Fernando Alonso és Lewis Hamilton McLaren-nél töltött időszaka 2007-ben rendkívül feszültséggel és konfliktusokkal teli volt, szemben az idei Piastri–Norris párossal, akik normális csapattársi rivalizálást mutatnak.
Fernando Alonso és Lewis Hamilton McLarennél töltött időszaka sok szempontból az ellentéte volt Oscar Piastri és Lando Norris mostani párosának. Az egyetlen hasonlóság, hogy mindkét duó ugyanazon a csapaton belül versenyzett. Piastri és Norris az idei szezon egyik legegészségesebb csapattársi bajnoki rivalizálását mutatja be: tiszteletben tartják a csapatutasításokat, és nincs jel arra, hogy összevesztek volna.
18 évvel ezelőtt azonban, amikor a GP2-bajnok Hamilton és az akkori F1-es bajnok Alonso új partnerségre lépett McLarennél, a hangulat kaotikussá vált. A légkör annyira mérgezővé vált, hogy Kimi Räikkönen számára megnyílt az út az F1 egyik legnagyobb visszatéréséhez, és végül megszerezte a bajnoki címet.
A legvitatottabb incidens a Magyar Nagydíjon történt,. Alonso a bokszban maradt, miközben Hamilton közvetlenül mögötte állt, ezzel veszélyeztetve riválisa időmérős esélyeit. Az eset miatt Alonso rajtbüntetést kapott, ami végleg megerősítette a kapcsolatuk megromlását.
Alonso a gumiváltásról beszélt
Alonso a Bridgestone gumik 2007-es váltásáról így nyilatkozott az AS magazinnak: „Hirtelen előnyhöz juttatta Lewist, mert GP2-ben már ezekkel a keverékekkel versenyzett. Én ezzel szemben a Michelinhez voltam szokva a Renault csapatnál.”
Hozzátette: „Valószínűleg voltak autók, amelyek nem illettek a vezetési stílusomhoz, de ez csak egy haszontalan kifogás. Alkalmazkodni kell, mert az autók és a szabályok is változnak. Néhány évembe telt, mire megtanultam, hogyan kell rendesen felmelegíteni a gumikat, de ez nem kifogás.”
A korábbi McLaren-es Jo Ramirez szerint Alonso évi 12 millió fontot kapott, amikor Wokingba érkezett. Hamilton ezzel szemben csupán 350 ezer fontot keresett. A fizetéskülönbség ellenére Hamilton már az első pillanattól kezdve olyan gyors volt, hogy egyenrangú státuszt vívott ki magának, miközben Alonso úgy érezte, a csapat egy régi akadémiai növendéknek szurkol.
Eric Boullier szerint Hamilton jelenleg hasonló helyzetben van a Ferrarinál, mint Alonso volt McLaren-nél. Charles Leclerc 2019 óta a csapat „sajátjává” tette az autót, hasonlóan ahhoz, ahogy Hamilton lépett elő McLarennél. Bár Fred Vasseur alatt nincs egyértelmű jele előnyben részesítésnek, az érzelmi kötődés továbbra is számíthat a csapatban.