Különösen idén rengeteg spekuláció volt: Max Verstappen elhagyja-e a Red Bullt, vagy marad?
Az istállónál néhány változás történt, de a négyszeres világbajnok számára egy dolog nem változott. Max Verstappen a Red Bullnál akar megöregedni. A Ferrariról nem vonzza. A Mercedes sem annyira érdekes neki, ahogy a McLaren sem. Még akkor sem, ha tudja, hogy a következő év – függetlenül attól, hogy a jelenlegi idény hogyan végződik – kihívásokkal teli lesz. A Red Bull akkor először saját fejlesztésű erőforrással áll rajthoz a nagy szabályváltozások évében. Verstappen, ez egy új kockázatról így beszélt a Sky interjújában:
„A jövő év nem lesz egyszerű a saját motorunkkal. De ez akkor is így volt, amikor a Red Bull 2005-ben beszállt a Forma-1-be. És egyáltalán nem is teljesítettek rosszul.”
Verstappen már sok mindent megélt már a Red Bullnál. 2015-ben csatlakozott az akkori Toro Rosso alakulatához, 2016-ban négy futam után előléptették a Red Bull Racinghez, első versenyén győzelmet aratott, mára 66 győzelmet és négy világbajnoki címet szerzett. Ezek a száraz tények. Verstappennek, aki idén lett először apa, azonban más értékek is fontosak már, állította az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt:
„Azt kell mondanom, hogy a Red Bull család pompás. Már régóta együtt vagyunk, és még mindig szeretem őket. Mindig is azt mondtam, hogy szeretnék itt versenyezni a pályafutásom végéig. Ez mindig is az álmom volt – és továbbra is az.”
Christian Horner, aki 2005-ös debütálás óta volt a csapatfőnök, leváltása, egyéb személyi változások, valamint az idei sportbeli visszaesés mellett is Verstappen kitart és hűséges marad a Red Bullhoz. A Mercedes hiába próbálta átcsábítani, szerződése 2028-ig érvényes. Nehéz elképzelni, hogy ő is, mint a rekorder Lewis Hamilton, a Ferrari vörös varázsának engedne – hacsak az olaszok valamikor újra világbajnokcsapattá nem nem válnak.
Verstappen gondolkodásmódja megint nyilvánvalóvá vált az Eifel-kirándulásán a Forma-1-es versenyek nélküli hétvégén, ahol jövőre a 24 órás versenyen is indulni akar. Nincs hivalkodás, nincs különleges elbánás: Verstappen a Nordschleife vezetői engedélyért tanult, és szorgalmasan követte az instruktort. Andreas Gülden főoktató beszélt erről:
„Természetesen az egész dolog elég kellemetlen volt számomra, hogy egy négyszeres világbajnokot kelljen kísérnem. Maxnek elmagyarázni valamit az ideális ívről, az természetesen vicc. Ezt ki is hagytuk.”
Verstappen ugyanakkor hozzátette a követelményekről:
„A szabályok viszont szabályok. Tudtam, hogy bizonyos dolgokat teljesítenem kell, hogy megkapjam az engedélyt.”
Ez pedig kell ahhoz, hogy jövőre indulhasson a Nürburgring 24 órás versenyén. Verstappen licencének megszerzése azt mutatja, mennyire szerény, és „sokaknak itt megmutatja, hogyan kell a földön maradni” – mondja róla a Sauber pilótája, Gabriel Bortoleto. A brazil igen jó barátja Verstappennek, de a dicséret mellett egy kis szurkát megengedett a holland haverjával kapcsolatban:
„Igen bénán rajtolt.”
Valóban rengeteg helyet veszített, amikor a négyórás verseny elkezdődött. Az ok: Verstappen Porsche-jének motor teljesítményét jelentősen korlátozták, és még 150 kilogramm extra súlyt is vitt. A szabályok ugyanis a négyszeres F1-világbajnokra is vonatkoznak. Verstappen ennek ellenére jól mulatott:
„Élveztem, még akkor is, ha az autó kifejezetten lassú volt.”
Verstappen és a Mercedes titkos tárgyalásai – Wolff most mindent elmondott