Nico Hülkenberg elárulta, hogy az Audi nem engedi neki és csapattársának, Gabriel Bortoletónak, hogy 2026-ra készülve szimulátorozzanak.
A 2026-os szabályokra való készülés már abban a fázisban van, hogy a csapatok szimulátoron tesztelik a következő szezonra szánt autójuk modelljeit. Ezt több csapatnál is a teszt-, tartalék- vagy fejlesztő versenyzők végzik – nem véletlenül.
A Sauber, amely jövő évtől Audi gyári csapatként folytatja, szintén nem biztosított ilyen lehetőséget Hülkenberg és Bortoleto számára. Hülkenberg ki is fejtette, mi áll a hinwili csapat döntése mögött, miért nem akarja, hogy versenyző megszerették első benyomásaikat a következő F1-es korszakról.
„Jelenleg még mindig nagyon sokat és gyorsan változik minden” – idézi a németet a Motorsport Week.
„Ezért nem akarnak hamis benyomást és hamis referenciát adni. Ezért gondolom, hogy jelenleg még egy kicsit visszafogottak vagyunk.”
Az Alex Albon, Charles Leclerc és Lance Stroll által végzett első szimulátoros tesztelések után eléggé negatív a megítélésük a 2026-os autóknak. Hülkenberg azonban határozottan kijelentette, hogy nyitottan fogja értékelni az új technikai szabályok vezethetőségét.
„Őszintén szólva, nem érdekel, mit mondanak mások” – állította a 38 éves versenyző.
„Végül is te vezetsz a szimulátoron, és azt kapod, amit kapsz. Akkor nyilvánvalóan lesznek bizonyos véleményeid és érzéseid erről.”
„Biztosan más lesz, ez várható. De aztán, amikor jövőre a való életben pályára lépünk, minden teljesen új lesz.”
„Szóval csak arról van szó, hogy felfedezzük, megtanuljuk és gyorsan alkalmazkodjunk ezekhez az új szabályokhoz.”
Hülkenberg állításait, miszerint a szimulátorba való belépés előtt szilárdabban meg kell ismerni a közelgő szabályokat, sportigazgató, Inaki Rueda is megerősítette.
Rueda valójában biztos abban, hogy a szimulátoron végzett korai gyakorlások nem hoznak pozitív eredményeket az új autók megértése szempontjából, mivel nincs összefüggés a csapatok jelenlegi modelljei és azok gyors fejlődése között.
„Tudom, mikor fogjuk a pilótákat megismertetni a C46-os autóval, de nem akarjuk túl korán megtenni, mert attól tartunk, hogy az autó, amit megmutatunk nekik, még mindig nagyon különbözik attól, amit valójában vezetni fognak” – árulta el.
„A fejlesztési görbe jelenleg olyan nagy, hogy egy héten még valami, de egy héttel később már más, egy másik ablakban vagyunk.”
Nyilvánosságra hozták a 2026-os F1-es sprintversenyek helyszíneit, de már 2027-ről egyeztetnek