztési hiba miatt kiesett. A legnagyobb beszédtéma az volt, hogy a McLaren csapatutasítást adott Oscar Piastrinak, hogy egy lassú boxkiállás után adja vissza a második helyet Lando Norrisnak. Azonban egyik McLaren sem tudott közel kerülni Max Verstappenhez. A holland 20 másodperces előnnyel nyerte meg a versenyt a Red Bull autójával, megszerezve harmadik győzelmét a szezonban. A Ferrari pilótái, Charles Leclerc és Lewis Hamilton nem tudtak dobogóra állni a Tifosi előtt. George Russell pedig újabb jó teljesítményével választotta el a párost.
Az első hat mögött a legjobb középmezőny pilótái mutatták meg képességeiket. A Williams pilótája, Alex Albon pedig újra a legjobb volt a többiek közül, annak ellenére, hogy nem jutott be a Q3-ba. Albon megelőzte Andrea Kimi Antonellit a pilóták bajnokságában, mögötte a Sauber újonca, Gabriel Bortoleto végzett, míg Isack Hadjar a boxutcából indulva szerezte meg az utolsó pontot Monzában.
Bortoleto Verstappentől tanul, és Fernando Alonso mentorálja a háttérben. Ted Kravitz beszélt a monzai teljesítményéről, és szerinte kezdi felkelteni más csapatok érdeklődését is a paddockban. A Ted’s Notebookban beszélt a Sauber versenyéről, és így magyarázta ezt:
„Gabriel Bortoleto aláhúzta, hogy ő az F1 jövőbeli sztárja, és minden élcsapat érdeklődik iránta. De ő azt állítja, hogy a Saubernél és az Audinál marad, hogy a jövő izgalmas projektjén dolgozzon, miután ma a nyolcadik helyen végzett és jó időmérős teljesítményt nyújtott. Hülkenberg nem indult el; hidraulikai hibája volt, a csapat a telemetrián látta, ezért úgy döntöttek, hogy be kell állnia a boxba és kiszáll, mert különben az autó még tovább fog romlani. Ez károsíthatja a motort is, és nekik szükségünk van arra a motorra az idény hátralévő részében. Nem volt más választásuk, meg kellett tennie ezt Nico Hülkenbergnek.”
A verseny előtt Bortoleto neve felmerült a Ferrarinál, mint lehetséges Hamilton utód, amikor az visszavonul a Forma-1-ből. A McLaren is valószínűleg szemmel tartja régi pilótáját, arra az esetre, ha valami történne, ami Piastri vagy Norris távozását eredményezné a csapatból, a Red Bull pedig továbbra is erős csapattársra vágyik Verstappen mellé. Az F1 Oversteer úgy tudja, hogy Alonso akár Bortoletót is fontolóra veheti saját utódjaként az Aston Martinnál, amint egyszer úgy dönt, hogy visszavonul.
Bortoleto azonban izgatottan várja az Audi színeiben való versenyzést, és a monzai 8. helyéről így beszélt:
„Nagyon stabil versenyt futottunk, jó döntésekkel és jó stratégiával. A boxkiállásom némileg lassú volt. Ezt magamnak is tulajdonítom, mert valószínűleg kissé sokáig maradtam a boxban, és ez biztosan nem segített. Összességében örülök, hogy a nyolcadik helyen végeztem és visszakerültem a pontokba; ez a konstruktőrök bajnoksága szempontjából is fontos. Természetesen többet akarok, de hiszem, hogy ez a legjobb eredmény, amit ezen a versenyhétvégén elérhettünk. Konzisztens, produktív hétvége volt, és jó módja a szezon európai szakaszának a lezárására.”
Bortoleto eredményei alapján fényes jövő áll előtte a királykategóriában. Érdekes lesz figyelni, hogy mennyi ideig marad a Saubernél és az Audinál, mielőtt a következő lépését teszi meg a sportban.
Bortoleto és Hadjar a sztár újoncok, annak ellenére, hogy nem körülöttük van a legnagyobb hype