F1

Verstappen nyerte a brutálisan vontatott időmérőt Sainz és Lawson előtt, Norris csak a hetedik, Piastri és Leclerc autót tört

Az extrém módon megcsúszott időmérőt Max Verstappen nyerte, ahol a sok piros zászló mellett, még az eső is bekavart.

A nap fő attrakciója előtt, Lando Norris győzelmével kezdődött a nap, majd érkezett egy bejelentés, hogy Baku 2030-ig hosszabbított. A Formula 2 futamán volt némi esőzés, de nem befolyásolta a szériát, és nem érkezett utánpótlás. Így napos, de borzalmasan szeles időben indult útjára az időmérő.

Első mért körök természetesen tapogatózó idők voltak, de először Charles Leclerc villantott, 1:41:982-vel. Amíg Leclerc lágyon ment, addig a két Red Bull és két McLaren közepeseken ment ki.

Alexander Albon által hamar jött a piros zászló. A Williams versenyzője az egyes kanyarban találta el a belső kanyart, amivel kitörte a balelső felfüggesztését, így kiesett, és egy kis szünetet okozott. A thaiföldi azért is dühös lehetett, mert a Williamsek tempója ígéretesnek tűnt. A piros zászlós megszakítás nem tartott sokáig, hamar újra útjára indult a kvalifikáció.

Andrea Kimi Antonelli került bajba, amiért a balesetnél érvényben levő dupla sárga zászlót nem vette észre, és teljes gázzal ment rajta keresztül. A versenyirányítás vizsgálta az esetet és kiírták, hogy az időmérő után foglalkoznak az esettel.

Hat és fél perc volt hátra, amikor újabb piros jött. Most Nico Hülkenberg volt az okozója, aki a négyes kanyarban ment bele a falba. Azonban a veterán pilóta vissza tudott menni a boxba. Ekkor az élen Lewis Hamilton volt Oscar Piastri előtt.

Ahogy az idő lejárt újabb piros zászló jött, méghozzá Pierre Gaslytól. A francia a négyes kanyarban csúszott ki a bukótérbe, ahonnan nehezen tudott visszajönni. Azonban nem ezért jött a piros, mint kiderült, hanem a csapattárs által. Franco Colapinto is a négyes kanyarban hibázott, csak ő a falnak csapódott. A két Alpine sorsa ezzel nem lett jobb, mert mindketten kiestek. Kiesett a Q1-ben még a szintén autót törő Albon és Hülkenberg, és még Ocon.

A Q2 kezdetén Isack Hadjar mérte el a négyes kanyart, de kiengedte a bukótérbe, ezzel megúszta a törést. Oliver Bearman azonban nem. A kettes kanyarból kijőve paskolta meg a falat, és a jobb hátsó kereke kitört. Mivel a pályán áll meg, ezzel jött az újabb piros.

Még majdnem a teljes Q2 időtáv megvolt, mire ismét elindult az óra. Az időjárás közben megváltozott, beborult Baku utcái felett. Az erős mért körök után Norris állt az élre, George Russell és Antonelli előtt. A McLaren versenyzője, 1:41:396-tal volt az első helyen. Leclerc-nek gyűlt meg a baja a pályával, kétszer próbált mért kört futni, de mind a kétszer kicsúszott a bukótérbe. Ami ismét érdekesség volt, hogy a Red Bullok és a Mercedesek közepes gumikon futottak mért kört.

Két perccel a vége előtt a Ferrarinál izgulhattak, mert Hamilton csak a tizedik volt, amíg Leclerc kieső helyen. A javítások után a monacói a negyedik helyre elengedő időt futott, ezzel megmenekült. A hétszeres világbajnok azonban már kieső helyen volt.

Ahogy lejárt az idő, Bortoleto ért a célba, de nem tudott eleget javítani. Hamilton a boxba hajtott, így ő is kiesett. A két Aston Martin sem tudott javítani, ezzel ők is búcsúztak. Bearman volt még az utolsó kieső, aki már a Q2 elején megtörte a Haast.

A Q3 rajtjánál esőcseppeket lehetett felfedezni a kamerákon. Verstappen kivételével mindenki kiment a pályára. Amikor az eső egyre jobban elkezdett esni, mindenki elkezdte nyomni. Carlos Sainzhoz, Liam Lawsonhoz és Isack Hadjarhoz fűződtek az első körök, amikor jött az ötödik piros az időmérőn. Leclerc rongyolt a falba a tizenötösben. Ezzel eldőlt, hogy megszakad nagy sorozata, nem lesz pole-ban. A Ferrarik borzalmas időmérője pedig lezárult. Az esőre egyre többen panaszkodtak, így az első három helyezett dörzsölhette a tenyerét.

Hét perc maradt, de öt perce volt a versenyzőknek időket futni. Az eső nem zavart be, de jött a dráma. A bajnoki éllovas Piastri is csúnyán a falba került. Az ausztrál kiesésével már két komoly esélyes nélkül maradt a pole-ért zajló csata.

A hatodik megszakítás után kicsit több, mint három és fél perc állt rendelkezésre a pilótáknak. Ez már alapból egy alaphangot adott az utolsó rohamhoz. Az eső néhol megint esett. Norris vezetésével megindult az egyetlen mért kört tartalmazó menet. A tizenötös kanyarban Norris megérintette a falat, amivel a köre jelentősen visszaesett. Sainz nem tudott javítani, de Russell és Antonelli igen. Lawson is tudott javítani, visszament a második helyre. Viszont jött Verstappen, aki mindent eldöntött, és megszerezte a pole-t, 1:41.117-tel.

A végeredmény:

Silló Barnabás

Recent Posts

Technikai szabálytalanság miatt módosult a rajtsorrend Bakuban

Esteban Ocon Azerbajdzsánban nem futott erős időmérőt, hiszen csak a 18. helyet szerezte meg, ám…

3 perc ago

A „Kis Prost” Hadjar büszke a párhuzamra

A francia újonc, Isack Hadjar büszke arra, hogy a Forma-1 francia legendájához, Alain Prosthoz hasonlítják.…

1 óra ago

Vetteltől kérne segítséget Hamilton, hogy jobban menjen neki

Már jobban átlátja a helyzetet, így hamarosan felkeresi Sebastian Vettelt Lewis Hamilton. Lewis Hamiltonnak a…

3 óra ago

A Ferrari szemet vetett Piastrira?

Egy F1-es bennfentes  szerint a Ferrari már fontolgatja, hogy kit ültethetne Lewis Hamilton helyére, akire…

4 óra ago

Hivatalos: 2030-ig hosszabbított Bakuval a Forma-1

Az időmérő előtt a Forma-1 a hivatalos felületein bejelentette, hogy további négy évig Bakuval Azerbajdzsán…

7 óra ago

Leclerc agyhullámadatai is kiszivároghattak: Kínai szuperkatonákhoz használhatják fel

Meglepő botrányba keveredett több világsztár sportoló, köztük a Ferrari Forma-1-es versenyzője, Charles Leclerc. Egy a…

8 óra ago