Günther Steiner erősen megkérdőjelezte a Ferrari döntését, hogy Lewis Hamiltont szerződtették Carlos Sainz helyére – különösen az Azerbajdzsáni Nagydíj után, ahol a két pilóta sorsa látványosan eltért.
Bár Steiner ma már elsősorban a MotoGP-re összpontosít – a KTM Tech3 csapatának tulajdonosa lett, ahol a vezérigazgatói szerepet is ő vállalja –, továbbra is élesen látja a Forma–1-es folyamatokat.
Sainz számára Baku tökéletes hétvége volt: az időmérőn Max Verstappen mellől rajtolhatott, majd a dobogón zárt. Ezzel nemcsak saját nehéz szezonkezdetét feledtette, de a Williams ötödik helyét is megszilárdította a konstruktőri bajnokságban. George Russell is méltatta a spanyolt, aki pályafutása során már öt különböző csapatnál bizonyította, hogy érkezése mindenhol előrelépést hoz.
Eközben Hamilton újabb csalódást keltett a Ferrarival: elbukta a Q3-at, és az utolsó körös helycserével Leclerc-el sem sikerült javítani a helyzeten. Ralf Schumacher odáig ment, hogy kijelentette: „Hamiltonnak és a Ferrarinak külön kellene válniuk, ha nem találnak megoldást.” Steiner pedig hasonlóan keményen fogalmazott: „Azt hiszem, a csapaton belül néhányan megbánták, hogy Lewis jött Carlos helyett. A vezetés ezt sosem ismerné be, de a nyolcadik és kilencedik hely Baku után magáért beszél, miközben Carlos a Williams-szel harmadik lett. Ő biztosan a legboldogabb ember most.”
Gáz vagy fék? – Gáz
Amikor a „Gáz vagy fék?” játékban feltették neki a kérdést, hogy Sainz dobogója bizonyítja-e a Ferrari hibás döntését, Steiner gondolkodás nélkül rávágta: „Gáz! Carlos nagyszerű munkát végzett. Nem lett volna az a plusz zűrzavar, amit Lewis gyengélkedése okoz, és a csapat a versenyzésre koncentrálhatott volna. Carlos ismert tényező volt, képes volt szállítani az eredményeket. Lewis viszont, minden tiszteletem mellett, túl sok nyugtalanságot okoz, és az anyagi befektetés is jóval nagyobb vele, mint Sainz-cal.”
Bár Hamiltonnak még mindig jóval több pontja van a bajnokságban, mint Sainznak, a dobogós helyek száma nála továbbra is nulla. A szezonból hátralévő futamokkal egyre fogy az esélye, hogy elkerülje: ő legyen a következő Ferrari-pilóta, aki egy teljes idényt zár pódium nélkül.
Sainz eközben csupán egy dolgot hiányol a Ferraritól, de valójában elégedett új szerepével. A Williams már most építi a jövőt a 2026-os szabályváltozásokra, és a spanyol rutinja aranyat érhet számukra. A jelenlegi helyzet viszont azt mutatja: a Ferrari „nagy dobásnak” szánt Hamilton-igazolása eddig több fejfájást, mint sikert hozott Maranellóba.