Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images/Red Bull Content Pool
Max Verstappen sikeresen megszerezte a GT3-as autók vezetésére jogosító engedélyét a Nürburgringen, miután teljesítette a szükséges köröket bemutatkozó versenyén a Nürburgring Langstrecken-Serie sorozatban.
A 27 éves, négyszeres F1-es világbajnok a Lionspeed GP csapatához csatlakozott a szombati négyórás versenyen, ahol egy Porsche Cayman GT4-et vezetett, amelynek teljesítményét a szigorú német engedélyezési rendszernek megfelelően 300 lóerőre korlátozták le. Az eső és a csökkentett teljesítmény ellenére Verstappen teljesítette a kötelező 14 kört, és kategóriájában a hetedik, az összetettben pedig a 27. helyen végzett. A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko az Auto Bildnek elmondta, hogy lenyűgözte Verstappen hozzáállása:
„A Nürburgring a pokoli bürokráciája ellenére rendkívül pozitív és mindenben együttműködik. Nem kért különleges bánásmódot magának. Ez is egy olyan dolog, ami megkülönbözteti őt a többiektől.”
A Nürburgring kommentátora, Olli Martini is csatlakozott a dicsérők táborához:
„Max Verstappen teljes mértékben tiszteli és elfogadja ezt a rendszert, ahogy ezt itt is láthatjuk. Egyszerűen csak egy B engedélyes járművet vezet, hogy részt vehessen. Vannak más világbajnokok, mint például Valentino Rossi, akik azt mondták: nem, ezt nem fogom megcsinálni.” Verstappen viszont csak ennyit mond: „Részt akarok venni ezen, és betartok minden szabályt.” Így csak annyit mondhatok: köszönöm, Max.”
Az esemény komoly vonzerővel bírt, a helyi média becslése szerint 50.000 néző volt jelen. Extra tribünöket kellett megnyitni, hogy a nézők figyelhessék Verstappen teljesítményét a 24 kilométeres Nordschleife pályán. Bár a szabályok szerint általában két különböző sportautóval kell teljesíteni a kilométereket, az egyik megrongálódása miatt a sorozat és a szövetség képviselőiből álló bizottság összeült, és megerősítették, hogy Verstappen megkapja a vágyott „A” engedélyt. Verstappen utána így nyilatkozott:
„Örülök, hogy sikerült – ez volt a célunk ezen a hétvégén. Nyilván, inkább egy gyorsabb autót vezetnék, de elhatároztam, hogy megszerzem az engedélyt, és mindent megtettem, amit kértek. Köszönöm a szervezőknek is az együttműködést. Nagyon várom, hogy a jövőben még sokszor vezethessek a Nordschleife-n. Ez egy igazán elképesztő pálya.”
Az Auto Motor und Sport szerint Verstappen várhatóan már szeptember 27-én, a Bakui és a Szingapúri Nagydíj között visszatér a pályára, valószínűleg egy Emil Frey Racing Ferrari 296 GT3-mal. A csapatfőnök, Lorenz Frey-Hilti ezt megerősítette:
„Készen állunk, amikor Max csak vezetni akar.”
Az Aprilia motorosait továbbra is sújtják a sérülések. Javában zajlik a San Marinó-i Nagydíj utáni…
A Forma-1 a Pottery Barn Kids és a Pottery Barn Teen márkákkal együttműködve először mutat…
A McLaren megerősítette, hogy a következő Forma-1-szezontól a Motul lesz az istálló hivatalos beszállítója. A…
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, valóban beszélt Max Verstappennel egy esetleges átigazolásról, de a…
A 2025-ös szezon előtt a francia luxuskonglomerátum, az LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) írt alá…
2026-ban új szabályok lépnek életbe a Forma-1-ben és a csapatok száma is 11-re emelkedik. Az…