A McLaren körülbelül 20 millió dollárt követel Alex Palou-tól, miután leszerződtette az IndyCar-sztárt, aki azonban visszalépett a megállapodástól. A négyszeres IndyCar-bajnok elleni peres eljárás hétfőn kezdődött Londonban.
2022-ben Palou hároméves szerződést írt alá a McLarennel, amelynek értelmében csatlakozott volna a csapat IndyCar programjához, azzal a feltétellel, hogy a McLaren a jövőben esetlegesen Forma-1-es helyet biztosítana neki.
A spanyol versenyző először a 2022-es IndyCar-szezon közepén próbált megszabadulni a Chip Ganassi Racinggel kötött szerződésétől, de a CGR élni akart az opciójával, hogy Palout 2023-ban is megtartsa.
A kérdés zárt ajtók mögött rendeződött: Palou egy új, egyéves szerződéssel maradt a CGR-nél, miközben a McLaren tartalékpilótája lett az F1-ben.
Annak ellenére, hogy a McLaren 2023 januárjában 400 000 dolláros „aláírási bónuszt” fizetett neki, hogy 2024-től 2026-ig tartó szerződéssel csatlakozzon a csapathoz, Palou végül visszalépett a megállapodástól.
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown akkoriban elmondta, hogy Palou „tájékoztatott minket, hogy nem szándékozik tiszteletben tartani az IndyCarban és a Forma-1-ben kötött szerződését”.
A McLaren pert indított a pilóta ellen, de egyértelművé tette, hogy nem arra törekszik, hogy a pilótát a csapatban való versenyzésre kényszerítse. Inkább a pénzügyi veszteségek megtérítésére törekedett.
Ennek értelmében a bírósági eljárás hétfőn kezdődött Londonban.
A tárgyalás előkészítése során számos tanúvallomás történt, és Palou és ügyvédei állítólag azt állították, hogy a McLaren-megállapodás egyik fontos eleme az volt, hogy Palou úgy vélte, az végül Forma-1-es versenyzői karrierhez vezet. De miután a McLaren többéves szerződést kötött Lando Norris-szal és Oscar Piastri-val, ez már nem volt lehetséges. Palou ezért úgy érezte, hogy jobb, ha az IndyCarban marad a CGR-nél.
A McLaren Racing azonban 20 millió dollárt követel a kiesett bevételek, a szerződéskötési díj, valamint a „Palou tesztprogramban való részvételével kapcsolatban harmadik felektől várható mintegy 3,5 millió dollár” megtérítésére.
A spanyol versenyző ügyvédei hétfőn azzal érveltek, hogy Palou nem tartozik semmivel a McLarennek, mivel bár Palou megsértette a szerződését, a McLaren állítólagos veszteségei jelentősen túlzóak.
A bírósági eljárás várhatóan novemberig tart majd és Palou, valamint a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown is tanúvallomást tesznek majd.
„Ha megnézzük a 2021-ig készült interjúimat, azt mondanám, hogy egyáltalán nem koncentráltam az F1-re, és ez teljesen igaz is volt” – mondta. „De a dolgok megváltoztak, amikor megnyertem a bajnokságot.”
„24 éves voltam. Épp megnyertem az első nagy bajnokságomat, és gondoltam, mi van, ha kipróbálok valamit, és nem sikerül, akkor 27 évesen visszatérhetek, még mindig nagyon fiatal vagyok, és még 10-15 évig csinálhatom.”
„A McLaren egy kicsit megnyitotta előttem az ajtót. Csodálatos volt. A lehetőség nagyszerű volt, de nem volt semmi más, ami azt jelentette volna, hogy „kapsz egy autót”.”
„Talán ha 20 éves lettem volna, vártam volna, de nem vagyok 20. 26 vagyok. Nem ismerek senkit, aki 30 éves koráig várt, és bejutott a Forma-1-be.”