Categories: F1

Luxusmárkák gyűjtőhelyévé vált a Forma-1

A 2025-ös szezon előtt a francia luxuskonglomerátum, az LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) írt alá tíz évre szóló, összesen 1,5 milliárd dolláros szerződést a Forma-1-gyel.

Ez évi 150 millió dolláros (kb. 55,5 milliárd forint) támogatást jelent, és komoly változásokat hozott a sport hivatalos partnerei között:

  • Tag Heuer váltotta a Rolexet, így 2025-től a svájci óramárka lett az F1 hivatalos időmérő partnere.
  • A Moët Hennessy vette át a pezsgőszponzor szerepét a Ferrari Trentótól, így a dobogósok a francia luxuspincészet italával ünnepelhetnek.
  • A Belvedere lett a sport hivatalos vodkája, tovább erősítve a prémium imázst

Az LVMH portfóliójának márkái mind a luxus világát képviselik, és jól mutatják, milyen irányba mozdul el a sportág szponzori piaca.

Hosszabbított partnerek

Az új belépők mellett több régi partner is meghosszabbította együttműködését.

A DHL, amely az F1 legrégebbi aktív szponzora, szezononként mintegy 40 millió dollárért biztosította helyét a jövőre.

A Heineken kilencéves, összesen 250 millió dolláros megállapodást kötött, amelyben a fókusz a cég alkoholmentes söreinek promócióján van.

Milliárdos bevételek a szponzoroktól

Az Ampere Analysis adatai szerint a Forma-1 a 2025-ös idényben várhatóan 2,9 milliárd dollár bevételt termel, amelynek közel 19 százaléka szponzori szerződésekből származik. Az új futamok révén új piaci szereplők jelenhetnek meg, így a sport döntéshozói sokszor választhatnak a nagy presztízzsel bíró, globálisan ismert márkák és a magasabb összeget ajánló cégek között.

A sportág vonzerejét nemcsak a luxusmárkák, hanem az autóipar nagy szereplői is jelzik: a közelmúltban a Ford és a Cadillac is bejelentette belépését a Forma-1 világába, ahogy érkezik az Audi is.

Bár logikus, hogy a sport bevételeinek van felső határa, a jelenlegi trendek és számok alapján az F1 még növekedési pályán van. A luxusmárkák megjelenése, a hosszú versenynaptár és a globális érdeklődés azt vetíti előre, hogy a következő években tovább emelkedhet a sport piac értéke.

Az F1 persze korábban is elitklub volt, amelyben hatalmas pénzek forogtak. De a benne szereplő szponzorok „hétköznapiak” voltak, az átlagember mindennapjaiban is jelenlévő márkák voltak. Például: Parmalat, 7UP, Allianz, Zepter, Segafredo. Meg persze a cigaretta márkák, de az némileg más tészta.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Verstappen és a Mercedes titkos tárgyalásai – Wolff most mindent elmondott

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, valóban beszélt Max Verstappennel egy esetleges átigazolásról, de a…

28 perc ago

Öt motorszállító az F1 új korszakában – Lássuk, ki kivel van!

2026-ban új szabályok lépnek életbe a Forma-1-ben és a csapatok száma is 11-re emelkedik. Az…

4 óra ago

A „Baluk” osztoztak a dicsőségben vasárnap: Kiss és Reinert is nyert Zolderban

Kiss Norbert a 3. futamban megszerezte 15. győzelmét az idényben, René Reinert pedig stílusosan zárta…

7 óra ago

Kora délutánra készülj! Itt a hétvégi F1-es menetrend!

A Forma-1 mezőnye Bakuba utazik a hétvégén, az Azerbajdzsáni Nagydíjra, őket pedig a Formula 2…

8 óra ago

Elég bizarr: mit keres egy faláb a dobogón? Bezzecchi elárulta az okot

Marco Bezzecchi elárulta, miért ünnepelte sikereit egy falábbal a szombati a MotoGP San Marinó-i Nagydíján.…

18 óra ago

Wolff elmondta, miért más ma a McLaren belső küzdelme, mint a Mercedesé volt

Hosszú évek óta először fordul elő a Forma-1-ben, hogy két csapattárs küzd a világbajnoki címért.…

20 óra ago