F1

Hülyeséget beszélt a kommentelő a McLaren kapcsán, a Red Bull korábbi szerelője kijavította

A négyszeres világbajnok Max Verstappen egykori szerelője felfedte, mennyit keresnek az F1-es csapattagok valójában. A témát a vasárnapi Olasz Nagydíj utáni viták szolgáltatták, miután a rajongók kritizálták a McLaren tagjait Lando Norris lassúra sikerült kerékcseréje miatt.

A brit versenyző a monzai futam nagy részében a második helyen állt, ausztrál csapattársa, Oscar Piastri előtt. Az 5,9 másodpercig tartó, hosszúra sikerült boxkiállása azonban azt jelentette, hogy Norris négy másodperccel Piastri mögé kerül, és ennek eredményeként elvesztette második helyét.

A McLaren csapata a vártnál több időt töltött a bal első kerék cseréjével, és amikor Norris végre elindult, Piastri mögé került. Végül az ausztrál utasítást kapott, hogy adja vissza neki a második helyet.

A McLaren tette nem nyerte el a rajongók tetszését. A közösségi médiában hangot adtak véleményüknek, egyikük például azt írta, hogy a szerelők „három másodperces műszakokban” dolgoznak „350 000 fontért évente”. Ez forintra átszámolva havi 13 milliós fizetés. Vagyis lenne, ha igaz lenne.

A korábbi Red Bull-szerelő, Calum Nicholas azonban megrökönyödött a kommenten és gyorsan tiszta vizet öntött a pohárba.

„Ezért van az, hogy olyan kevesen kommunikálnak itt a paddockban. Ilyen hülye vélemények miatt. Kínos” – írta.

„Egy F1-es szerelő átlagos fizetése egyébként közelebb van a 60 ezer fonthoz (ez havi fizetésként kb 2 millió forint – a szerk.). Az átlagos heti munkaidő pedig körülbelül 70 óra. A legtöbbjük turistaosztályon repül, és senki sem kap több fizetést azért, mert a boxcsapat tagja.”

Ugyan itthon valószínűleg sokan felhördülnek most, hogy az még így is jókora fizetés, azonban ez csak magyar viszonylatban van így, európai szinten azonban közel sem extrém.

Life in the Pitlane című könyvében Nicholas azt is elárulta, hogy első állásában 42 000 font volt a fizetése, és megjegyezte, hogy „őrülten alulfizetettnek” érezte magát. Voltak azonban pozitívumok is, és egyértelművé tette, hogy még mindig nagyon szerencsésnek érzi magát, hogy ezzel a fizetéssel beutazhatta a világot egy F1-es csapattal.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Marc Márquez sprintgyőzelmi sorozatának bukás vetett véget, Bezzecchi behúzta az elsőséget

Marco Bezzecchi az időmérő után a sprintet is behúzta Misanóban. Marc Márquez ezúttal nem ért…

58 perc ago

A sajátjai előtt megszerezte az első helyet Bezzecchi, Álex Márquez a második, Quartararo a harmadik

Álex Márquez uralta az időmérőt, Fabio Quartararo csapott a lovak közé, mégis Marco Bezzecchi szerezte…

5 óra ago

A Ferrari két kulcsfiguráját is veszti az új F1-es csapat javára

A Ferrari állítólag két fontos munkatársat is veszít a hajtásegység-üzemeltetéséből, és úgy tűnik, mindketten az…

7 óra ago

Bemutatták a Yamaha új motorját, amitől várják a csodát

Elhozta a San Marinó-i Nagydíjra az új, V4-es motorját a Yamaha, amit a márka tesztversenyzője,…

8 óra ago

Christian Horner reagált a Red Bull monzai sikerére

A Red Bull korábbi csapatfőnöke, Christian Horner felvette a kapcsolatot az Olasz Nagydíj alatt Martin…

9 óra ago

Egyre nagyobb bajban van a MotoGP rosszfiúja

Franco Morbidelli komolyabb büntetéseket kaphat a megmozdulásai után. Nem csak a jó teljesítményével kerül a…

10 óra ago