2026-ban új szabályok lépnek életbe a Forma-1-ben és a csapatok száma is 11-re emelkedik. Az új szabályok a tervek szerint 2030 végéig érvényben maradnak, így kulcsfontosságú, hogy a csapatok milyen alapokkal vágnak neki a következő szezonnak.
Ezeknek az alapoknak pedig meghatározó tényezője az is, hogy ki melyik motorszállítót választja.
2025-ben 4 motorszállító szerepel az F1 ben (Mercedes, Ferrari, Honda, Renault). Jövőre azonban öt lesz, két új érkezővel.
A Renault távozik, így az Alpine csapat is Mercedesre vált. A csillagos márkának lesz a legtöbb ügyfélcsapata, ami nagy segítség lehet majd számukra a fejlesztésekben.
Ferrari erőforrás sem csak két csapat autóit hajtja majd, mivel csatlakozik köreikbe az újonc csapat, a Cadillac. Bár a Cadillac hosszabb távú cél azonban egy saját GM-motor kifejlesztése, de ez aligha várható 2029 előtt.
A Honda is vált: Távozik a Red Bull kötelékéből és jövőre már az Aston Martin autóit hajtja.
A Red Bull saját motorrészleget hozott létre, amely 2026-tól saját fejlesztésű erőforrással indul. A programhoz a Ford is csatlakozott partnerként. Ez a Red Bull Powertrains. Természetesen a Red Bull Racingen túl, a márka másik csapata, a Racing Bulls autói is ezzel az erőforrással lesznek szerelve.
Az Audi 2026-ban debütál a Forma-1-ben, miután többségi részesedést vásárolt a Sauber-csapatban. Saját erőforrásokat a németországi Neuburgban fejlesztik. A cél: három éven belül futamgyőzelmek.