F1

Sergio Pérez pár nap múlva F1-es Ferrariba ül!

Sergio Pérez a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíj után, szeptember 19-21-én tesztelni fogja a Ferrari 2023-as F1-es autóját, az SF-23-at.

A mexikói versenyző idén kimaradt a Forma-1-es mezőnyből, de 2026-ban visszatér a debütáló Cadillac csapat színeiben.

Szerdán a Los Angeles Dodgers stadionjában volt jelen, hogy a Dodgers és a Phillies mérkőzése előtt elvégezze az első dobást. A eseményt követő sajtótájékoztatón a volt Red Bull-versenyz említette, hogy jövő héten tesztelni fog egy F1-es autót, hogy visszanyerje versenyzői ösztöneit és fizikai kondícióját.

„Jövő héten először Charlotte-ban, majd Angliában leszek” – idézi Pérezt a Sportskeeda a Motorsport Italia nyomán. „A helyszínen kipróbálom a szimulátort, de aztán F1-es autót is vezetni szeretnék. El kell kezdenem a felkészülést a jövő év elejére, mivel a nyakam elvesztette a tónusát, és vissza kell nyernem a teljes funkcionalitást, hogy az F1-es autót a legjobban tudjam vezetni.”

Pérez utalt arra, hogy ez egy TPC (Test Previous Cars, vagyis korábbi autóval való) teszt lesz, amelynek során ő fogja vezetni a Ferrari SF-23-asát az Egyesült Királyságban. Ennek oka, hogy a Cadillacnek értelemszerűen nincs még saját „korábbi’ autója. Ezért Ferrarival fennálló technikai kapcsolata révén ezt az olaszok egy korábbi autójával tudják megtenni.

Az amerikai csapat 2026-ban, amikor belép az F1-be, a Ferrari ügyfélcsapata lesz, és az olasz csapattól szerzi be a motorokat, sebességváltókat és futóműveket. A General Motors által támogatott Cadillac F1-es csapat célja azonban, hogy az évtized végére saját motorokat gyártson, és végül megszüntesse függőségét a Ferraritól.

A Cadillac F1 csapatfőnöke, Graeme Lowdon nemrég elárulta, hogy Sergio Perez kartingozni kezdett, hogy felkészüljön a 2026-os visszatérésre.

„Nem hiszem, hogy ő elfelejtette volna, hogyan kell vezetni, ez biztos” – mondta Lowdon Lawrence Barretto F1-es műsorvezetőnek. „Kicsit gokartozik, és hamarosan a szimulátoron is kipróbáljuk. Valódi autókkal is fogunk tesztelni. Szóval nem kétlem, hogy időben visszanyeri a formáját.”

„Nyilvánvaló, hogy az egyik előnyünk 2026-ban az, hogy ellentétben a normál bajnoksági évekkel, amikor csak három napos tesztelés van, 2026-ban lesz egy kezdeti teszt Barcelona-ban, majd két további teszt Bahreinben. Háromszor annyi tesztünk lesz, ami szintén segít neki felzárkózni.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Jegy nélkül lógott be az F1-es paddockba, mindenki odáig van érte!

Talán kijelethető, hogy az Azerbajdzsáni Nagydíj csütörtöki nyitónapján nem a Forma-1-es versenyző voltak a legnépszerűbbek.…

47 perc ago

Egy nő is elindul az FIA elnöki pozíciójáért

Az év végén tartják az FIA elnökválasztását, amelyre eddig két hivatalos induló volt. Most azonban…

3 óra ago

Sporttörténelmet írhat Kiss Norbert és a Révész Racing

Már a hét közepén útnak indult Kiss Norbert Franciaországba. Le Mans lesz az utolsó előtti…

4 óra ago

Dolgozna-e Briatore újra egy Schumacherrel?

Flavio Briatore megerősítette, hogy az Alpine második pilótájának potenciális jelöltjei között Mick Schumacher neve nem…

5 óra ago

Brutális pénzekért toboroz személyzetet a Forma-1-be érkező Cadillac

Gőzerővel készül a debütálásra az amerikai Cadillac Forma-1-es csapata. A kezdéshez már szinte minden adott,…

7 óra ago

Az FIA cáfolja amit állít Wolff a 2026-os F1 autók sebességéről

Nikolas Tombazis, az FIA együléses autóversenyekért felelős igazgatója cáfolta azokat a híreszteléseket, miszerint a Forma-1…

9 óra ago